Ga naar inhoud


Gaat CD aan de codering sleutelen?


Jassy

Aanbevolen berichten

Via contacten met Testaankoop (Belgie - tegenhanger van de Consumentenbond) is mij duidelijk geworden dat CDS eigenlijk kan doen wat het wil.  Je hebt het recht om hier niet mee eens te zijn.  Maar de enige optie die je hebt is opzeggen van het contract.

 

Heb dan maar eens de algemene voorwaarden van KPN geraadpleegd.  (KPN omdat dit een concurrent is van CDS).  En in hun algemene voorwaarden staat eigenlijk hetzelfde.

De relevante artikels heb ik hieronder gekopieerd.

Zoals eerder gezegd, daar mag staan wat er wil (papier is gewillig), dat betekent niet dat het ook rechtsgeldig is.

Zo heb je in heel Europa 2 jaar garantie op de hardwarecomponent van een toestel.

Dan mag die fabrikant jou een contract voorleggen dat je maar 1 jaar hebt, of 6 maanden, je bljift recht hebben op 2 jaar garantie.

Als het dus tot een rechtszaak komt (je weet maar nooit) dan denk ik dat veel van die voorwaarden door de rechter gewoon van tafel geveegd zullen worden.

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kijk er heel simpel tegenaan. Ik vind dat M7 het volste recht heeft hun beveiliging op te schroeven want dat zou ik ook doen als ik in hun schoenen stond.  

De vraag is : beveiliging tegen wie of tegen wat?

Tegen piraterij, daar zal je weinig tegen kunnen inbrengen, als het echter gaat om simpelweg een concurrerend product of dienst onmogelijk te maken, is het een andere vraag.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stinger

 

Je hebt het over C+. Wat bedoel je daar mee?

Om de Nederlandse zenders via de satelliet te kunnen bekijken heb je een abonnement nodig van CanalDigitaal. Dat is heel wat anders dan C+.

 

Sprietje ik denk dat hij met C+ CanalDigitaal bedoeld, heette dat vroeger ( in een vorig leven ) niet Canal+?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zonder software update werkt die ontvanger straks ook niet meer. Met of zonder SmartWi of Clone+ device.

Met de M7 groep is het altijd wat: of ze doen het niet goed of ze doen het verkeerd.

 

Een veel gemakkelijkere keuze voor ze was nl geweest om alle ontvangers ouder dan de m7 801 receivers bv per 1 januari 2017 van de lijst met gecertificeerde receivers af te halen.

In plaats dat mensen blij zijn, dat hun oudgediende ontvanger straks met meer beperkingen zullen werken, had cd ook kunnen zeggen, dat ze op datum hierboven, je maar een orca bak moet gebruiken, en daar gaat geen smartwi in.

Misschien gaan we weer naar het tijdperk van 1 tv per adres.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je beste astro iris, vroeger heette CanalDigitaal inderdaad Canal plus maar dat is inmiddels al weer meer dan 20 jaar geleden. Ik mag aannemen dat Stinger toch bij de tijd is en het niet over zijn kinderjaren heeft.

 

Nah 67 jaar en al erg lang tot volle tevredenheid bij C+ oh eh sorry CanalDigitaal.

Macht der gewoonte dus maar je hebt gelijk Sprietje gelukkig dat je het wel begrijpt in ieder geval.

Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nah 67 jaar en al erg lang tot volle tevredenheid bij C+ oh eh sorry CanalDigitaal.

Macht der gewoonte dus maar je hebt gelijk Sprietje gelukkig dat je het wel begrijpt in ieder geval.

Geen probleem Stinger, is je vergeven. Hier in België spreekt men ook nog altijd over Belgacom en is ook al een paar jaar Proximus. Inderdaad de macht van de gewoonte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de update van de 7121 had ik met de zwarte kaart die begint met 100. nog beeld op 631-632 maar na de update ziet de ontvanger de kaart niet meer. Dus ook geen beeld op vrij te ontvangen zenders. Terwijl de M7SAT801 wel beeld geeft op vrij te ontvangen zenders zonder kaart in de gleuf.

