Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onze satelietontvanger heeft het na blikseminslag opgegeven. Nu overweeg ik als tussen oplossing rechtstreeks via de tv te kijken.

We hebben een Samsung UE40ES8000 tv. De ene site geeft aan dat het toestel wel CD gecertificeerd is, de andere niet.

In ieder geval kan het toestel de ci module niet vinden.

Nu heb ik een ci module zonder wereldbol. Het is zwart rood. Bovenaan staat official product, daar onder canaal digitaal satelliet, tv vlaanderen digitaal, vervolgens Mediaguard licensed.

P/n 904120 rev 1.2.

Is deze module nog bruikbaar of verouderd en moet ik dan toch een andere aanschaffen?

Geplaatst: (aangepast)

forget it

men vraagt zich overigens wel af wat er moeilijk is aan het insteken van bedoeld ci-cam in het CI-slot met passende kaart, als test

aangepast door Tonskidutch

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

en dus een nieuwe zou wel werken?

twijfel

ik zou canalDIGITAAL een belastbare uitspraak laten doen aangaande uw TV (zwart op wit)

immers als klant heb je recht op support over eventuele vervangende hardware en of de certificering

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Op de site van CanalDigitaal staat bij "geteste ontvangers":
Alle geteste televisies werken met de CanalDigitaal CI-modules (modules voor losse smartcards)

De CI-module met het witte etiket (*)
    De CI-module met het zwarte etiket met de afbeelding van de wereldbol

(*) Om naar de zender/het pakket FOX Sports International HD te kunnen kijken kijken en de zenders Motors TV HD en Mezzo HD, heb je het nieuwste type CI-module van CanalDigitaal met het witte etiket of de CI+ module CAM-701 met geïntegreerde smartcard nodig.

Zie hier: https://www.canaldigitaal.nl/apparatuur/geteste-televisies/

Geplaatst:

Ik heb inderdaad de ci module zoals afgebeeld in de reactie van sprietje.

Heb voor de zekerheid inmiddels cd gemaild of ze kunnen garanderen dat het werkt als ik het startpakket met het witte logo aanschaf icm met mijn oranje smartcard. Ik wacht af....

Geplaatst:

Sprietje, ik heb zojuist bij iemand geweest die een CI mediaguard zoals in #4 en die werkt perfect  met een TV VLaanderen kaart in een Panasonic.

Geplaatst:

Oei, is uw naam THOMAS?

Ik wil die module werkende houden dus je zal het moeten doen met volgende info

serie nummer  114xxxxxxxxxx9 (00.46xxxxxxxxxx32)

sap nr 9xxxxxR12 (00.01.08.32)

fabrikant SmarDTV

Softw vers.canal digitaal  1.09003 (01.09.01.00) 

firmware vers 1.03.05

Ik wil u nog zeggen dat de Mediaguard module en TV Vlaanderen kaart alle update's en nieuwe zenderlijsten automatisch binnen krijgt in deze Panasonic TV zoals de laatste verandering 2be naar Q2.

• Like 1

Beste Tonskidutch;  Ook een met Wereldbol en werkt zonder probleem met TV Vlaanderen abonn.op een Panasonic

en ook alle update's geladen.

softw vers canal digitaal 2.05.001 (02.05.01.00)

Firmware vers ; Ver 3.03.013

Genoeg info?

aangepast door oble
  • Like 1

hartelijk bedankt voor uw duidelijkheid

dat helpt de andere zoekenden natuurlijk enorm (die onderzoeken of ze met hun TV toestel en CI-cam met kaart de zenders open krijgen)

als je dan ook nog het typenummer van Panasonic erbij wilt vermelden (want dat is ook nog verschillend qua werking)

;)

p.s.

ik heb de TX L42WT50E

{ denk eraan laat je TV toestel niet automatisch firmware installeren want je zou wel eens een functie kwijt kunnen raken }

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Heb inmiddels antwoord van cd, maar ze kunnen niet garanderen dat het werkt. Het zou o.a. afhangen van  het signaal en de instellingen van de TV. 
Ze bieden hierop geen ondersteuning, alleen op de de door hun verstrekte stand-alone ontvangers.

Maar omdat ik daar niet zo veel positiefs over lees heb ik me inmiddels ook verdiept in andere satellietontvangers.

Nu kwam ik uit bij deze: Amiko Alien 2 en de edison os mini dvb-s2.

Wil graag opnemen en tegelijkertijd een andere zender kijken en een niet te ingewikkeld toestel.

Is dit een goede keus of is er een beter alternatief in dezelfde prijsklasse?

Werken deze met alleen de oranje card van Canal digitaal?

We hadden de Rebox 8500PVR maar die liep steeds vast, dus liever een ander merk.

Geplaatst:

Ja Sprietje, had ik ook al gezien maar ga ze maar niet updaten, alles werkt op dit moment op een Panasonic UHD TX43CX750. Thanks

ps Heb je ook #8 EN #10 gelezen dat die Mediaguard wel werkt?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen