Ga naar inhoud


Online.nl jaagt klanten weg.


Ga naar oplossing Opgelost door donpedro,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben nu 7 jaar klant daar, 3 jaar geleden mijn abo gerefreshed naar 10Mb/s voor €19,95.

Nu komen ze met "een nieuw begin". Ze doen alsof een netwerkupgrade er de oorzaak van is dat ik nu ineens €23 moet betalen. Openlijk bieden ze nu vanaf 30Mb/s aan. Na diverse telefoontjes en mailvragen is me nog steeds niet duidelijk of mijn 10Mb/s blijft of niet, vermoedelijk is dat wel zo..

Men wil duidelijk graag dat ik voor €24 een nieuw 30Mb/s contract neem.

 

Maar ik ben met mijn huidige abo van €19,95 tevreden en wil niet meer gaan betalen voor dezelfde snelheid. Hun modem is al terugverdiend, dus waarom moet het duurder worden???

Ik heb gezegd dat ik met de prijsverhoging niet accoord ben, en dat ik zal storneren als ze meer afschrijven.

 

Ik vind dat Online.nl maar moet zeggen wanneer ze stoppen met leveren. Zolang ze leveren voor €19,95 ben ik tevreden. Wie moet het abo opzeggen? Waarom zou IK moeten opzeggen?

 

Eerlijk gezegd snap ik dit gebluf van online.nl niet zo. Maar ze zijn net als canaldigitaal van M7, en die doen wel vaker raar.

  • Like 2

Geplaatst: (aangepast)

Ik ga niet voor de lol overstappen, ivm emailadreswijziging enzo. Snap je?

 

De vraag is of zij rechtsgeldig die verhoogde prijs kunnen opeisen. (Ik meen van niet)

 

Dat ik nog niet opgezegd heb betekent niet dat ik ermee instemde! Ik heb 2x gezegd dat ik niet accoord was.

Ook zij hebben het recht om de overeenkomst op te zeggen, maar dat durven ze kennelijk ook niet.

 

Als zij, mijn standpunt wetende, toch blijven leveren zal men moeten accepteren dat dat tegen de oorspronkelijk afgesproken prijs moet zijn.

aangepast door Zunigkyk
  • Moderator
Geplaatst:

Lees hun lever voorwaarden door, waarmee je indertijd akkoord gegaan bent.

Over het algemeen staat daarin dat jij op mag zeggen bij een prijsverhoging of wanneer je blijft je akkoord gaat met de nieuwe prijs.

 

Dus wat staat er in de lever voorwaarden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Er staat niet eens in dat zij de prijs mogen verhogen.

Er staat: "Eerste 12 maanden €9,95, daarna €19,95 per maand. Contract voor 2 jaar."

 

Artikel 4 zegt dat de overeenkomst [na 2 jaar] overgaat in overeenkomst voor onbepaalde tijd. Met een opzegtermijn van 1 maand.

 

Er wordt geen uitspraak gedaan over wie de overeenkomst kan opzeggen.

Maar ik neem aan dat zowel de klant als online.nl dat kunnen kunnen doen, en dat voor beide dan dezelfde condities gelden.

Geplaatst:

als jij het er niet mee eens bent dan ben jij degene die actie moet ondernemen, niet de ISP, je kunt bijv. opzeggen/overstappen per datum van prijsverhoging....eigenlijk vind ik dit zo'n nonsens discussie.......

Samsung 40D6510WS

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb toch actie ondernomen door te zeggen dat ik het met de prijsverhoging niet eens ben?

 

Het spijt me, maar ik vind dat de ISP nu aan de beurt is. Òf zij leveren voor de oude prijs, òf ze leveren helemaal niet meer.

ZIJ moeten even zeggen wat ze willen! Ik heb er om gevráágd. Ze omzeilen daar antwoord op te geven.

Het heeft er alle schijn van dat ze botweg de automatische incasso gaan aanpassen.

Jij (wanderer) schijnt dat heel acceptabel te vinden, maar ik dus niet.

 

Als ze teveel incasseren moet ik dus storneren.

Het spijt me dan voor ze, maar dat incassoburo (als ze die inschakelen) zal dan even langs de rechter moeten om te vangen.

aangepast door Zunigkyk
  • Moderator
Geplaatst:

Wanneer je niet akkoord gaat met de prijsverhoging moet je gewoon opzeggen.
Doe je niets zal dat opgevat worden dat je akkoord gaat.
Of per opzegdatum trekken ze de stekker eruit of je wordt gebeld en krijgt een alternatieve aanbieding.

Zo eenvoudig is het.

De zet van de isp is op dit moment bekend.
Een prijsverhoging.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je moet inderdaad opzeggen... want dat heb je nu niet gedaan...  Omdat je buiten je contract zit, kunnen ze dus de prijs verhogen...  door op te zeggen, geven ze je vrijwel zeker een aanbod van een aantal maanden 'gratis' of een andere korting.