Zelfs met een uitgeschakelde oranje kaart die begint met 128. geen beeld op vrij te ontvangen zenders. Dan komt de melding om heractivatie aan te vragen wat natuurlijk zinloos is.

@gps, op een ander forum lees ik dat er mensen zijn die met de oranje kaart dus wel nog naar fta zenders kunnen kijken. Waarschijnlijk zit daar nog ergens een probleem en is CD voorlopig gestopt met de update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook op het forum van CanalDigitaal schrijft ook iemand dat na de update hij geen enkele fta-zender meer kan ontvangen met de oranje smartcard er in waar geen abonnement meer op zit.
Dit is toch wel hondsbrutaal van CanalDigitaal dat ze op afstand de ontvangers die prive eigendom zijn onklaar maken zodat er ook geen enkele vrij te ontvangen zender meer mee te ontvangen is.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou er toch maar geen te groot drama van maken, het zijn per slot oude ontvangers en dat probleem deed zich in het verleden reeds eens voor, toen heeft men dat opgelost en kon je dus met de verlopen kaart toch nog verder kijken naar de fta zenders. Blijkbaar zijn er nog heel wat mensen die op die manier bleven kijken. deze ontvangers hebben op zich dus niet meer mogelijkheden dan een gewone niet CD ontvanger, dus indien je fta wil blijven kijken dan zijn voor een habbekrast in de sat shop dergelijke ontvangers te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje schreef op 20 Aug 2016 - 19:15:

Ook op het forum van CanalDigitaal schrijft ook iemand dat na de update hij geen enkele fta-zender meer kan ontvangen met de oranje smartcard er in waar geen abonnement meer op zit.

Dit is toch wel hondsbrutaal van CanalDigitaal dat ze op afstand de ontvangers die prive eigendom zijn onklaar maken zodat er ook geen enkele vrij te ontvangen zender meer mee te ontvangen is.

 

 

Mogelijk heeft dit te maken met de toestand/status waarin de kaart zich bevind. Er zijn ook andere die aangeven met een verlopen kaart en na de update toch FTA zenders te kunnen zien.  Wellicht is het verschil op welke manier een kaartje is uitgezet. 

 

Waar ik meer in geïnteresseerd ben, kan de kaart na deze update nog gelezen worden in een andere ontvanger of is die permanent gekoppeld.  (lijkt me niet maar je weet nooit)

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het nu oude ontvangers zijn of niet, dat maakt niets uit.
Iemand die vroeger een een abonnement op CanalDigitaal heeft gehad en die dat om wat voor reden ook heeft opgezegd, moet het natuurlijk niet onmogelijk gemaakt worden om ook de vrij te ontvangen zenders niet meer te kunnen bekijken met een smartcard er in. Er zijn maar genoeg mensen met een kabelabonnement met aanvullend een satellietontvanger voor de vele vrij te ontvangen zenders op de satelliet.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een flinkke discussie aan het worden, maar als ik er een beetje een andere draai aan mag geven:

 

Orca is de nieuwste codering die naast Seca3 loopt en ik denk voorlopig nog wel door zal blijven lopen.

 

Ik zou er geen moeite mee hebben als CanalDigitaal de beloofde hoofdontvanger en 2 bij ontvangers van Orca voorziet op 1 kaart en dus 1 abonnement, dan zijn we van al het geklier af, nou ja, de gemiddelde kijker met officieel erkende apparatuur, want op dat moment raakt CanalDigitaal wel de alternatieve ontvangers die ook klant van hun zijn.

 

Ik geef iedereen gelijk als ze zeggen, CDS, blijf met je aangepaste software van mijn ontvanger af, want het werkt naar tevredenheid. Als ze de klant een keuze geven, dan wordt het een ander verhaal, maar als ik het goed volg, dan wil CDS dat niet.

 

Echter, als CDS CI+ op alle zenders aan zet, heb je dan nog wat aan de oude software van gecertificeerde CDS ontvangers die al wat ouder zijn, of moet je dan alsnog naar aangepaste software over?

 

Ik vind het een heel lastig verhaal.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...