marco24 Geplaatst: 11 september 2016 Geplaatst: 11 september 2016 de adsl internet snelheid is hier niet goed, en er kwam een aanbod voorbij om 4g voor thuis van t-mobile te proberen dit heb ik gedaan (100 gb p.m. en 's nachts telt niet mee) daar kan ik goed mee wegkomen we wonen in het bos met een t-mobile mast hemelsbreed op ca 800 meter afstand. het pakket heb ik al zelf aangesloten , maar er zou nog een monteur komen. eerst de huawei modem met konig ant-4920-kn binnen gezet snelheid met speedtest: ca 12 mb modem bij de achterdeur buiten , toen ineens 20 mb modem buiten op een stoel haalde ik 38 mb nu wil ik de modem op de meest optimale plaats monteren echter wonen we in het bos en de bomen zijn ca 29 meter hoog , dus daar kan ik de antenne niet boven plaatsen wie heeft er tips om de optimale signaal kwaliteit te bereiken de monteur die binnenkort gestuurd word krijgt een vaste vergoeding per adres en zal waarschijnlijk heel snel een prima plek vinden voor de antenne. maar niet de plek met de beste ontvangst. is hier meet apparatuur voor of zijn er andere tips voor antennes in het bos met vr gr marco
Tonskidutch Geplaatst: 11 september 2016 Geplaatst: 11 september 2016 zelf was ik hier klik, ook bezig met een buitenantenne en de plek ik heb enigzins geluk dat er binnenshuis al heel ordentelijke waarden gemeten kunnen worden en de pech dat de antenne en kabellengte niet echt heel veel helpen gericht op de mast 200 meter hier vandaan op- enkele verdiepingen hoger 38 Mbit download is niet vet maar aardig en dat willekeurig in een of andere stoel Coles Corner Richard Hawley
marco24 Geplaatst: 11 september 2016 Auteur Geplaatst: 11 september 2016 in vergelijking tot een instabiele 6mb en een 0,7 mb upload (die vaak terug loopt tot bijna 0 mb) al een hele opluchting nu de optimale plaats voor de antene (en rekening houdend met de kabellengte zo ik lees)
DennisAmeling Geplaatst: 12 september 2016 Geplaatst: 12 september 2016 Hi Marco, Op deze kaart (door 4GMasten.nl) vind je een overzicht van al onze masten in Nederland. Hier kun je dus ook de dichtstbijzijnde mast voor jouw locatie vinden. In de toekomst kunnen wij per adres aangeven onder welke hoek de antenne precies dient te worden uitgericht voor optimaal ontvangst, echter is dat voor nu helaas nog niet mogelijk. Voor nu kun je dus even met het eerdergenoemde kaartje kijken welke kant je ongeveer op moet richten. Wil je laten weten of dit je snelheid iets verbetert? Groeten, Dennis Team 4G voor Thuis T-Mobile
marco24 Geplaatst: 12 september 2016 Auteur Geplaatst: 12 september 2016 ga er mee aan de slag echter de richting weet ik wel de mast staat niet ver weg erg korte antennekabel van 2,5 meter zit er bij is deze zo te verlengen , of heb ik snel verlies in de kabel(s)
Tonskidutch Geplaatst: 12 september 2016 Geplaatst: 12 september 2016 ceesv; schreef De kabeldemping is dan ook een issue, 5-6 dB demping met dunne meegeleverde kabels snoept de helft van de gain van je antenne op. Bij grotere kabel lengtes is de kabelkeuze minstens net zo belangrijk. verlengen is met een extra koppeling niet aan te bevelen koop liever een geconfectioneerd langere kabel Coles Corner Richard Hawley
DennisAmeling Geplaatst: 12 september 2016 Geplaatst: 12 september 2016 De kabel van 2,5 meter zit (helaas) vast aan de antenne. Je dient dus een verlengstuk op de kabel te zetten om deze langer te maken. Let wel, dat hoe langer de kabel, hoe meer signaalverlies je zal hebben. We onderzoeken momenteel hoe we dit in de toekomst kunnen verbeteren. Groeten, Dennis Team 4G voor Thuis T-Mobile
Tonskidutch Geplaatst: 12 september 2016 Geplaatst: 12 september 2016 dat lijkt me evident... nooit een kabel vast gekoppeld {gesoldeerd} aan een antenne leveren maar met f-connectors en dus elke kabel - lengte mogelijk maken tada is dat slim of is dat slim ? Coles Corner Richard Hawley
Moderator ceesv Geplaatst: 12 september 2016 Moderator Geplaatst: 12 september 2016 Dat hangt ervan af. Wanneer je verloopt naar dikkere verlies armere kabels zal je zeker winst behalen. En natte bomen hebben veel demping. In de meeste modems zit een signaal sterkte indicatie / uitricht hulp. Heb je daarmee al eens geprobeerd de beste plaats te vinden? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
marco24 Geplaatst: 12 september 2016 Auteur Geplaatst: 12 september 2016 @ceesv 't hangt heel erg van de plek af bijv.: bij de achterdeur hebben we altijd goed bereik als je mobiel gebeld word en de ontvangst is slecht, lopen we naar buiten net voor de achterdeur andere plekken buiten is het signaal soms weer erg slecht daar had ik ook de 4g antenne tijdelijk op een stoel gezet en haalde ik 38 mb download natuurlijk zal ik te maken hebben met demping van (natte) bomen, maar de ontvangst verschilt echt enorm per plek ik weet waar de mast staat , dus uitrichten is geen probleem ik hoop dat ik bijv d.m.v. meetapparatuur een plaats (bijv boven op het dak) kan vinden waar het signaal het hoogst haalbare is.
