Ga naar inhoud


auto verkopen aan handelaren


wanderer

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een andere auto kopen, echter de garages bieden te weinig als inruilprijs, bovendien zonder inruil kun je nog wel eens korting bedingen.

Op wij kopen autos heb ik een leuk bod gekregen.

Kennen jullie deze club en wie heeft er weleens zaken mee gedaan?

Graag jullie bevindingen.

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites


er zijn zelfs internationaal soortgelijke wirkaufendeinauto

lijkt allemaal leuk, maar laat het ook eens door de ANWB uitspuwen wat die betalen voor je oude trekker en woonwagen :grin:

p.s.

mijn beamer is geen geld meer waard als je de opkopers gelooft { 2650euro }

als je de onderdelen gaat aanbieden (de remschijven, de stoelen, de koplampen, de ruitenwissermotor) dan wordt die beamer plots dubbel zoveel waard { 5300 euro }

aangepast door Tonskidutch

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij een goede garage krijg je normaal een flinke inruilprijs die nagenoeg dubbel moet zijn van die aanbiedingen en nog een korting erbovenop.Anders ga je toch elders kijken.Wat ook super is en lukt is dat je reeds ergens anders een wagen hebt gezien en daar de prijs van vermeld.Heb van mijn espace ipv 1000 zo een 3500 euro gehad en nog 7% korting bovenop.Ff spreken en durven en je haalt voordeel.

Die aanbiedingen zijn meestal leuk totdat je ter plaatse bent .Dan is er dit en dat nog mis en krijg je nog minder.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En héél erg opletten!! Wijkopenautos geeft je een bieding a.d.h. wat een handelaar biedt. Op het moment dat je accoord gaat staat de "verkoop" vast en móet je de auto verkopen. Vaak blijkt bij de verkoper dat de handelaar met wie je de prijs hebt afgesproken er niet is en een andere handelaar veel minder biedt. Je moet dan voor die prijs verkopen anders volgt een boete die hoger is dan je "verlies" bij handelaar A. Zijn hele vuile tactieken. Lees Google er maar over na....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ANWB heeft toch ook zoiets...  je moet er helaas wel iets voor betalen, maar dan krijg je een bod op je auto, en kan dan alsnog beslissen of je er op in gaat... daar tegenover staat dat het bod vaak wel OK is... Zoek maar eens op ANWB autoverkoop service.

 

Bij een dealer verkopen is vaak niet echt interessant als je auto nog wat waard is... Wat dan wel weer meer oplevert, is als je naar een ander merk overstapt, dan proberen ze je binnen te halen met wat meer geld.

Maar je mag vooral niet te geinteresseerd zijn... gewoon bluffen, er zijn dealers zat, en uiteindelijk ga je toch niet meer naar de dealer voor onderhoud. Doe je dat wel gooi je te veel geld in een bodemloos vat.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ANWB heeft toch ook zoiets...  je moet er helaas wel iets voor betalen, maar dan krijg je een bod op je auto, en kan dan alsnog beslissen of je er op in gaat... daar tegenover staat dat het bod vaak wel OK is... Zoek maar eens op ANWB autoverkoop service.

 

Bij een dealer verkopen is vaak niet echt interessant als je auto nog wat waard is... Wat dan wel weer meer oplevert, is als je naar een ander merk overstapt, dan proberen ze je binnen te halen met wat meer geld.

Maar je mag vooral niet te geinteresseerd zijn... gewoon bluffen, er zijn dealers zat, en uiteindelijk ga je toch niet meer naar de dealer voor onderhoud. Doe je dat wel gooi je te veel geld in een bodemloos vat.

Ha ha, altijd weer lachen om de posts van Sverige

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen lees de forums van enkele consumenten site's er eens op na. Zoals Kassa, Radar of Consumentenbond.

 

Wil je het daarna nog proberen.

Vul dan je gegevens in( bij voorbaad niet je gebruikelijke e-mail opgeven i.v.m. maanden lange vervolg mailtjes)

Kijk wat voor bod je krijgt.

Deel dat bod minstens door 2 (meestal de waarde die ze geven na de auto echt gezien te hebben)

Ligt dat bod hoger dan wat je via inruil krijgt kun je het overwegen om te doen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schoondochter kreeg een aantal jaren geleden een mooi bod op haar auto van een soortgelijk bedrijf uit Rotterdam. Was een vrij nieuwe Focus. Aangekomen bij het bedrijf bleek dat ze zogenaamd bij hun bod niet wisten dat de uitvoering wat kaler was, ze misten opeens allerlei zogenaamd waardevolle items, en het bod was dus opeens een stuk lager. Ik was met haar meegereden en toen ik commentaar gaf kreeg ik de schampere vraag of ik er soms mijn advocaat bij wilde halen...

 

Bedenk dat hun enige doel is om aan jou te verdienen....  

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil graag een andere auto kopen, echter de garages bieden te weinig als inruilprijs, bovendien zonder inruil kun je nog wel eens korting bedingen.

Op wij kopen autos heb ik een leuk bod gekregen.

Kennen jullie deze club en wie heeft er weleens zaken mee gedaan?

Graag jullie bevindingen.

Ik heb ervaring met wijkopenautos helaas minder goede.

 

Ik wilde mijn Renault Clio Estate DCi 2012 met 75Dkm verkopen.

wijkopenautos boden 8500 euro excl accessoires via de website.

Eenmaal daar gekomen werd de auto "getaxeerd" mijn auto was showroom staat en net een week daarvoor van binnen en buiten compleet gereinigd / gepolijst.

Volgens wijkopenautos had de auto de "nodige" krassen enz..en werd hun uiteindelijke bieding ja en daarvoor hadden ze over hun hart heen gestreken want ze hadden nog tig van deze modellen op voorraad 4300,00.

 

En dan moest ik wel meteen beslissen want een hoger bod zou ik nooit krijgen volgens hun...

 

Nou ik heb dit maar niet gedaan ;-)

 

Uiteindelijk heb ik de auto via een bekende website verkocht voor 9200,00.

 

Nee het lijkt allemaal prachtig maar ik kom er niet meer.

 

En daarbij het geld komt vanaf duitsland en dit duurt min 3 tot 5 werkdagen voor je überhaupt geld op je rekening hebt staan. 

 

Je auto blijft wel je eigendom zeggen ze tot dat het geld is bijgeschreven maar je mag hem wel meteen inleveren.

 

Ik zou er een paar tientjes tegenaan gooien en hem fijn op een bekende website plaatsen.

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

De privaat markt (advertenties plaatsen) is vaak iets langdradiger maar wel heel direct, daar kan ik Debuurvrouw wel weer gelijk in geven.

 

ANWB betalen? hoe kom je erbij als je zoals elke Nederlander ANWB lid bent kost dat NIETS

(wel lid zijn)

:P

 

er zijn auto's die krijg je aan de straatstenen niet kwijt, zoals een Kango of een Lupo of een FIAT :grin:

 

Je weet wel die auto's waar je zelfs je vrouw niet in zou laten rijden, opdat ze gezien kan worden!

de discussie staat open.

 

er zijn opkopers die halen hem zelfs af betalen cash

en rijden hem naar Polen

waar die als onderdelen voorraad helemaal uit mekaar geschroefd wordt voor de second-life auto parts (zogenaamd gereviseerd)

dat is een jaarlijks inkomen voor die opkopers dat hoger ligt dan het mijne (nijd :(  )

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ANWB betalen? hoe kom je erbij als je zoals elke Nederlander ANWB lid bent kost dat NIETS

(wel lid zijn)

:P

 

 

Als je niet exact weet hoe het werkt , moet je eerst eens lezen hoe het zit... het staat duidelijk vermeld dat je servicekosten moet betalen, en uiteraard kan het alleen als je lid bent...  

Wat wel verbeterd is sinds de introductie, is dat je nu niet meer voor de waardebepaling moet betalen, maar slechts bij de verkoop betaal je servicekosten... Hoe hoog die zijn is voor mij onduidelijk.

De ANWB service lijkt me echter wel een uitstekend alternatief als je van plan bent je nieuwe auto in het buitenland te kopen, omdat inruil bij de buitenlandse dealer vaak onmogelijk is.

 

dit staat op de site:

  1. Als je het bod accepteert is de auto verkocht. Voor de verkoop worden servicekosten in rekening gebracht. Maak binnen 5 werkdagen online een afspraak bij één van de inleverpunten om de auto in te leveren

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Johan... 30 euro dus. Ik had niet verder gezocht, omdat ik mijn auto nog niet wil verkopen...

Ik weet niet of je een mooi bod krijgt bij de ANWB...  maar indien dit wel zo is, is het die 30 euro waarschijnlijk wel waard.  Het is erg handig in ieder geval, zeker als je je nieuwe auto in het buitenland koopt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...