Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb momenteel veel problemen en overweeg een schone installatie te doen.

Ik heb vorig jaar een sticky met W10 gekocht maar heb geen zin om daarna

weer óók alle update weer te downloaden en te installaren.

Is er een plek waar je de complete W10, inclusief alle updates, kunt downloaden

zodat je na één grote download klaar bent?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

• Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Deze zijn zeker aanwezig Pliek Windows 10 Pro 1607 32bit/64bit NL Augustus 2016 pas installed hier.

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Dat zal legaal niet gaan denk ik, ik heb Home (gekocht).

En naar mijn weten (ff geleden) is Pliek niet zo erg "netjes".

Hij altijd wel prachtige versies ook uit de tijd van XP.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Geplaatst:

100% ben je nooit af van het later installeren van de updates maar bovenstaand is een prima oplossing....  maar, ingebouwd in Windows 10 zit ook een optie https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12415/windows-10-recovery-options   ga naar PC opnieuw instellen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Het is gelukt, slechts 4 GB, viel me erg mee.

Geplaatst:

Zo, mijn PC is  weer fris en fruitig, 't meeste staat er weer op.

Ging redelijk vlot allemaal.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Ik voorkom die ellende door regelmatig een windows backup te maken met MACRIUM freeware.

Eens geinstalleerd kun je nog een opstart CD ermee maken voor het geval je PC helemaal niets meer doet.

Ik adviseer je om de backups die je met Macrium maakt niet op je Labtop te zetten maar extern.

Verder adviseer ik je om met een partition tool onderscheid te maken tussen je systeem en je data, dus c: wordt systeem en d: je data.

Macrium laat je bij een noodgeval je c: partitie op een oude goedwerkende versie terugzetten en de d: partitie blijft zoals hij was, want stel je voor dat als je alles (system en data zitten bij elkaar) naar een oudere versie zou terugzetten dan is je laatste data (foto's, etc) ook oud!

succes ermee

VU+solo2

Geplaatst:

@ aphap,

ik heb dat eens bekeken wat ik er over kon vinden

ik heb twee vragen, over deze manier van een backup aanmaken.

1

als je voor een systeem backup kiest is dat inclusief de geïnstalleerde programma's en user data?

dat wordt dan 45 GByte huidige c:\

2

de free version heeft geen incremental back up!

heb je de free of koop versie?

@ CON,

t.o.v. die 4GB is er dan een bepaalde compressie of is bij U geen software / Programma's gebackupped?

post-30989-0-89834700-1479472026_thumb.png

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

okee {gelezen} komt nogal wat bij kijken, ik wilde mij de hp-recovery via windows 7 besparen en meteen alles vanaf de geupdate windows 10 terug kunnen zetten, met de software (niet uit appstore)

een eigen recovery aanmaken op recovery partitie d:\ gaat namelijk niet met de HP restore tools (niet mogelijk na een update van windows)

dan neem ik zo gezien; toch liever de clonezilla op een USB 3.0 en het windows full image op USB 3.0

data zelf staat op 2 verschillende plaatsen NAS en externe NAS dus dat is safe genoeg

cheers

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:

Ik zou zeker die bestandsgeschiedenis aanzetten. Werkt ongeveer gelijk aan Timemachine op de Mac. Eenmaal ingesteld heb je er eigenlijk geen omkijken meer naar

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

klopt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...