litos Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 beste leden ik woon in Uitwellingerga ik ga van de week een triax 88 plaatsen op een plat dak hebben de mede leden nog bruikbare tips waar ik op moet letten mvg carlito
Sprietje Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 (aangepast) Het gaat om de 13-19-23-28e vlak bij Sneek.Ik ga het straks voor je uitrekenen.Hoeveel aansluitingen heb je op de lnb's zitten? Black Ultra Quad gaat niet, wel Single en Twin. 8 september 2016 aangepast door Sprietje
litos Geplaatst: 8 september 2016 Auteur Geplaatst: 8 september 2016 dat klopt sprietje het zijn de twin lnbs ik zag op het forum dat het slim is om de arm te schoren of is dat alleen voor quad uitvoering bij voorbaat dank
Sprietje Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Als de schotel in de luwte staat, is het niet direct nodig. Staat hij vol in de wind, dan zou ik dat zeker doen.
satencom Geplaatst: 8 september 2016 Geplaatst: 8 september 2016 Zo zou je het kunnen doen https://www.sat4all.com/forums/topic/348283-multytenne-vervangen-door-triax-88/ Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
litos Geplaatst: 9 september 2016 Auteur Geplaatst: 9 september 2016 dank voor de informatie ik ga maandag er mee aan de slag dan heb ik me lnbs ook binnen had de bezorger gemist
Sprietje Geplaatst: 10 september 2016 Geplaatst: 10 september 2016 Beste litosIk heb voor Uitwellingerga voor een Triax 88 met 13-19-23-28e het volgende uitgerekend:- monteer de rail zo, dat het gat in het midden in de onderste groef zit.- monteer alle lnb's zodat de koppen 5-6mm van de lnb-klem af staan.- zet de rail 10 graden schuin.- plaats de houder met de Astra 19,2-lnb tegen de lnb-arm.- zet de 23,5-lnb aan de andere kant van de arm met de koppen tegen elkaar.- zet de 28,2-lnb ook weer met de kop tegen de kop van de 23,5-lnb.- plaats de Hotbird 13-lnb op 75mm afstand van de 19,2-lnb, d.w.z. gemeten aan de voorzijde van de lnb van kuiltje tot kuiltje in de kap.- controleer nu of je de rail op 10 graden schuinte hebt ingesteld. De kop van de Hotbird 13 moet 33,5mm lager staan dan de kop van de Astra 28,2. Plaats hiertoe een vulling van 33,5mm op de kop van de Hotbird en leg een waterpas over de koppen van beide lnb's.- stel nu de skew van de lnb's als volgt in:Hotbird 13 op 6 gradenAstra 19,2 op 3 gradenAstra 23,5 op 6 gradenAstra 28,2 op 9 gradend.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt t.o.v. verticaal, dus niet t.o.v. de rail.- stel de elevatie van de schotel in op 28 graden.- Richt nu de schotel uit. Het makkelijkste doe je dit met de Astra 19,2 omdat die lnb het meest in het midden zit en omdat die satelliet het sterkste is. Eenmaal de Astra 19,2 gevonden, dan de schotel fijn afstellen op de Astra 23,5 met de elevatie en de draairichting. Dit is absoluut noodzakelijk omdat de kop van de Astra 19,2 er 5mm naast staat wegens ruimtegebrek.Heb je maximale signaalkwaliteit op de Astra 23,5, dan ontvang je alle overige satellieten ook goed. Om de overige satellieten allemaal maximaal te ontvangen, is het dus erg belangrijk dat je de schotel 100% goed op de Astra 23,5 af stelt. 1
litos Geplaatst: 10 september 2016 Auteur Geplaatst: 10 september 2016 bedankt voor de berekening en uitleg maandag laat ik u even weten of het gelukt is
litos Geplaatst: 13 september 2016 Auteur Geplaatst: 13 september 2016 had nog een vraag de multifeed die ik heb hesteld ziet er anders uit dan die op de foto in het bericht is dat erg mvg
bellejt Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 is identiek in gebruik hoor Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Sprietje Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 Dat is de SAB-rail.Daarvan staan de lnb's 19mm hoger dan bij een Triax-rail.Eigenlijk is dat niet ideaal want dan staan de lnb's niet in het brandpunt van de schotel, Hierdoor klopt de elevatie aanduiding van je schotel niet goed meer en je hebt een fractie minder ontvangst.Het zijn geen leuke praktijken van de satellietshops als je een Triax-rail bestelt en daar ook voor betaald en je een universele SAB-rail krijgt toegestuurd die in feite niet universeel is.Als je de Triax-rail omdraait, staan de lnb's ook 5,5mm hoger maar dat is maar dat is nog geen 19mm, zie bijlage.Ik zou het er maar mee doen.
litos Geplaatst: 19 september 2016 Auteur Geplaatst: 19 september 2016 het is gelukt de schotel plaatsen de schoren maak ik er later aan heb een paar foto's gemaakt leek me wel leuk om ze te plaatsen ook van de binnenkomende singalen meschien dat het nog beter kan dank voor alle hulp
Sprietje Geplaatst: 19 september 2016 Geplaatst: 19 september 2016 (aangepast) Je hebt nu toch een Triax-rail. Heb je hem nog omgeruild? Ik heb de indruk dat de rail te schuin staat. Ik meet 15 graden terwijl het 10 graden moet zijn. Daarom heb je weinig signaal op de Hotbird.En je schotel 100% zuiver op de Astra 23,5 uitrichten. 19 september 2016 aangepast door Sprietje
litos Geplaatst: 19 september 2016 Auteur Geplaatst: 19 september 2016 heb de schotel wat aangepast het singaal op hotbird is iets verbeterd heel veel dank voor alle hulp later vandaag post ik de singalen weer krijg het niet beter dan het nu is
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen