Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Voor mijn ledstrip zoek ik een nieuwe led controller. In principe kan je ledstrip oneindig veel kleuren aan maar in de praktijk komt daar niets van terecht. Dit komt doordat de led controller de intensiteit van de led maar in een beperkt aantal stappen kan regelen. Stel dat je maar 6 stappen hebt dan kan je maximaal 6x6x6 kleuren maken.

Maar goed, van goedkope Chinese controllers mag je ook niet meer verwachten. Maar nu wil ik een betere controller met een RF afstandsbediening.

Het gaat om een RGBW strip.

Tips?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Hier heb ik deze controller er tussen zitten, ook ben ik even op zoek geweest waar ik hem vandaan heb maar dat is niet meer terug te vinden dus de enige gegevens zijn deze op het plaatje.

(|Zelf dacht ik dat het bij die bolle boekenverkoper vandaan kwam).

Deze zit ook voor een led strip en geeft netjes alle kleuren, bij het schakelen tussen de kleuren loopt het vloeiend over en er kan een tussenkleur mee ingesteld worden welke dan ook zo blijft als je de stroom er af haalt en er weer op zet dus spanningsloos maken.

post-51681-0-23739400-1476093689_thumb.jpg

aangepast door catw
Geplaatst:

Ik heb deze erin zitten. Is volgens mij dezelfde maar ik ben toch niet zo tevreden over dit model.

305cd8ea-1b17-4823-b8ed-f0e5dd4afe0a.jpg

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

De mijne heb ik hiervandaan,

Commerciële link naar webshop verwijderd.

En deze werkt perfect ook buitenhuis.

aangepast door Johan45
Commerciële link naar webshop verwijderd.

De kastjes lijken hetzelfde, wat er in zit weet ik ook niet maar breek het pas open zodra het niet meer werkt,

En ik heb de strip, 5 m, onder de rand van mijn bed geplakt en de voeding zit in een KaKu schakelaar en onder een tafeltje heb ik een bewegingsmelder tegen de muur geplakt dit werkt dan weer samen met mijn homewizard.

Als ik op sta gaat het licht aan, leker gemakkelijk in de nacht vandaar één kleur en blauw.

Plaatjes van internet geplukt.

post-51681-0-42412300-1476110790.jpg

aangepast door catw
  • Moderator
Geplaatst:

Ik zou geen oog dichtdoen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

goeie genade catw

wel leuk voor de huwelijksnacht :grin:

psychosammie

we hebben er twee in het bureau en die zijn van verschillende merken en allebeide zijn ze na drie a vier maand gammel

m.a.w. de kleur die je op de remote kiest wordt het zeer zeker niet, eerder een toevalsgenerator

In de Salons gebruiken we het betere spul en dat kost toch iets meer dan 25 euri voor de controller alleen

Nextec LED Strip RGB Controller

3-Kanal RGB Konstantstrom-Steuergerät
mehrere Farbwechsel-Programme auswählbar

8 kleurfunkties
Helderheitsregeling van 0 - 100% - dimbaar

Orlando in Love

Japanese Breackfast

Voor de goede orde en om iedereen gerust te stellen hier even de plek waar ik lig te slapen en mijn verlichting.

De voorgaande was voor Frans B i.v.m.de afstelling en instellingen, bij mij ziet het er echt wel rustiger uit.

post-51681-0-88689300-1476125516_thumb.jpg

aangepast door catw
  • Moderator
Geplaatst:

Ik heb mijn slaapkamer het liefst in absoute duisternis.

De duisternis waar je werkelijk geen hand voor je ogen ziet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Sensor staat op één minuut, kan ik mooi naar de badkamer lopen en hoef dus geen licht aan te doen, lig ik weer in bed dan is het ook zo weer uit.

Met de oktober feesten is zou het een uitkomst zijn voor velen maar zonder dat en als het goed werkt is het een leuk extraatje.

• Moderator
Geplaatst:

Ik loop altijd in het donker naar de badkamer, licht maakt mij wakker.

Ik ben in al die jaren slechts 1 keer verdwaald, dat was na een intercontinentale vlucht met een hoop jetlag.

Geplaatst:

De meeste mensen zullen wel een lamp op het nachtkastje hebben maar als je die in donker aan doet heb je kans dat je partner ook wakker wordt.
Vandaar dat ik ooit eens een aantal automatische led-nachtlampjes gekocht heb met bewegingssensor op batterijen.
Die heb ik op de slaapkamer en in de badkamer op de grond staan en springen aan zodra je uit bed stapt. Op die manier verlichten ze alleen de vloer en blijft de ruimte donker. Ooit bij de x gekocht voor een paar euro. Ze zijn zelfs makkelijk om mee te nemen als je op reis gaat en in een hotel overnacht waar je weer eens niet precies weet waar de verlichtingsschakelaars zitten en dan plotseling het grote licht van de kamer aan gaat.
De batterijen gaan een jaar mee.
Ze zijn nog steeds te koop.

post-60869-0-99603700-1476176476.jpg

Geplaatst:

Ik heb besloten om een controller van Mi-light te kopen. Daar kan je je geen buil aan vallen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...