time2party Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 ik heb een Gigablue Quad HD plus ter vervanging van mijn M7 DSR8141 welke steeds problemen gaf bij opnemen. Op de deze ontvanger staat Openmips 5.3 en ccam 2.3. Probleem is dat ik nergens mijn kaart of kaart info zie staan en ook de gecodeerde zenders niet kan zien. Heb ook geen idee hoe je de kaart plaatst , met de chip omhoog of omlaag (wel beide reeds geprobeerd). Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Thx.
smetje limb.BE Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 neem eens een andere softcam vb oscam en reboot de ontvanger 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Kaart met de chip naar achter en naar boven wijzend in de interne kaartlezer. Bij gebruik van CCcam 2.3.0 is het gebruik van CCcam.prio noodzakelijk. Info voldoende op het forum te vinden. Voorts kun je via de web interface de status van je CCcam en smartcard uitlezen. Ip.van.de.box:16001/ Klik op entitlements om je kaartinfo op te vragen. Alternatief kun je via de feeds de plugin CCcamInfo 1.3 of 1.4 installeren. Deze roep je dan weet op met de blauwe toets. Beter nog is om CCcam te laten varen en over te stappen op OScam... Ook hierover is op dit forum voldoende te vinden...
time2party Geplaatst: 27 september 2016 Auteur Geplaatst: 27 september 2016 Alvast bedankt voor de info. Indien ik de OScam installeer moet de andere er dan af of niet?
mjvans Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Kaart met de chip naar achter en naar boven wijzend in de interne kaartlezer. Vreemd, bij de Ultra UE is het juist met de chip naar onderen lijkt me vreemd dat het met de Q HD plus net andersom is. Verder zou ik willen refereren aan het onderwerp over de CD kaart, TVV kaart werkt volgens mij niet veel anders. Oscam installatie in de OpenMips 5.3 is vrij eenvoudig te doen. https://www.sat4all.com/forums/topic/354986-gigablue-accepteert-cd-kaart-niet/
Gast Mimisiku Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Je hebt gelijk. Chip natuurlijk naar beneden. Bij een CI is het juist andersom.....
mjvans Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Alvast bedankt voor de info. Indien ik de OScam installeer moet de andere er dan af of niet? Je hebt die cccam in ieder geval niet nodig voor Oscam, ik zou hem verwijderen want het kan alleen op elkaar storen.
Stinger Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 Je hebt die cccam in ieder geval niet nodig voor Oscam, ik zou hem verwijderen want het kan alleen op elkaar storen. Nee dat doet ie niet. Ik heb meerdere cams op de box staan en dit geeft geen onderlinge problemen. Druk aan het hobbyen met de gigablue en een triax 110 multifeed.
time2party Geplaatst: 27 september 2016 Auteur Geplaatst: 27 september 2016 bedankt voor alle info, ik ga eens proberen die OScam te installeren en testen, dus chip naar beneden. hoe verwijder je die cccam als die niet meer nodig is?
mjvans Geplaatst: 27 september 2016 Geplaatst: 27 september 2016 hoe verwijder je die cccam als die niet meer nodig is? Menu - Instellingen - Systeem - Softwarebeheer - Beheer applicaties - Software De items waar een groen bolletje voor staat in plaats van een grijze, die software in geïnstalleerd. Als je het geïnstalleerde pakket selecteerd dan verschijnt onderin bij de groene selectie "De-installeer".
time2party Geplaatst: 29 september 2016 Auteur Geplaatst: 29 september 2016 Nog steeds zwart beeld. Heb reeds via TV Vlaanderen her activeren kaart gedaan en op zender EEN HD gezet. Maar helaas zwart beeld. Idee?
mjvans Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 Kan je in de webinterface van oscam komen? wat zie je dan.
time2party Geplaatst: 29 september 2016 Auteur Geplaatst: 29 september 2016 Daar kan ik inkomen via ip : 83 wat moet ik zoeken of doorgeven?
mjvans Geplaatst: 29 september 2016 Geplaatst: 29 september 2016 In ieder geval draait de service dan. Staat er een reader in die je kaart heeft herkend? Status cardok. zie voorbeeld andere topic.
time2party Geplaatst: 29 september 2016 Auteur Geplaatst: 29 september 2016 dit staat er CARDOK(1 entitlement) op deze lijn staat ook onder LB Value/Reader "geen data" en de lijn eronder "not found (0 ms)"
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen