Ga naar inhoud


Wel of geen nieuwe meterkast?


bartshit

Aanbevolen berichten

Ik ben pas verhuisd, nu zit er in deze woning nog een oude meterkast (zo'n eentje met draaischijf) wel met automatische stoppen. Binnenkort krijg ik bezoek van enexis en die beginnen vast te praten over een nieuwe. Wat is jullie mening? Een nieuwe of gewoon de oude laten zitten.

  • Like 1

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


zitten laten.

 

zolang je maar een aardlek hebt.

 

die draaimeter is beter dan die digitale.... eenvoudig omdat die nieuwe een functie hebben om terug gevoede elektriciteit apart an meten alvast op voorhand om die dan te kunnen belasten as het erdoor komt... bij de draaimeter kan men dat niet

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de nieuwe meters hebben ook voordelen moet je maar denken, voor het algemeen groter goed en voor jouw

- monitoring piek en dal verbruik is wat de leverancier Enexis wil in verband met het aanbod electriciteit

- jij kunt ook binnenshuis monitoren en kunt daarmee verspilling voorkomen

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gewoon de oude meter blijven gebruiken.

Een nieuwe meter is alleen van voordeel voor de leverancier, ze willen alles van je weten en nog veel meer.

 

En Sjaak zit er naast met terug leveren.

Met een oude meter is dat geen enkel probleem, die draait terug.

 

Met een nieuwe meter wordt er precies bijgehouden wat je terug levert, nog even en je mag dat delen met de belastingdienst als inkomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ceesv,

de data die uitgelezen wordt is bij een normaal verbruik compleet anoniem en vertrouwelijk

data aan andere bevoegdheden doorgeven is enkel mogelijk als er een verdacht naar voren gekomen is

bijvoorbeeld hennepteelt en of illegale huisvesting

 

verder;

Uw gas- en elektriciteitsmeter zijn eigendom van uw distributienetbeheerder, die mag een nieuwe plaatsen uit eigen belang.

  • Like 1

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de Nederlandse wet mag je zelf beslissen of je een slimme meter wilt of niet.

citaat wikipedia

Slimme meter niet verplicht

De gebruiker is niet verplicht om een slimme meter te laten installeren of als slimme meter te gebruiken. Er zijn dan twee mogelijkheden:

  • De gebruiker kan de slimme meter in zijn geheel weigeren. De huidige meter blijft dan behouden, of de gebruiker krijgt van de netbeheerder een vervangende traditionele meter.
  • Na het plaatsen van een slimme meter kan de gebruiker opdracht aan de netbeheerder geven om de meetgegevens niet (meer) op afstand uit te lezen. De netbeheerder is dan verplicht deze functie van de slimme meter uit te zetten. Hierna zal de slimme meter functioneren als een traditionele energiemeter, waarbij dus alleen de meterstand van dat moment weergeven wordt. Als het uitlezen op afstand op een later tijdstip toch door de gebruiker verlangd wordt, mag de netbeheerder voor het weer aanzetten kosten in rekening brengen.

In beide gevallen moet de gebruiker de meterstanden zelf jaarlijks doorgegeven.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oude meters draaien terug als je (tijdelijk) een overschot aan zonne energie hebt.

Alleen als je over een jaar gemeten meer energie levert dan dat je verbruikt krijg je niets van je overschot terug betaald.

Niet alle oude meters draaien terug, een vriend van me had er toevallig zo een, hij heeft alsnog een nieuwe moeten laten plaatsen ivm met zijn zonnepanelen.

Ik heb vorig jaar een nieuwe laten plaatsen, de oude was blijkbaar niet goed, ik heb me bijna 2000 kw/h bespaard, en ben echt niet minder gaan gebruiken.

Nieuwe meter kan ook voordelen hebben

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Na het plaatsen van een slimme meter kan de gebruiker opdracht aan de netbeheerder geven om de meetgegevens niet (meer) op afstand uit te lezen. De netbeheerder is dan verplicht deze functie van de slimme meter uit te zetten. Hierna zal de slimme meter functioneren als een traditionele energiemeter, waarbij dus alleen de meterstand van dat moment weergeven wordt.

 

Dan is het dus een domme meter.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg een brief dat ze slimme meters wilde plaatsen, dus afspraak gemaakt, gas meter kon niet worden geplaatst omdat die aan een beugel moet hangen, met als gevolg dat de schroeven in de kamer ernaast uitkwamen, en kwam ook een heel stuk naar voren waardoor hij niet meer in het kastje paste, en de voordeur niet meer helemaal open ging. Ik had zelf een mooie ombouw gemaakt voor de elektrische meter, die paste er ook niet in, omdat die ook veel dieper was. Dus monteur weer weg, kreeg toen een brief dat ik de meters geweigerd had, en als ik toch nog slimme meters wilde hebben, de kosten van 50 euro voor mij waren. Dit natuurlijk even recht gezet, trouwens de monteur vertelde dat in oude woningen dit regelmatig gebeurd, dat ze de nieuwe meters niet kunnen plaatsen.

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...