Ga naar inhoud


vraag over inbouw afwas c.q. spoelmachine


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

op de bekende veiling sites staan heel wat aanbiedingen

ik zou als vervanging (omdat het geen eigendom is / huurwoning) zo eentje kunnen kopen...

 

grof vuil zie je meteen in een oogopslag, maar hoe zie je of het tweedehands Machine een jaartje of meer er mee door kan.

wasmachine experts gevraagd

 

mijn afwas machine spoel machine was namelijk al stuk en bij overname natuurlijk niet gecontroleerd op dat moment!

wie heeft immers bij een woningbezichtiging een afwas Tab mee en of tijd voor een spoelgang?

 

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Moet je in Duitsland zelf kapotte keukenapparaten vervangen, die werkend aanwezig waren bij de start van de huur?

Dat is vreemd...  In Zweden is dat niet zo. Gaat je koelkast kapot, zal de verhuurder een evenwaardige (of betere) koelkast moeten plaatsen die het doet. 

In Zweden hoort al het witgoed bij de woning, ook als je verkoopt...  maar bij huur is dat duidelijk de verhuurder die defecten verhelpt, al dan niet door het kopen van vervangende apparatuur.

 

Mijn tip is dan om dat eerst eens zorgvuldig te onderzoeken.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet je in Duitsland zelf kapotte keukenapparaten vervangen, die werkend aanwezig waren bij de start van de huur?

Dat is vreemd...  In Zweden is dat niet zo. Gaat je koelkast kapot, zal de verhuurder een evenwaardige (of betere) koelkast moeten plaatsen die het doet. 

In Zweden hoort al het witgoed bij de woning, ook als je verkoopt...  maar bij huur is dat duidelijk de verhuurder die defecten verhelpt, al dan niet door het kopen van vervangende apparatuur.

 

Mijn tip is dan om dat eerst eens zorgvuldig te onderzoeken.

In Duitsland geldt ook voor koopwoningen: keuken is roerend goed en wordt in principe niet meeverkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus een tegenvaller, Tonsky...   Een gebruikte is een optie, maar je weet dan nooit hoe lang die het zal doen...  een alternatief is uiteraard een goedkoop merk bij een zelfbedieningsgroothandel oid... Amica is altijd een goedkoop merk wat ik vaak in de folder zie staan... Het apparaat hoeft ook het eeuwige leven niet te hebben... ik ga er van uit dat je niet zal blijven huren, omdat kopen altijd voordeliger is.

success!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kwam dit toevallig tegen en geen idee hoever je intussen al staat. Met dat soort dingen verdien ik dagelijks "het zout op mijn patatten" en durf wel zeggen er iets vanaf te weten.

 

Gezien jouw expertise op vlak van satelliet-elektronica denk ik toch dat jij vrij handig moet zijn...

 

Koop tweedehands een (desnoods defecte) Miele uit de G600 serie, maar neem geen mechanisch programma, want die komen soms vast te zitten en duur voor vervanging.

Het ergste wat je dan kan hebben is een lekkende circulatiepomp en/of kapotte slangen. Vervangonderdelen kost bij een Aswo oid geen geld en voor een leuk prijsje heb je een zeer goede betrouwbare machine. Ondanks hun gezegende leeftijd tussen de 10 en 20 jaar nog verantwoord qua water/stroomverbruik.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm nou dat heb ik natuurlijk

de contractvoorwaarden zijn heel duidelijk  ; verslijt en of vervanging van apparatuur is voor mijn rekening, helaas

 

en dat is leuk dat je erop wijst

Maar dan is het toestel jouw eigendom, dus bij eventuele verhuis neem je dat ding gewoon weer mee.

Niets verloren dan?!

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Ravemaus, ben zeker niet onhandig maar van sleutelen aan een afwasmachine heb ik toch minder verstand.

De_Perre, de keuken is en blijft van de verhuurder ook na vervanging van versleten apparatuur.

 

ik ben er verder mee, maar nu tijdens de vakantie ligt het even op zijn gat.

ik heb een vervanging gekregen van mijn neef die een huis heeft gekocht en toch de hele keuken nieuw wil installeren, dus overkompleet model.

 

ciao ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus, als je een radiootje in de keuken zet om tijdens het koken toch een journaal of ander programma mee te pikken, dan moet dat er ook blijven omdat het ook deel uitmaakt van de keuken?

Beetje gek in mijn ogen.

