Ga naar inhoud


Online.nl jaagt klanten weg.


Ga naar oplossing Opgelost door donpedro,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

@donpedro: bedankt voor de link

 

@theparasol: Er zijn geen nieuwe voorwaarden. Ik heb slechts de mededeling dat men de prijs verhoogt. Men verzint een nieuwe naam voor het abo en specificeert niet wat het inhoudt. Op mijn vragen daaromtrent reageert men niet.

 

Klantenservice bij online.nl komt alleen in actie als er verkopen te scoren zijn. Voor de telefoon een hoop geblabla, maar duidelijkheid verschaffen doen ze niet. Zeker niet schriftelijk.

Daar baalde ik altijd al van, maar als men geld probeert te jatten ga ik het hard spelen.

aangepast door Zunigkyk

Geplaatst:

...., maar als men geld probeert te jatten ga ik het hard spelen.

Ik heb in jouw vorige reacties toch nergens feiten kunnen ontdekken die de boven geplaatste reactie rechtvaardigen.

Misschien toch even overwegen om ook eens naar de vele hiervoor genoemde adviezen te luisteren.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

  • Moderator
Geplaatst:

Ik heb je aangeraden de leveringsvoorwaarden te raadplegen, de overeenkomst die jij aangegaan bent met je provider.

Daarin staan de ontbindende voorwaarden en de handelingen om die in werking te stellen.

 

Roepen dat je gelijk hebt gaat je hier niet verder helpen.

Gewoon formeel opzeggen wel, bepaalde rechtshandelingen vragen een strikte formulering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@

Daar baalde ik altijd al van, maar als men geld probeert te jatten ga ik het hard spelen.

je gaat wel heel ver om die partij van jatten te beschuldigen en dat kan ook niet zomaar, ook niet op sat4all als spreekbuis voor individuele meningen.

als er iets zou zijn wat men jou nog kan adviseren dan is het ga naar een rechtsbijstand of advocaat en vraag om een competent advies.

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

 

Geplaatst:

je gaat wel heel ver om die partij van jatten te beschuldigen en dat kan ook niet zomaar, ook niet op sat4all als spreekbuis voor individuele meningen.

als er iets zou zijn wat men jou nog kan adviseren dan is het ga naar een rechtsbijstand of advocaat en vraag om een competent advies.

Ik vraag me af of je wel (alles) leest. Voor jou nog eens: speciaal #10, waarom ik die verhoging niet betaal. Ik zeg niet zomaar iets.

 

Overigens heeft online.nl vandaag, 2 weken te laat, geantwoord "wij zullen niet eenzijdig de diensten staken. U dient zelf de opzegging bij ons kenbaar te maken."

Ondanks dat ik hun vroeg wanneer ze wilden stoppen met leveren.

Ik heb ze terstond dus maar een opzegging gestuurd, hoewel ze al wisten dat ik hun dienst voor die verhoogde prijs niet wou.

Nu wil ik hem helemaal niet meer.

 

Bij nieuwe provider ben ik goedkoper uit dan voorheen bij online.nl èn krijg effectief dubbele snelheid.

Het lijkt me dat ik tegenover online.nl niet onredelijk was.

 

Geplaatst:

dus eind goed al goed...!

 

wat ik allemaal lees of niet is niet uw zorg

ik schreef heel bewust mijn commentaar

daar ik onenig ben met uw handelswijze

je hebt een temperatuur kaart en een gevoelstemperatuur kaart

daarbij laat ik het nu rusten

Lovers In Paris

Jacob Gurevitsch

 

Geplaatst:
Bij nieuwe provider ben ik goedkoper uit dan voorheen bij online.nl èn krijg effectief dubbele snelheid.

 

 

Welke provider heb je gevonden en tegen welke prijs? Wellicht ook interessant voor anderen hier die in zelfde schuitje zitten

Geplaatst: (aangepast)

Welke provider heb je gevonden en tegen welke prijs? Wellicht ook interessant voor anderen hier die in zelfde schuitje zitten

 

Bij Tele2 ben ik 1 jaar lang voor €225 (alle kortingen meegerekend) onder de pannen, dus €18,75/mnd.

