Ga naar inhoud


Wel of geen nieuwe meterkast?


bartshit

Aanbevolen berichten

Op 30-10-2016 om 09:44 zei ceesv:

Gewoon de oude meter blijven gebruiken.

Een nieuwe meter is alleen van voordeel voor de leverancier, ze willen alles van je weten en nog veel meer.

 

En Sjaak zit er naast met terug leveren.

Met een oude meter is dat geen enkel probleem, die draait terug.

 

Met een nieuwe meter wordt er precies bijgehouden wat je terug levert, nog even en je mag dat delen met de belastingdienst als inkomen.

 

En dit is het enige juiste antwoord, laten zitten die oude meter.

 

Ik heb dan een digitale meter en zou wel een oude draaischijfmeter willen hebben. Is dat ook mogelijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik moet er ook niets van hebben dat ze mijn verbruik online uit kunnen lezen. Zeker als gepensioneerde die wat makkelijker dan werkenden weken of maanden op vakantie kunnen gaan. Kunnen ze precies zien wanneer je op vakantie bent en wie zegt me dat er geen rotte appels bij die bedrijven zitten die tegen een leuke vergoeding aan criminelen doorgeven wanneer bepaalde gebruikers op vakantie zijn?
Wat is er fijner om ergens in te breken als je weet dat de bewoners op vakantie zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sprietje:

Ik moet er ook niets van hebben dat ze mijn verbruik online uit kunnen lezen. Zeker als gepensioneerde die wat makkelijker dan werkenden weken of maanden op vakantie kunnen gaan. Kunnen ze precies zien wanneer je op vakantie bent en wie zegt me dat er geen rotte appels bij die bedrijven zitten die tegen een leuke vergoeding aan criminelen doorgeven wanneer bepaalde gebruikers op vakantie zijn?
Wat is er fijner om ergens in te breken als je weet dat de bewoners op vakantie zijn.

 

 

 

Stel sprietje je zit veel in NL op site x je gebruikt dus een NL ip nummer.

Vervolgens zit je weken/maanden in Spanje op dus een Spaans ip nummer.

Op site x weten/zien ze dat dus weg privacy.

Dan hebben we het nog niet over de cookies wat die doen.

Gelukkig hier niet want ik heb geen accoordverklaring gezien bij het lid worden en/of bij het inloggen.

privacy vergeet het maar, nog een voorbeeld kan ik je geven en wel fotoos zelfs die verraden alles van je.

 

Als je dus zo op je privacy gesteld bent heb je tegenwoordig hoe dan ook een groot probleem.

 

aangepast door Guide
Aanvulling.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uur geleden zei Sprietje:

Ik moet er ook niets van hebben dat ze mijn verbruik online uit kunnen lezen. Zeker als gepensioneerde die wat makkelijker dan werkenden weken of maanden op vakantie kunnen gaan. Kunnen ze precies zien wanneer je op vakantie bent en wie zegt me dat er geen rotte appels bij die bedrijven zitten die tegen een leuke vergoeding aan criminelen doorgeven wanneer bepaalde gebruikers op vakantie zijn?
Wat is er fijner om ergens in te breken als je weet dat de bewoners op vakantie zijn.

 

Wat een non argument. In nederland heeft de netbeheerder wettelijk de verplichting dat als een afnemer vraagt om het online uitlezen uit te schakelen dit zo snel mogelijk te regelen. En dat was in mijn geval binnen een uur na het versturen van de email met het verzoek om uitschakeling. Zelfs mijn nieuwe leverancier heeft vergeefs geprobeerd om mijn meterstanden uit te lezen en die stuurden toen maar een mailtje met het verzoek om de meterstanden. Dus je kan het gewoon uit laten schakelen.

 

Ik heb geen idee hoe dat in spanje zit, ik heb begrepen dat je al blij mag zijn dat je uberhaupt netspanning krijgt.

  • Haha 1

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei wiz:

 En dat was in mijn geval binnen een uur na het versturen van de email met het verzoek om uitschakeling. Zelfs mijn nieuwe leverancier heeft vergeefs geprobeerd om mijn meterstanden uit te lezen en die stuurden toen maar een mailtje met het verzoek om de meterstanden. Dus je kan het gewoon uit laten schakelen.

 

Tja maar kan je iedereen vertrouwen de afgelopen jaren zijn we er achter gekomen dat iedere communicatie via internet gescreend wordt www voip enz enz. 

40 jaar geleden een duitse film gezien thema big brother is watching het was toen fiction maar alles is uitgekomen. 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei luisteraar:

 

40 jaar geleden een duitse film gezien thema big brother is watching het was toen fiction maar alles is uitgekomen. 

 

De Stasi in de DDR legde toen papieren dossiers aan van al haar burgers en daar hadden we altijd wel iets overte zeggen. De Nederlandse overheid doet het digitaal en wij brave burgertjes accepteren het. Tijden zijn veranderd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Tonskidutch:

nu de sleepwet genegeerd wordt is er natuurlijk wrevel ontstaan en denkt u: alles wil men van iedereen weten

wel dat is ook zo

so what?

 

Toen de DDR alles over haar burgers wilde weten, stonden we hier op onze achterste pootjes te keffen.

 

Nu het ons zelf overkomt, is het opeens prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

 

Energieverbruik alle Nederlandse huishoudens was in te zien door datalek

De energiedata van Nederlandse huishoudens wordt opgeslagen in een centrale database van brancheorganisatie Netbeheer Nederland. Uit die database werden vorig jaar al de gegevens van twee miljoen huishoudens gestolen.

Bron Nu.NL

 

Dus of zij het nu uitlezen of iemand de database hackt!

 

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...