 

Zet de huidige in een leeg vertrek (als die er is) en zet er een die je zelf hebt gekocht.

Bij verhuis plaats je de oude terug en neem je die andere mee.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Waarna de borgsom gekort wordt voor het repareren van de vaatwasser.

 

Het gaat er hier om wat huurder en verhuurder overeen gekomen zijn, en dat is dat het apartement geleverd wordt met een keuken met daarin de in het verdrag opgesomde machines, en dat de huurder zorgt voor reparatie en onderhoud.

 

Huur overeenkomsten in Duitsland zitten iets anders in elkaar als in Nederland.

Zo staat er ook vaak omschreven dat je bijvoorbeeld elke 5 jaar het huis interieur en de verwarming radiatoren moet verven.

 

In Nederland komt de nieuwe huurder in een huurhuis meestal eerst voor renovatie werk te staan, verven, behangen, vloerbedekking etc.

 

In Duitsland zijn dat werkzaamheden die de oude huurder te verrichten heeft bij het verlaten van de huurwoning.

 

Gemeenschappelijke ruimtes dienen bij toerbeurt door huurders te worden gereinigd.

In de winter dienen huurders bij toerbeurt sneeuw te ruimen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

In Nederland komt de nieuwe huurder in een huurhuis meestal eerst voor renovatie werk te staan, verven, behangen, vloerbedekking etc.

 

In Duitsland zijn dat werkzaamheden die de oude huurder te verrichten heeft bij het verlaten van de huurwoning.

 

 

Echt praktisch is dat toch niet hé, want dan kiest zo'n Tonski welk interieur zijn opvolger zal hebben. Leuk als de ex-huurder de living paars verft, de keuken zwart en de vloerbedekking in de slaapkamer vervangt door vast tapijt. Leuk :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jij kent duidelijk het Duitse huurcontract niet.

 

Dat wil zeggen, deel 1, deel 2, deel 3, de samenvatting, en het supplement van de advocaat.

 

Deel 3 behandelt het onderhoud, met daarin onder andere merk type kleur verf en hoeveel um laagdikte aan te brengen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles hangt uiteraard af van de inhoud van het huurcontract wat beide partijen ondertekend en dus goedgekeurd hebben...

Feit is en blijft wel, dat de huurder niet apparaat (hier een vaatwasser) die 15 of 20 jaar oud is, en bijgevolg geen lang leven meer heeft moet gaan vervangen door een splinternieuw toestel bij het verlaten van het huis...  Ook het Duitse recht houdt gewoon rekening met het 'verslijten' van apparaten...  Je betaalt tenslotte huur... en huren is altijd veel en veel duurder dan dat jij het huis gewoon zou kopen. De huur houdt ook een 'vergoeding' in voor het gebruik van de zich in het pand bevindende goederen...  Zo moet je ook het dak niet laten repareren als dat gaat lekken de dag voor je je huur opzegt...  De keuken zal na 10 jaar huur ook niet meer in de zelfde staat zijn als toen je het huis betrok.  

Ik zou dus ook de kapotte vaatwasser netjes in de kelder neerzetten en weer terugplaatsen als ik vertrok... op voorwaarde dat ik voor de korte termijn zou huren... maximaal 2 jaar oid...  anders heeft dat ook weer geen zin uiteraard.

Laat de verhuurder dan maar bewijzen dat de vaatwasser al kapot was... hij kan kapot gegaan zijn toen hij hem wilde aanzetten...... dat is met alles zo... gisteren werkte de tv, de radio, de vaatwasser.... vandaag niet meer.

 

Maar goed...  dat zijn voor mij dus genoeg redenen om nooit te willen huren. Je haalt je een hoop ellende op je nek, en bent bovendien veel meer geld kwijt dan nodig is.  Mijn advies is altijd om te kopen...  al gaat het daar hier niet over.

Ik begrijp dat Tonski geluk gehad heeft, en een gebruikte machine van iemand kon overnemen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En huren is altijd veel en veel duurder dan dat jij het huis gewoon zou kopen.

 

Dan bedoel je wellicht op de lange termijn ? Op korte termijn is huren uiteraard altijd voordeliger (geen leningslast etc.)

 

Ik begrijp dat Tonski geluk gehad heeft, en een gebruikte machine van iemand kon overnemen...

 

Dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Want zoals met elk tweedehandsproduct, is de levensduur van dit toestel niet beschermd door een garantie. Voor hetzelfde geld belandt hij na verloop van tijd van de regen in de drup...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...