Ga naar inhoud


SmartWi werkt niet meer na de update.


BobyEwing

Aanbevolen berichten

Harde feiten.

 

Full abo Basic + met extra kaart

Gedurende jaren heb ik met mijn SmartWi II verschillende tv's kunnen ontvangen,tot de laatste update.

Voor ik het goed doorhad was mijn DSR8141 al aan het uploaden en kon deze niet meer tegenhouden worden,met als resultaat "SmartWi werkt niet meer" en is deze onherkenbaar.

Snel mijn andere twee DSR7141 ontkoppeld en in het menu configuratie de automatische software update geblokkeerd.

De Sat 801 was geen probleem daar deze met een tweede kaart werkt en toch niet te koppelen viel met de SmartWi,vandaar die tweede kaart.

Het was al een probleem ervoor daar de SmartWi II de oude officiele CAM Smard TV (rood/zwart etiket mediagard licence)) wel herkende en de nieuwe niet (Wit/rood CI module Nagra licence) op een Sony tv. recent model KDLxxxxxx

Alle tv zijn Sony's met CI+ slot,

Bij één tv met oude CAM krijg ik nu om de haverklap de melding "kan niet gedecodeerd worden" waarna het beeld terugkomt tot de volgende onderbreking.

Bestaat er nog een mogelijkheid om dit euvel te verhelpen?op de site van SmartWi heb ik de laatste firmware gedownload met de bijhorende Toolbox en deze proberen te uploaden maar de toolbox krijgt geen connectie via usb,nog zoiets waarvan men denkt dit gaat zomaar.

De laatste gevonden soft is "SmartWi II 3.1 r103 (CD Update).swi" is deze geldig voor TVV onder Irdeto?

Indien iemand mij kan helpen zou ik dit zeer op prijs stellen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit was ook op voorhand door M7 aangekondigd. Je zult je heil moeten halen bij de makers van de SmartWi. En de laatste update stamt uit 2013. Ik ben van nature positief, maar in dit geval denk ik dat je maar beter naar alternatieven moet gaan rechercheren. Denk niet dat de Seca3 nog 1 jaar aktief blijft nu de Viaccess ORCA standaard wordt uitgeleverd én alle officiële ontvangers dus naar Nagra/Merlin verwerking over zijn gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was ook op voorhand door M7 aangekondigd. Je zult je heil moeten halen bij de makers van de SmartWi. En de laatste update stamt uit 2013. Ik ben van nature positief, maar in dit geval denk ik dat je maar beter naar alternatieven moet gaan rechercheren. Denk niet dat de Seca3 nog 1 jaar aktief blijft nu de Viaccess ORCA standaard wordt uitgeleverd én alle officiële ontvangers dus naar Nagra/Merlin verwerking over zijn gegaan...

Ondertussen moet er nog heel wat werk worden verzet door CD voordat ze de door jou beschreven overstap met enig fatsoen en succes kunnen maken. In dat geval kun je wel wat positiever zijn met je van nature positieve kijk op het leven. ;)

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in mijn leven al zo vaak belazerd door deze en gene bedrijf.. De ene belofte nog mooier dan de ander... Ieder het zijne natuurlijk. Persoonlijk geloof ik geen enkele uitspraak van welk bedrijf dan ook... Zelfs niet van de rechtbank. Naar dat geld kun je ook fluiten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in mijn leven al zo vaak belazerd door deze en gene bedrijf.. De ene belofte nog mooier dan de ander... Ieder het zijne natuurlijk. Persoonlijk geloof ik geen enkele uitspraak van welk bedrijf dan ook... Zelfs niet van de rechtbank. Naar dat geld kun je ook fluiten..

Maar om even terug te komen op jouw opmerking over Seca3 in #2: voordat een eventuele overstap van CD naar ORCA enigszins vlekkeloos kan plaatsvinden, liggen er voor CD nog zoveel obstakels op te weg dat ze er nog wel even zoet mee zijn. Updates en interne organisatie zijn nou niet bepaald hun sterkste kanten.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk of weet wel zeker dat ze dan de deur kunnen sluiten er zullen niet veel klanten meer overblijven dan , zijn altijd mensen die afhankelijk blijven van cd  of m7  .

Ik draai al meer als 17 jaar bij hun tussendoor weleens opgezegd maar dan kreeg je weer een goeie aanbieding als ze mij zoeen verplichte box in de strot gaan douwen is het echt over hier !

 

ontopic weer klopt is zelfs aangekondingd door m7 dat de smartwifi niet meer zou werken dan .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat CDS mag doen wat ze willen. Het is hún systeem... Al zou het natuurlijk sieren om die 2de en 3de kasrt gratis te verstrekken net als bij Digitenne. Al zou het maar zijn dat je met deze 2de en 3de kaart alleen de basiszenders kunt kijken. Helaas moet M7 de aandeelhouders tevreden en als die zeggen GELD, GELD en nog eens GELD dan houd het wel op.

 

Veel erger vind ik de absurde prijs die ze voor een kaart en activatie rekenen. Voor een digitale actie gewoon €30 vragen. Ik kan me dat met MultiChoice toch wel anders herinneren. Canal Digitaal is echt zo'n firma waar echt ALLES te gelde gemaakt moet worden ook voor zaken die bij andere bedrijven gewoon service heet.... Mij maak je niet wijs dat zo'n smartcard €79 kost. Die chips produceer je voir een paar €. Ziggo kaart €12,50, KPN kaart €12,50..,

 

Denk dat als je op bezoek gaat in Hilversum ze ook nog entreegeld vragen..... Nadeel van een monopolist..

Link naar reactie
Delen op andere sites

 én alle officiële ontvangers dus naar Nagra/Merlin verwerking over zijn gegaan...

 

 

Nou ja dat is dus even de vraag,  ik heb ook het vermoeden dat de kaarten nu versleuteld communiceren maar andere zeggen weer van niet.   De enige manier om daar achter te komen is te loggen met een season interface.  En laat ik die nu net kwijt zijn, ligt wel ergens maar nog niet tegen gekomen.  Maar ik zal binnenkort nog is zoeken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het loggen is eigenlijk ook helemaal niet meer interessant. Met de introductie van Viaccess bij M7 is het hoe dan ook eindig wat Seca3 betreft.. Heeft loggen niet zoveel zin als het systeem toch niet meer in gebruik is... M7 creëert gewoon een kantelpunt.. Eerst de gecertificeerde apparatuur naar de laatste encryptiestandaard brengen. Vervolgens de strengste codeernorm toepassen op de kanalen.. Pakket/kanaal uitbreiding aanbieden die uiteraard alleen op Viaccess ORCA werken. Zodra er daar voldoende van zijn gooien ze de Oranje kaarten uit en krijgen de lastste 'trouwe' klanten gratis een swap naar Viaccess (uiteraard tegen intekening dat ze meteen 2 jaar extra bijtekenen).. Zelfde truc als Irdeto en de overgang van Seca naar Seca2 en weer van Seca2 naar Seca3... Enige keus als consument is blijven of weggaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat CDS mag doen wat ze willen. Het is hún systeem... Al zou het natuurlijk sieren om die 2de en 3de kasrt gratis te verstrekken net als bij Digitenne. Al zou het maar zijn dat je met deze 2de en 3de kaart alleen de basiszenders kunt kijken. Helaas moet M7 de aandeelhouders tevreden en als die zeggen GELD, GELD en nog eens GELD dan houd het wel op.

 

Veel erger vind ik de absurde prijs die ze voor een kaart en activatie rekenen. Voor een digitale actie gewoon €30 vragen. Ik kan me dat met MultiChoice toch wel anders herinneren. Canal Digitaal is echt zo'n firma waar echt ALLES te gelde gemaakt moet worden ook voor zaken die bij andere bedrijven gewoon service heet.... Mij maak je niet wijs dat zo'n smartcard €79 kost. Die chips produceer je voir een paar €. Ziggo kaart €12,50, KPN kaart €12,50..,

 

Denk dat als je op bezoek gaat in Hilversum ze ook nog entreegeld vragen..... Nadeel van een monopolist..

Realiseer je wel, dat een deel van dat geld naar de encryptie firma gaat.

De kaart zelf kost inderdaad maximaal een paar Euro.

 

Canaldigitaal moet per abonnee een afdracht doen voor het gebruik van de versleuteling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Al zou het natuurlijk sieren om die 2de en 3de kasrt gratis te verstrekken net als bij Digitenne.

AUB wel de feiten weergeven:

 

 

Extra insteekkaart € 4,- p/m

https://www.digitenne.nl/digitenne-kosten/

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je nagaan. Ik had het over de eerste losse kaart, maar in geval van extra kaart heb je geheel gelijk...

 

@ceesv

Die versleuteling zal ongetwijfeld ook in je maandelijkse donatie aan CDS verwerkt zijn.. Zou wel heel onbehoorlijk zijn als je (laten we zeggen €60) als klant moet betalen Aan Kudelski en dan vervolgens ook even via je abonnementskosten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...