Ga naar inhoud


[Pioneer] Firmware 120NL ook te flashen met parallel/serial


Satori

Aanbevolen berichten

Hallo Satori,

 

Ik heb inmiddels de boel weer goed gekregen, heb de indruk dat pionero en XP een probleempje geeft, 2 machienes XP met de zelfde meldingen , Paralellepoorten stonden goed, het resultaat met een ME machine was goed, de FW is 437nl_16 xx van Dynamit met bijbehorende eeprom, nu heb ik nog een vraagje, werken nu de meeste secafiles op een gold kaart of is het raadsaam om een Fun4 te nemen?

In ieder geval bedankt, mede door het vele lezen op dit board, die veel nuttige tips in het patchen hebben gebracht.

 

Groet,

 

Frans

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@ Smart

Met Secafiles op een goldcard werkt het prima , alleen zoals de naam al zegt alleen seca(1) gecodeerde zenders.

Als je gebruik wilt maken van alle mogelijkheden van je nieuwe firmware moet je een funkaart en bijbehorende files gebruiken. Het kan gewoon een funkaart 1 zijn. Een funkaart 4 is mogelijk in de toekomst nodig, heden echter nog niet. Kijk dus even naar verkrijgbaarheid en prijs.

 

PS Er is ondertussen ook al een (engelstalige) versie 5.11 uit voor de 120

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben van plan om eens te proberen de originele soft terug te schrijven. Als ik de originele soft uitlees van een andere 120, is deze dan zo terug te schrijven in een gepatchte?

Satori schrijft dat er e.e.a. geextraheert moet worden, dus het lijkt me niet mogelijk om de "eruitgetrokken" originele firmware meteen terug te schrijven.

 

Hoe extraheer ik e.e.a. ?

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt de originele soft gewoon terugschrijven.

Met 'extraheren=eruitnemen' bedoelde ik dat ik uit de 2 MB full flash binary, die ik in mijn bezit heb, de firmware moet halen. Deze is 0x140000 bytes = 1.3 Mb.

 

Je kunt nnaturlijk mbv de jtag zelf de firmware uitlezen en als je dan bovenstaande getallen opgeeft 0x140000 en begint bij 0x7fe00000, dan heb je meteen de goede firmware.

 

Zodra je alleen deze 1.3 Mb hebt, dan kun je de firmware gewoon met parallel en serial terugschrijven. Als je deze firmware wilt hebben, moet je even je email adres doorgeven via PM.

 

Groeten

Satori

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...