Men noemt het "Internet Light", sommige websites prijzen het aan als "tot 20Mb down / 2Mb up". Tele2 zegt zelf dat ik 13Mb/s mag verwachten.

 

P.S.:

Ik hoef echt niet het onderste uit de kan, maar online.nl bleef vaag doen over wat ze nou eigenlijk wouden leveren. Men suggereerde 30Mb/s. Mijn indruk nu: ik had 10Mb/s, waarvan in de praktijk 6 a 8 Mb/s overblijft, dat blijft zo en daar willen ze voortaan €23 voor vangen. Een trouwe klant voelt zich dan ongewenst.

aangepast door Zunigkyk
Geplaatst:

Die snelheidsbeloftes zijn ook een reden tot klacht bij de consumentenbond. Het is nu al een tijdje verplicht voor de providers om een H2H snelheid op te geven vóórdat je een contract afsluit. De meesten doen dit ook. Online! Klaarblijkelijk dus niet. Als consument kun je op de site van Forescquare gewoon kijken wat je maximaal kunt verwachten en welke centrale je het signaal levert...

  • Moderator
Geplaatst:

Op de site van Tele 2 wordt de prijs als volgt beschreven.....

 

Pakketten Internet       snelheid                                  Actieprijs eerste 3 maanden     Standaardprijs per maand

Internet Light                 Tot 2 Mb/s up & tot 20 down     € 10,-                                           € 22,-

 

Dus over een jaar na 3 maanden ga je alsnog € 22 per maand betalen.

 

Wanneer ik je verder goed begrijp belooft je provider meer snelheid voor een hogere prijs, maar veronderstel je dat de snelheid op voorhand hetzelfde blijft.

 

Providers zijn volop bezig de snelheid bij de klant te verhogen, een grote kans dat je oude provider bezig is met glasvezel tot de wijkverdeelkast om dat te realiseren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Op de site van Tele 2 wordt de prijs als volgt beschreven.....

 

Pakketten Internet       snelheid                                  Actieprijs eerste 3 maanden     Standaardprijs per maand

Internet Light                 Tot 2 Mb/s up & tot 20 down     € 10,-                                           € 22,-

 

Dus over een jaar na 3 maanden ga je alsnog € 22 per maand betalen.

 

Wanneer ik je verder goed begrijp belooft je provider meer snelheid voor een hogere prijs, maar veronderstel je dat de snelheid op voorhand hetzelfde blijft.

 

Providers zijn volop bezig de snelheid bij de klant te verhogen, een grote kans dat je oude provider bezig is met glasvezel tot de wijkverdeelkast om dat te realiseren.

Hier per jaar (€225.50) gedeeld door 12 = €18,79/maand. Over 1 jaar desnoods weer een ander, want ik heb nu gmail opgetuigd.

 

Online beloofd net niet zwart-op-wit, maar suggereert  meer snelheid voor een hogere prijs, maar biedt geen nieuw contract aan. Op diverse telefoontjes en schriftelijke vragen geven ze verschillende antwoorden, waaruit ik uiteindelijk concludeer dat hoogstwaarschijnlijk mijn snelheid niet verhoogd wordt als ik enkel de prijsverhoging accepteer.

[Die onduidelijkheid is verdacht. Als je mij niet goed begrijpt komt het omdat online.nl zich niet laat begrijpen...]

aangepast door Zunigkyk
  • Moderator
Geplaatst:

Hier per jaar (€225.50) gedeeld door 12 = €18,79/maand

 

Zelfs op die site staat het volgende:

 

Na de eerste 3 maanden betaalt u € 22,00 per maand. 
 
Of heb je in een keer € 225,50 gestort op hun rekening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dat klopt dan toch wat TS schrijft.

 

3 x € 10,= plus 9 x € 22,= is toch € 228,= per jaar.

Er komt éénmalig €10 bij voor de verzendkosten en Providercheck geeft jou €12.50 als je via hun afsluit. Maakt netto €225,50 voor de hele overstap. Het gedoe erom heen kost mij wel een hoop tijd, en belminuten. Overstappen doe je niet voor de lol. :angry:

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...