Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op voornamelijk de oostelijke satellieten ontvangt mijn ontvanger zeer slecht ,oa op astra 23 graden heb ik maar 68 % i.p.v 85 .Het ligt niet aan de schotel ,want als ik een andere ontvanger aansluit is het allemaal in orde. (ook een vu duo) Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn ?

mvg Henry

• Moderator
Geplaatst:

En hoe is het beeld, heb je storingen

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Duo heeft een notoir voedingsprobleem. Voeding vervangen en hoofdelco bij tuners vervangen...

Geplaatst:

kijk eens welk board revisienummer op de printplaat staat?

er kan namelijk meer geleden hebben dan die elco als de tuner al beïnvloed wordt

dan word het tijd voor een nieuwe VU+

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik heb een Vu+ Duo een jaartje of zo geleden naar de reparateur gebracht met exact hetzelfde probleem.

Die heeft toen een aantal elco's vervangen en de ontvanger was weer als vanouds. Een reparatie van slechts een paar tientjes.

Het genoemde probleem is op dit board ook al vaker gemeld, en het bleek toch meestal een elco-probleem te zijn.

Maar zoals Tonskidutch ook al aangeeft: als je te lang wacht met reparatie. krijg je gevolgschade en kun je beter een nieuwe Vu+ Duo2 aanschaffen. In allerlei opzichten een veel betere ontvanger. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Te lang wachten kunnen de spanningsregelaars beschadigen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

bedankt allemaal ,een tijdje geleden is de vu gerepareerd ,hij startte toen helemaal niet meer op  ,was de elco en ic (spanningsregelaar) ,nu dus dit nieuwe probleem

Geplaatst:

En de Vu+ Duo2 is in menig opzicht beter en een goed advies in deze.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

• Moderator
Geplaatst:

Er staat mij iets bij van een lid met een duo die soortgelijke problemen had. Ergens op het moederbord heeft hij toen een elco vervangen en toen was ontvangst geen enkel probleem. Ik kan de draad echter niet vinden met de zoekfunctie.

Edit, toch gevonden.

kijk even in deze draad:

https://www.sat4all.com/forums/topic/337901-problemen-met-slechte-ontvangst-hd-opgelost/?hl=elco

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...