Tonskidutch Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 Mobiel bellen, is dat dan met eigen 4G simmetje? de router met zijn antenne kan net als WIFI door gebouw constructies gestoord en gedempt worden dus de juiste plek vinden is belangrijk voor de hoofdverbinding met de mast idem dito een mobieltje dat signaal van buiten haalt de meetapparatuur voor een plaatsbepaling is speciaal maar kan ook op router LTE status en enkele keren de speedtest doorlopen... achter het raam noord Coles Corner Richard Hawley
marco24 Geplaatst: 14 september 2016 Auteur Geplaatst: 14 september 2016 update van vandaag we hebben geprobeerd de meest optimale plaats te vinden van de antenne. in het bos is dat erg lastig. de zendmast van t-mobile staat dicht bij (ca. 800 meter) zend uit in de hoge frequentieband (veel demping door bomen) (bijna)onmogelijk de antenne boven de bomen uit te plaatsen (ca. 30 meter) op heel veel plaatsen getest , vervolgens antenne richten en speedtest uitvoeren. 't is een omslachtige methode waarbij snelheden van 7 tot ruim 20 down en 6 up gehaald zijn een paar meter verplaatsen scheelt al heel veel mb's ik heb zelfs een paar dagen eerder eens 38 mb down gehaald nu denk ik dat de enige manier is om d.m.v. goede test apparatuur de juiste plaats en richting van de antenne te bepalen wie heeft er tips zijn er bedrijven die de apparatuur hebben , of hobbyisten natuurlijk of heb ik wel de juiste antenne voor in het bos? met vr gr marco
Tonskidutch Geplaatst: 15 september 2016 Geplaatst: 15 september 2016 even een uitsnede van een interessant site Fazit: Wählt man eine Antenne mit kleinerem Öffnungswinkel (bis ca. 60°), verschlechtert sich gerade bei fehlender Sichtverbindung zum Mast die Performance der LTE-Verbindung erheblich, da ja das direkte Signal nicht durchkommt und der kleinere ÖWinkel viele der wertvollen Mehrwegesignale einfach ausblendet. Panelantennen, wie die Novero Dabendorf, bieten einen recht hohen ÖW von 60°. Das macht diese toleranter und nutzt auch indirekte Signale, welche durch Reflexionen und Beugung beim Kunden ankommen. bron LTE-ANBIETER.info de openingshoek is bij diffuus signaal belangrijk, een richtantenne met kleine openingshoek heeft in het bos vaker problemen. Coles Corner Richard Hawley
Con Geplaatst: 28 november 2016 Geplaatst: 28 november 2016 (aangepast) Het verbaast mij allemaal een beetje. Ik heb 3G van KPN, een jaar of 3. Heb indertijd een spriet geplaatst met 6 meter peperdure kabel, dus geen richtantenne. Zit 1700 meter van de mast en heb ruim 10GB. Spriet zit op 5 meter hoogte en heeft vrij zicht op de mast. Wel ben ik inmiddels (sinds deze week) overgestapt naar 4GVT van T-mobile. Zit nu nog op 3G en heb weer 10GB zonder antenne. Dus ben benieuwd als mijn modem 4G doorgeeft. 28 november 2016 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 28 november 2016 Moderator Geplaatst: 28 november 2016 GSM Repeaters zijn geen oplossing, volgens tests brengen ze geen verbetering en ook niet legaal te gebruiken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen