rohkis Geplaatst: 25 oktober 2016 Geplaatst: 25 oktober 2016 (aangepast) Beste mensen, Ik heb in het weekend een Wavefield T55 geïnstalleerd in mijn tuin. Daarnaast heb ik een Archsat schotel waar ik Astra28, Astra19 en Hotbird heb aangesloten. Ik zou graag de volgende satellieten willen ontvangen op de Wavefield T55: Thor 0.8 W Astra 4.8 E Eutelsat 16 E Astra 23 E Het is mij al gelukt om Astra 4.8 E te ontvangen, zie afbeelding. De overige satellieten uit bovenstaande lijst kan ik niet vinden. Astra 19 en Hotbird heb ik ook al kunnen vinden, maar die heb ik dus niet nodig. 25 oktober 2016 aangepast door rohkis
Moderator ceesv Geplaatst: 25 oktober 2016 Moderator Geplaatst: 25 oktober 2016 Heb je de tabel ingevuld en de skew van de schotel overeenkomstig ingesteld? Zit het gaatje van de hulpreflector boven of onder? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
rohkis Geplaatst: 25 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2016 Het gat zit boven. Ik heb geprobeerd om de Hotbird als midden LNB te installeren en de schotel achter op 35gr gezet.
Sprietje Geplaatst: 25 oktober 2016 Geplaatst: 25 oktober 2016 (aangepast) De hulpreflector is verkeerd om gemonteerd. Het gaatje moet natuurlijk beneden zitten maar ook zonder dit gaatje kun je al zien dat de reflector ondersteboven gemonteerd is. Lees de installatie handleiding eens goed door. Wavefrontier Toroidal T55 installatie handleiding.pdf 25 oktober 2016 aangepast door Sprietje
Moderator ceesv Geplaatst: 25 oktober 2016 Moderator Geplaatst: 25 oktober 2016 Vandaar mijn vraag, ik zag een schaduw op de foto waar die niet thuis hoort. Je hebt de schotel op 35 graden elevatie gezet, maar wat voor skew van de schotel moest je instellen met jouw keuze van satelliet posities? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 25 oktober 2016 Geplaatst: 25 oktober 2016 Ik vraag me af of de lnb-houders goed gemonteerd zitten. Zie de bijlage hoe ze gemonteerd moeten worden.
rohkis Geplaatst: 25 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2016 Dank voor alle berichten, het is inderdaad niet helemaal goed gemonteerd. Heb de schotel zo gekregen... Ik ga dat eerst allemaal fixen. Even een andere vraag, denken jullie het is mogelijk om deze 4 satellieten te ontvangen met de Wavefield T55, het verbaasde me enigzins dat ik de Astra 4.8 E vrij makkelijk kon vinden. Thor 0.8 W Astra 4.8 E Eutelsat 16 E Astra 23 E
Mylan1999 Geplaatst: 26 oktober 2016 Geplaatst: 26 oktober 2016 De Astra 23.5 E zal natuurlijk niet binnenknallen, dat doet ie op een 64 cm schotel al niet, maar moet wel haalbaar zijn.
Erwinnaar Geplaatst: 26 oktober 2016 Geplaatst: 26 oktober 2016 (aangepast) Staat die op een klein betonnen voet voor parasol gemonteerd als ik de foto goed begrijp? Ik zie ook nog een goede ongebruikte tegelvoet voor 4 stoep of grindtegels op de foto. Eerst dan maar de schotel juist in elkaar zetten en op een goede stabiele mast (ongebruikte tegelvoet) monteren en het liefst zuiver verticaal afstellen die mast en vervolgens de schotel erop en gaan uitrichten. Voorwerk is minstens zo belangrijk als het uitrichten. Succes. 26 oktober 2016 aangepast door erwinnaar
Sprietje Geplaatst: 26 oktober 2016 Geplaatst: 26 oktober 2016 Op hoeveel graden heb je de schotel-skew ingesteld? Dat zal ergens in de buurt van 4 graden moeten zijn (94 graden op de schaalverdeling). Geef je coördinaten eens op tot twee cijfers achter de komma.
rohkis Geplaatst: 26 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2016 Yes, ik heb de schotel nu goed gemonteerd en bijna waterpas. Coördinaten : Breedtegraad: 52.3 | Lengtegraad: 4.96
Moderator ceesv Geplaatst: 26 oktober 2016 Moderator Geplaatst: 26 oktober 2016 En de schotel ongeveer 4 graden gekanteld in de zijwaartse richting? (schotel skew) Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 26 oktober 2016 Geplaatst: 26 oktober 2016 Als jij vanaf jou locatie de aangegeven satellieten wilt ontvangen met de Hotbird 13 in het midden, dan zul je de schotel zo af moeten stellen, zie: http://www.***geen-reclame***/nl/wavefrontier_calc-params.html?satlo_east=&user_satlo_east=26.8&user_satlo_east_dir=E&satlo_west=-0.8&user_satlo_west=&user_satlo_west_dir=E&location=&la=52.30&lo=4.96&country_code=nlDe schotel moet dus 5,2 graden schuin staan, dus op 95.2 graden schotelskew.
Erwinnaar Geplaatst: 26 oktober 2016 Geplaatst: 26 oktober 2016 Yes, ik heb de schotel nu goed gemonteerd en bijna waterpas. Coördinaten : Breedtegraad: 52.3 | Lengtegraad: 4.96 Bijna is ruim begrip.... . Probeer de basis al in orde te hebben, zeker bij meerdere satellieten. Staat die ook stevig gemonteerd (misschien loopt er keer iemand tegenaan en weg beeld of zorgt een sterke rukwind daar wel voor)?
Eduard07 Geplaatst: 27 oktober 2016 Geplaatst: 27 oktober 2016 (aangepast) 1 graadje te veel of te weinig bij de bevestigingsstang/basis veroorzaakt grote(re) afwijking op de uiterste punten. Toren van Pisa is het bewijs. Zeker Thor zal dan zwakker doorkomen dan nodig. 27 oktober 2016 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen