Martyin Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 (aangepast) Hoi Lezers, Sinds een maandje trots gebruiker van de Mut@nt 51 Erg tevreden over de ontvanger, tot op heden geen problemen, het is de eerste ontvanger die ik sinds jaren ben tegen gekomen die het goed doet als er meer dan 5000 kanalen in de DB zitten. Maar dat terzijde. Vandaag wilde ik net als andere keren de afgelopen maand de update doen, die ik bijna dagelijks uitvoer. Je krijgt de bekende melding, update actief, kan ff duren, daarna volgt herstart. Tot nu toe ging dat dus altijd super, maar vandaag kreeg ik een update die volgens mij nogal groot was. c.a 60 pakketten stond er in beeld. De laatste update deed het goed, ik dacht afgelopen zondag. Na herstart komt er een mooi blauw beeld, en in het display van de ontvanger het merk/type maar doorstarten ? helaas. Hij is niet tot booten gekomen vermoed ik want ik kan hem ook niet via netwerk benaderen. Nu ken ik de ontvanger nog maar kort, vandaar mijn vraag. Bovendien is het sinds jaren dat ik weer begonnen ben met de hobby. Er is veel veranderd LOL (alvorens een image terug te spoelen en alle settings kwijt te zijn) Zijn er meer die dit hebben of wel eens hebben gehad? Wat kan ik het beste doen nu? Graag jullie hulp. [upd] Hij is is bereikbaar via netwerk, maar kennelijk alleen via telnet. Ik ben niet zo goed met unix maar probeer uit te vogelen wat er nu mis gaat. 5 oktober 2016 aangepast door Martyin
peper Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 Heb ook een mutant 51 maar geen problemen met Openatv 5.3. Openpli ook geen probleem trouwens. Je kan het beste even de laatste image downloaden en die installeren van degene die je gebruikt. Dus opnieuw flashen met een USB stick. Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3 / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3
blackeyes Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 gisteren exact hetzelfde gebeurd hier met de mutant 51 ook een update gedaan die me blauw beeld bezorgde en na een nieuwe flash doet ie het weer als vanouds vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
LINKEY Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 kernel update ging iets mis. Waarschijnlijk zal een update vanaf morgen weer goed werken. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
LINKEY Geplaatst: 5 oktober 2016 Geplaatst: 5 oktober 2016 Hoi Lezers, Sinds een maandje trots gebruiker van de Mut@nt 51 Erg tevreden over de ontvanger, tot op heden geen problemen, het is de eerste ontvanger die ik sinds jaren ben tegen gekomen die het goed doet als er meer dan 5000 kanalen in de DB zitten. Maar dat terzijde. Vandaag wilde ik net als andere keren de afgelopen maand de update doen, die ik bijna dagelijks uitvoer. Je krijgt de bekende melding, update actief, kan ff duren, daarna volgt herstart. Tot nu toe ging dat dus altijd super, maar vandaag kreeg ik een update die volgens mij nogal groot was. c.a 60 pakketten stond er in beeld. De laatste update deed het goed, ik dacht afgelopen zondag. Na herstart komt er een mooi blauw beeld, en in het display van de ontvanger het merk/type maar doorstarten ? helaas. Hij is niet tot booten gekomen vermoed ik want ik kan hem ook niet via netwerk benaderen. Nu ken ik de ontvanger nog maar kort, vandaar mijn vraag. Bovendien is het sinds jaren dat ik weer begonnen ben met de hobby. Er is veel veranderd LOL (alvorens een image terug te spoelen en alle settings kwijt te zijn) Zijn er meer die dit hebben of wel eens hebben gehad? Wat kan ik het beste doen nu? Graag jullie hulp. [upd] Hij is is bereikbaar via netwerk, maar kennelijk alleen via telnet. Ik ben niet zo goed met unix maar probeer uit te vogelen wat er nu mis gaat. Kernel update gaat mis en blijft op 4.4.0 staan. Je kan via telnet commando wel weer fixen: opkg update opkg install kernel-image-4.7.4 reboot Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
peper Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 (aangepast) Dan was het alleen bij Openpli zo zeker, bij OpenAtv was de update geen probleem. Ik heb wel de laatste firmware er op, dan is oa ook het blauwe boot scherm weg, is dan weer normaal zwart. 6 oktober 2016 aangepast door peper Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3 / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3
LINKEY Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 Bij een Openpli image werkt kernel update nu ook weer goed. Als je tijdens opstarten kort een blauw scherm ziet dan betekend dat je nog een oude bootloader in de box hebt. Zie link voor meer info: https://www.sat4all.com/forums/topic/355408-hd51-bootloader-v107-1719mhz/?do=findComment&comment=2406677 Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
patre5 Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 ik heb hetzelfde probleem maar als ik de image openpil erin doe reciever opstart en op met usb stick erin op standby knop voor op de onvanger druk knippert de usb stick maar flashed niet wat kan ik doen? mutanthd51 openpli4.0 blauw scherm en naam op display ontvanger start verder niet op
LINKEY Geplaatst: 6 oktober 2016 Geplaatst: 6 oktober 2016 ik heb hetzelfde probleem maar als ik de image openpil erin doe reciever opstart en op met usb stick erin op standby knop voor op de onvanger druk knippert de usb stick maar flashed niet wat kan ik doen? mutanthd51 openpli4.0 blauw scherm en naam op display ontvanger start verder niet op Heb je de image uitgepakt zodat er een map hd51 op de stick staat? Andere USB stick proberen of de USB formateren. Druk frontpaneel standby knop in en disconnect power adapter en start de box opnieuw op. Hou de knop ingedrukt totdat er flashing in display staat. (bij bolt bootloader staat er in de display bolt) Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
patre5 Geplaatst: 9 oktober 2016 Geplaatst: 9 oktober 2016 gedeeltelijk opgelost inmiddels weer beeld ik krijg de video enchanment extensie niet geinstaleerd geeft Een error aan vanuit pakket beheer instaleerd extensie ga ik naar het menu zit de extensie er niet tussen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen