Ga naar inhoud

Ontvangen van Astra en Hotbird

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een vraagje van een leek. Sinds dec vorig jaar heb ik een Pioneer DBR-S110NL met 80 cm schotel met 2 LNB's op een 6 graden duo blok houder en een standard DiSEqC 1.0 (switches staan zoals ik hem gekocht heb). Op de ontvanger heb ik schotel 1 (Astra)ingesteld op Freq:12515 LO LNB:10600 hierop ik goede onvangst en wel alle zenders denk ik (uitgebreide Canal+ pakket en andere). Voor schotel 2 (Hotbird) ingesteld op Freq:12616 LO LNB:10600 ik krijg dan wel een boel zenders maar niet zo heel veel om naar te kijken. Ook merk ik dat als ik instel op Freq 11474 en LO LNB 9750 ik voor Hotbird ook ontvangst heb. Welk kanaal en LO LNB frequentie moet ik gebruiken om zoveel mogelijk van Hotbird te ontvangen en moet ik de DiSEqC switches gewoon laten staan zoals ik heb gekocht heb. <p>Een heel verhaal maar ik dacht dat het beter zou zijn als ik zo volledig mogelijk zou zijn.<p>BvD

Satellietmanneke

Geplaatst:

bij faq staat een hele mooie beschrijving van redcat voor je instelling van astra/hotbird.<p>als je die stap voor stap volg heb je 999 kanalen.<p>succes ermee<p>gr femja

Geplaatst:

ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad maar kreeg van mijn leverancier het advies om de schotel uit te richten op hotbird en deze dan op mijn Echostar als LNB 1 in te voeren en de Astra op 2. Vervolgens heb ik in het menu mini diseq aangegeven en alles werkt als een zonnetje.

(ben overigens ook nog maar 2 maanden bezig maar dacht je hiermee toch te kunnen helpen)

succes

Geplaatst:

>bij faq staat een hele mooie beschrijving van >redcat voor je instelling van astra/hotbird.

>als je die stap voor stap volg heb je 999 >kanalen.

>succes ermee

>gr femja <p>Mischien stom van mij, maar waar is de "afdeling" faq?

Geplaatst:

Dank voor jullie reacties. Op de pioneer staat astra "vast" ingesteld op schotel 1

Het verhaal van Redcat staat op . Kan weer even hobbyen.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.