Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi.

Ik heb QNAP HS-251+ (x 2, mekaars backup, 2 x 6 TB gedefinieerd als RAID 0).

Wanneer ik over afzienbare tijd wil uitbreiden kan ik daar 2 x TX-800P aanhangen, via de USB 3.0.

Maar ik kan ook kiezen voor een aparte NAS zoals bijvoorbeeld 2 x QNAP TS-851.

Ik vraag me af of het mogelijk is de QNAP HS-251+ en soit een TX-800P, soit een TS-851 te definiëren als één logisch volume hoewel ze fysisch op een andere plaats staan.

De reden om de HS-251+ van zijn uitbreiding TX-800P te scheiden is het geluid: een HS-251 heeft geen ventilator en is dus fluisterstil, een uitbreiding zoals TX-800P et TS-851 heeft wel een ventilator en maakt dus wat meer lawaai. De TS-851 kan ik in een andere kamer op het netwerk zetten, de TX-800P moet noodzakelijkerwijze kort bij de HS-251+ staan en het voordeel van de stille NAS gaat dus verloren.

Vandaar: is het mogelijk om twee QNAP NAsen als 1 logisch volume te definiëren? 

aangepast door erikdk

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Geplaatst:

denk je niet, dat dit een typische vraag is voor het qnap forum zelf, waar tutorials te vinden zijn betreffende het uitbreiden van de volumes?

per netwerk en via usb 3.0

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...