Bedenk wel dat je dan wel weer een nieuw contract afsluit... aan de 'nieuwe' prijs, en die is dan 24 euro begrijp ik... (en geen 23, want dat is de prijs na de verhoging van je lopende abo). Maar in de meeste gevallen is zo een aanbod wel interessant...

En anders gewoon weggaan.

Mijn tip is om in principe de mailadressen van je ISP niet te gebruiken... maar zoek een paar betrouwbare onafhankelijke mailadressen, waar je eventueel een heel klein bedragje voor moet betalen per jaar... zo doe ik het ook, en ik kan gewoon overstappen als ik vind dat ze te duur worden. Er zijn genoeg providers beschikbaar....

Als je nu niets doet, ga je dus 100% zeker de nieuwe prijs betalen vanaf de datum die ze aangekondigd hebben... ga jij storneren, ben jij in de fout, en loop je kans ook nog eens extra incassokosten te moeten betalen omdat je niet betaalde.... let daar mee op, want je hebt wat dat betreft geen juridische poot om op te staan.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

@ceesv, @sverige
Ik heb dus wél wat gezegd, dus ze kunnen moeilijk aannemen dat ik accoord ga "omdat ik niet heb opgezegd".

Ik meen dat ik in het volste recht sta om nu een verhoogde afschrijving te storneren.
Waarom?
We maken het even extreem. Stel dat ze de prijs zouden verhogen naar €500/mnd.
Ik geef schriftelijk aan dat ik het er niet mee eens ben, en nodig ze uit dan maar niet meer te leveren. Ik vraag wanneer ze willen stoppen, maar ze antwoorden daar niet op.
Meen je nou echt dat ze via de rechter dan toch recht hebben op €500/mnd, indien ze willens en wetens toch leveren???

Overigens heb ik inmiddels een andere provider gekozen. Die laat ik het contract met online.nl opzeggen.
Storneren doe ik eventueel later wel.
Reden daarvoor is dat online.nl mijn vertrek mogelijk zal blokkeren als ik "betalingsachterstand" heb.
 

Geplaatst: (aangepast)

Je kunt gewoon de achterstallige rekeningen betalen en alles wat er teveel betaald werd ( dus retrospectief gerelateerd aan de opzegtermijn) krijg je netjes op je rekening terug.

 

Er is nagenoeg geen enkele boekhouding en / of financiële administratie software die bewust teveel betaalde premie's en of maandelijkse incasso verdonkeremaand. Het wordt altijd uitbetaald.

 

Dat is een feit en je maakt het jezelf lastiger door de eindafrekening uit te stellen door niet te voldoen aan de vorderingen.

ciao

aangepast door Tonskidutch

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

 

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb geen achterstallige rekeningen.

"Betalingsachterstand" (tussen aanhalingstekens dus) ontstaat als online.nl meer afschrijft dan we zijn overeengekomen en ik ga storneren. Als online.nl vervolgens een juiste rekening opstelt zal ik dat betalen. Als het te lang duurt dan zal ik het volgens mij juiste bedrag handmatig overmaken en zet er een punt achter.

Deurwaarders/incsssoburo's mogen er dan hun tanden op stuk bijten.

aangepast door Zunigkyk
Geplaatst:

dan schrijf je iets in eerdere berichten dat ik niet meer kan volgen gezien je uitleg

het is een spagetti van argumenten en redeneringen

 

storneren is dus niet betalen is dus achterstallige betaling c.q. rekeningen.

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

 

  • Oplossing
Geplaatst: (aangepast)

Wat doe ik als mijn aanbieder van telefonie, internet of televisie de prijzen of de algemene voorwaarden verandert?

 

Moeten opzeggen is hier denk ik niet de vraag, maar het er op aan laten komen dat ze het omzetten en u het toch gewoon gaat gebruiken ... daar gaat u waarschijnlijk zeker aan het kortste eind trekken.

Ze voldoen gewoon aan hun wettelijke verplichting om u tijdig op de hoogte te brengen van een wijziging van hun diensten en bijbehorende kosten.

Daarbij heeft u de keuze, accepteren of , wat u niet wil, opzeggen.

 

Blijft u domweg zitten en gebruiken, gaat u dus 'stilzwijgend' accoord met de nieuwe dienst en kunnen ze u dwingen om ook voor deze dienst te betalen.

Denk dat online.nl de wettelijke regeltje goed heeft gevolgd en u straks op 'de blaren' komt te zitten.

 

Ik zou dus maar tot aktie overgaan, want anders krijgt u toch echt binnekort bezoek van een instantie die geld komt halen plus alle bijkomende hoge kosten!

 

OPZEGGEN en verder leven in rust. 

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Jij bent het er niet mee eens, dus  jij zegt contract op. Doe je dat niet dan ga je automatisch over naar nieuwe voorwaarden.

Het aangegeven dat je het niet eens bent met de nieuwe prijs is geen opzeggen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...