Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zet een opname in de timer. Ik zie in de info balk dat hij opneemt maar als ik dan naar de opnames ga dan speelthij niet af. De opname staat er wel bij maar 0 sec opgenomen.

Ik druk op oké en hij speelt niet af en schakelt naar de tv zender.

Volgens mij heb ik dezelfde instellingen als in mijn 4K en daar doet hij het prima.

Lastig.

Iemand enig idee ?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Ik neem aan dat het gaat om je DB8000. Wat is de geselecteerde opnameplaats in het opname-menu? staat daar de NAS standaard?

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Geplaatst:

Dat is raar. Ik heb exact dezelfde VU+Solo SE V2 en neem ook op op de NAS. Waar je bij de NAS heel goed op moet letten is dat de directory waarin je op wil nemen vrijgegeven is! Dit kun je eenvoudig testen door met een PC een bestand er naartoe te schrijven. Lukt dit, dan is dat OK. In je VU+ Solo SE V2 mount je de NAS en activeer je deze. Let erop dat je "gebruik als harde schijfvervanging" op "Ja" zet.

Je geeft niet op welke image er in je VU+ draait, maar sommige images willen de PAU plugin ook hebben om de opname restrictie te verwijderen. Weet niet of dit voor de Solo SE V2 ook gold, maar de VU + Zero (die als zapper wordt verkocht). Proberen kan geen kwaad. Ik heb zelf VTi 9.0.3 op mijn VU+ Solo SE V2 en daar kon ik meteen mee opnemen en afspelen via de NAS...

Geplaatst:

Het lukt niet op mijn VU+ solo se v2. Wel op mijn VU+ solo 4K.

De instellingen van beide staan gelijk.

Ik gebruik op beide open pli.

Ongelofelijk maar waar.

Vreemd vreemd.

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Heb je PAU geinstalleerd? Test gedaan met een PC?

Geplaatst:

Heb je PAU geinstalleerd? Test gedaan met een PC?

De test had ik gedaan maar de PAU niet omdat deze op de VU+ solo 4K er ook niet op staat.

Nu heb ik de PAU er wel op gezet en het werkt.

Vreemd dat de VU+ solo V2 deze nodig heeft en de VU+ solo 4K niet.

Mimisiku bedankt.

Daarkendemeelachen !!!!

• Moderator
Geplaatst:

Heeft te maken met licentie rechten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Heeft te maken met licentie rechten.

Maar VU is toch VU?

Daarkendemeelachen !!!!

• Moderator
Geplaatst:

Ja, en om opname apparatuur te verkopen moet een fabrikant licentie rechten betalen.

Vu+ heeft ontvangers verkocht waarvoor een afdracht heeft plaatsgevonden, en daaraan kan je een hd koppelen en opnemen.

Er zijn ook ontvangers verkocht zonder dat daarvoor licentie rechten zijn betaald, daarmee kan je out of de box niet opnemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Duidelijk. Bedankt voor je uitleg. Top.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

Het is een beetje dubbel. Met OpenPli is de PAU plugin klaarblijkelijk ook nodig op de VU+ Solo SE V2. Ik gebruik VTi 9.0.3 en daar kan ik zonder PAU prima mee opnemen. De VU+ Solo SE V2 wordt ook absoluut niet als 'zapper' verkocht.... Denk dat misschien de BSP layer van de VU+ Solo SE V2 niet correct is....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...