swdick Geplaatst: 12 oktober 2016 Geplaatst: 12 oktober 2016 Mijn gloednieuwe Nova Android synchroniseert beeld en geluid de eerste minuten niet goed nadat op een ander kanaal is geschakeld. Sab zegt mij dat ik een nieuwere versie moet installeren en stuurde mij een link. Hoe installeer ik dit? Van sab kreeg ik geen reactie meer, toen ik deze vraag stelde. Ook hapert het beeld soms. Dat verdwijnt na omschakeling op een ander kanaal. Verder werkt hij prima, Kodi draait goed en Netflix ook. Graag suggesties hoe e.e.a. op te lossen.
Tonskidutch Geplaatst: 12 oktober 2016 Geplaatst: 12 oktober 2016 haperingen met beeld noem ik dan NIET ; verder werkt hij prima ik zou hem daarom alleen al, inruilen voor een degelijke multimedia receiver The Crying Cowboys Aaron Rux
swdick Geplaatst: 12 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2016 Die hapering heb ik pas een keer gezien tijdens Nederland-Frankrijk. Kan ook iets anders geweest zijn,maar verdween in elk geval nadat ik een ander kanaal koos en weer terug schakelde. Geen reden om maar meteen de zaak op te geven.
Tonskidutch Geplaatst: 12 oktober 2016 Geplaatst: 12 oktober 2016 dan moet je zo iets ook niet mee opnemen in de symptoom beschrijving... verder is lipsync altijd een kwestie die gegeven is door de aansluitingen hoe is de kist bekabelt via HDMI via SP-dif via tulp en van welk toestel naar welk apparaat!!????????????? The Crying Cowboys Aaron Rux
swdick Geplaatst: 12 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 12 oktober 2016 Het betreft hdmi verbindingen via een Linn versterker naar een pioneer tv. Het merkwaardige is dat na enkele minuten het wel synchroon is. Bovendien is beeld en geluid Via kodi en Netflix wel synchroon.
Moderator ceesv Geplaatst: 12 oktober 2016 Moderator Geplaatst: 12 oktober 2016 En wanneer je de sat ontvanger HDMI rechtstreeks verbindt met de tv? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
swdick Geplaatst: 13 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2016 Dan heb ik geen geluid, de tv heeft geen luidsprekers.
Moderator ceesv Geplaatst: 13 oktober 2016 Moderator Geplaatst: 13 oktober 2016 Soms gaat de koppeling tusen tuner en receiver niet altijd goed, hier helpt slechts een software update van de ene of de andere kant van de geluidskabel. Wil je daar niet op wachten, zal je een van de 2 apparaten moeten vervangen voor een compatibel apparaat. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
swdick Geplaatst: 13 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2016 Dat verklaart toch niet dat het probleem na enkele minuten verdwijnt?
Tonskidutch Geplaatst: 13 oktober 2016 Geplaatst: 13 oktober 2016 en er is geen andere ervaringsbron dan hier vragen ik ken de AVR receiver Linn Audio zelf niet en geloof ook dat je nummer 1 bent met dit type satelliet receiver sab nova android misschien is het een feature dat deze AVR zich, zoals dat ook kan met de luitsterkte regeling, automatisch aanpast (hoe is aan iemand anders) lipsync problemen komen meestal voor als er twee systemen geluid tegelijk weergeven soundsystem en tv misschien leest toch nog iemand die een zelfde receiver heeft en weet raad The Crying Cowboys Aaron Rux
pollegazon Geplaatst: 13 oktober 2016 Geplaatst: 13 oktober 2016 Heb dit goedkope ding op de kinderkamer staan, met daarop een hoop leuke apps als kodi en yelo tv van telenet, voor de kabelzenders... Werkt perfect, ook met de TVV Vlaanderen kaart, in combinatie met een Android tv. Zelf geen last van lipsync problemen, maar de box is dan ook rechtstreeks verbonden met de tv. Er was wel nieuwe software, enige tijd geleden, op een ander satellietforum, maar die link kan ik niet meer terugvinden.
firestormV2 Geplaatst: 16 oktober 2016 Geplaatst: 16 oktober 2016 heb ik ook verdwijnt na 15 sec. met oudere software had ik dit niet. Update naar de laatste firmware geeft opnieuw de sync problemen. Je leert er mee leven want voor de rest is het een heel lekker bakje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen