Sprietje Geplaatst: 27 oktober 2016 Geplaatst: 27 oktober 2016 Vandaar dat het handig is eerst een waterpas op de twee draagarmen te leggen en dan de skew van de schotel zo instellen dat de libel precies in het midden zit. Nu kun je op de skewschaalverdeling zien hoeveel de schaalverdeling afwijkt (bijv. +0.5 graden). Daar kun je dan rekening mee houden bij de instelling van de berekende skew.
rohkis Geplaatst: 27 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2016 Ok dank mensen, ik ga zo aan de slag en laat het jullie weten
edbe Geplaatst: 28 oktober 2016 Geplaatst: 28 oktober 2016 Eutelsat 16 E zal niet echt gaan, je zult heel goed moeten uitrichten.... maar dan zal je niet alle zenders door krijgen. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Sprietje Geplaatst: 28 oktober 2016 Geplaatst: 28 oktober 2016 De footprint van de 16e Europa A is in Nederland 49dBWDe footprint van de 16e Europa B is in Nederland 50 dBWDat moet met een T55 toch kunnen, zie: http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Eutelsat-16A-Europe-B.htmlTja regenreserve zal er niet veel zijn.Voor deze satelliet misschien beter een Inverto Black Ultra nemen.
edbe Geplaatst: 28 oktober 2016 Geplaatst: 28 oktober 2016 De footprint van de 16e Europa A is in Nederland 49dBW De footprint van de 16e Europa B is in Nederland 50 dBW Dat moet met een T55 toch kunnen, zie: http://www.lyngsat-maps.com/footprints/Eutelsat-16A-Europe-B.html Tja regenreserve zal er niet veel zijn. Voor deze satelliet misschien beter een Inverto Black Ultra nemen. OK , dat wist ik nog niet. aantal jaren geleden heb ik nog geprobeerd om deze satelliet op mijn T55 te krijgen maar kwam niet helemaal door..... 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
rohkis Geplaatst: 29 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2016 Astra 23 en Astra 4.8 zijn gelukt. Thor 0.8 is vrij zwak, nog finetunen. Eutelsat 16 is lastig, maar ik ga dan ook de LNB kopen die je adviseert.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen