Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben zojuist over gestapt van pli naar vti.

Maar het lukt nog niet echt.

Ik heb de tuners geconfigureerd maar ik denk dat het niet goed gegaan is.

Op mijn 13gr       19.2gr     en  23.5 gr  geeft hij met de blindscan: no found transponders

bij fastscan geeft hij aan:  scanning failed.

rara  ???

ik heb de zenderlijst van pli erop gezet (die er gisteren op stond). zou dat een probleem kunnen zijn ???

kan denk ik ook niet want dan had hij met scannen wel iets gevonden......

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

tuner configuratie a/b/c/d met satelliet positie hetzelfde qua volgorde als aan je diseqc switch coax in?

(tuner configuratie a/b/c/d is voor openpli ook niet anders)

volledige scan doen

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

tuner configuratie a/b/c/d met satelliet positie hetzelfde qua volgorde als aan je diseqc switch coax in?

(tuner configuratie a/b/c/d is voor openpli ook niet anders)

volledige scan doen

ik heb een scan gedaan maar bepaalde zenders zijn licht gekleurd in de zenderlijst.

bij pli kon je bij de tuner configuratie automatisch instellen en dan zocht hij zelf.

ik puzzel nog even verder. ik denk dat ik de tuner configuratie ga aanpassen totdat ik bij de signaalzoeker 3 signalen heb.

nu heb ik bij 19.2 geen signaal en de andere 2 wel  

aangepast door Pedro4

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

nu heb ik de configuratie gewijzigd en heb ik op 13gr geen signaal wel op 19.2 en 23.5

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

simple

a/b/c/d

13 Oost

19,2 Oost

23,5 Oost

niets aangesloten

gedaan

alle zenders in de zenderlijst zijn licht en dus niet te selecteren

bij fastscan komt er te staan scanning failed

Daarkendemeelachen !!!!

als ik een eerder bericht van jou doorlees

dan was het natuurlijk al een rommeltje

waarom schrijf je de juiste instelling niet OP een kladblok

de verkeerde poorten gebruikt

ik dacht in mijn sulligheid dat een ieder de coax van de LNB op volgorde aan de switch heeft vandaar bericht #5

maar uit je eerder bericht blijkt dat er heel veel door mekaar loopt

overigens als die volgorde bij de dreambox werkt en je plaatst je solo aan de coax waar de dreambox staat kun je zenders vinden

wat er anders is qua kabelverloop op de huidige plek van de solo4K kan ik niet achterhalen

aangepast door Tonskidutch

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

als ik een eerder bericht van jou doorlees

dan was het natuurlijk al een rommeltje

waarom schrijf je de juiste instelling niet OP een kladblok

de verkeerde poorten gebruikt

ik dacht in mijn sulligheid dat een ieder de coax van de LNB op volgorde aan de switch heeft vandaar bericht #5

maar uit je eerder bericht blijkt dat er heel veel door mekaar loopt

overigens als die volgorde bij de dreambox werkt en je plaatst je solo aan de coax waar de dreambox staat kun je zenders vinden

wat er anders is qua kabelverloop op de huidige plek van de solo4K kan ik niet achterhalen

klopt  ik heb toen 7 switches geplaatst en 3 octo lnb en heel veel kabels vanaf het dak naar beneden getrokken. helaas niet lettende op de volgorde. wist ik veel.

en bij pli kon ik hem automatisch laten zoeken maar in vti staat dat niet.

ik puzzel nog even verder of iemand moet nog tips hebben hoe ik kan  zien welke satelliet op welke poort in de tuner instelling moet.

en ja als ik eruit ben schrijf ik het op.

Daarkendemeelachen !!!!

Geplaatst:

als je nou een gewoon terug flashed en alles noteert is het snel opgelost ipv oneindig te zoeken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

ik heb de zenderlijst van pli erop gezet (die er gisteren op stond). zou dat een probleem kunnen zijn ???

Wanneer je de oude zenderlijst met een settingseditor van de ontvanger hebt ingelezen, wordt er (bij de eerste lijst) ook een bestandje settings mee opgeslagen.

Als je dat bestandje met een text editor opent, kan je zien hoe de instellingen stonden.

aangepast door satmaat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...