rohkis Geplaatst: 3 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2016 De buis waar de schotel op vast zit, staat ook niet recht ,en lijkt niet Al te vast zitten rohkis, hoort waterpas te staan Klopt, heb ik al aangepast.
trust Geplaatst: 3 oktober 2016 Geplaatst: 3 oktober 2016 De arm hoort echt wel hoger te staan maar als je hem terug gaat buigen en de kracht komt op de onderrand van de schotel te staan , zal de schotel vervormen . Dus als je het wil doen , eerst de hele arm los nemen en zo buigen dat hij ± dezelfde hoek maakt als die op de schotel die je al hebt . Dan maak je een kans . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Sprietje Geplaatst: 3 oktober 2016 Geplaatst: 3 oktober 2016 Maar trust, de brandpuntafstand klopt toch helemaal niet meer.De brandpuntafstand is de afstand van de lnb tot aan de schotel op 40% van de hoogte.Nu de arm omlaag gebogen is, staat de lnb toch veel verder van dat punt van de schotel af. Het zou hetzelfde zijn alsof je bij een ongeschonden lnb-arm de lnb 10cm achter de klem zet. Dan ontvang je ook niets meer.Je zou wel gelijk hebben als de afstand van de lnb tot op 40% van de schotel hetzelfde zou zijn gebleven maar bedenk wel dat als je zo ver uit het focuspunt bent, de versterking flink achteruit loopt.
trust Geplaatst: 3 oktober 2016 Geplaatst: 3 oktober 2016 Voor een kennis die te weinig regen reserve heeft met zijn TDS64 had ik beloofd iets groters te zoeken . In de schuur had ik nog een 94 cm brede schotel staan , op zolder een Maximum MBT-22 duo monoblock 6º , dat zou moeten passen voor A1-A3 Omdat ik op zeker wilde gaan , aan het eind van de middag in de tuin opgesteld , past prima . Mijn Clarke-tech Combo meter gaf op Astra 3 TP 12.070 H 60% Level / 50% Q , hierbij stond de voorzijde van de schotel 6.3º achterover (de arm 21.7º omhoog) Toch maar eens de arm ± 33º laten zakken tot ongeveer zoals de getoonde verbogen arm en uiteraard geen signaal . Door de schotel 10.9º naar voren te kantelen had ik weer signaal ( Level 57 % sign 27% Q) en beeld . Als Rohkis kans ziet om de hoek tussen voorzijde schotel en arm , op ± 75º te krijgen , moet het aardig in de buurt zitten . Dan nog zoals ooit door Sprietje voorgesteld , een 40 mm pvc buis in de lnb houder klemmen welke op ± 40% van de hoogte vanaf de onderkant in de schotel moet wijzen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Erwinnaar Geplaatst: 4 oktober 2016 Geplaatst: 4 oktober 2016 Die vriend van je wet ook wel wat die weg geeft. Zou het ding zo bij oud ijzer doen en voor weinig heb je een werkende schotel. Zeker als je nieuw bent met satelliet gebeuren is dit niet eens eens een valse start. Ga je door? Succes.
rohkis Geplaatst: 4 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2016 Dank allen, Ik heb het e.e.a. geprobeerd maar de stang is inmiddels afgebroken. Het was al redelijk geroest aan de zijkant. Toch bedankt voor alle replies en moeite
Sprietje Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 Dan wordt het toch een nieuwe maar die koop je in alle kwaliteiten en alle prijzen en formaten als je er maar rekening mee houdt dat de duo-lnb ook bij de schotelmaat moet passen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen