Ga naar inhoud


Wel of geen nieuwe meterkast?


bartshit

Aanbevolen berichten

Ach waarom zou je geen nieuwe meter willen hebben, als het allemaal past.

Als je je telefoon aanzet, of op internet gaat, dan komen ze meer van je te weten als van de meter.

 

Kijk of je moet iets te verbergen hebben, of de zaak willen flessen dan kun je beter geen nieuwe meter laten plaatsen.

Want er zijn genoeg foefjes met die oude meters uit te halen, om wat minder verbruik te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites


de nieuwe meters hebben ook voordelen moet je maar denken, voor het algemeen groter goed en voor jouw

- monitoring piek en dal verbruik is wat de leverancier Enexis wil in verband met het aanbod electriciteit

- jij kunt ook binnenshuis monitoren en kunt daarmee verspilling voorkomen

 

Een (oude) draaischijfmeter (meestal Landis en Gyr)

is uit te lezen met een YouLess.

De YouLess "ziet" her verschil tussen wit en zwart, de

aanduiding op de schijf.

 

Dal- en piekuren zijn vaste tijden dus...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach waarom zou je geen nieuwe meter willen hebben, als het allemaal past.

Als je je telefoon aanzet, of op internet gaat, dan komen ze meer van je te weten als van de meter.

 

Kijk of je moet iets te verbergen hebben, of de zaak willen flessen dan kun je beter geen nieuwe meter laten plaatsen.

Want er zijn genoeg foefjes met die oude meters uit te halen, om wat minder verbruik te hebben.

Ik heb niks te verbergen, maar een paar jaar geleden hebben we een nieuwe watermeter gekregen. (de oude was lek)

Toen we de nieuwe afrekening kregen werden we meteen beschuldigd dat we met de meter hadden zitten knoeien.

Het was blijkbaar niet of niet goed door gegeven.

Dit heeft heel wat mailtjes en telefoontjes gekost.

:( :(

Gr Bart.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De slimme meter heeft de mogelijkheid om op afstand uitgelezen te worden.

De meter opnemen kan dus de ww in.

De besparing op het opnemen van de meter krijg jij niet terug van de energie verzorger, de rekening voor de ww wel in vorm van een hogere premie.

 

Verder geeft de meter een bijzonder gedetailleerde inkijk in je energie verbruik.

Daar wordt op dit moment nog geen gebruik van gemaakt, maar je mag, analoog aan andere ontwikkelingen in onze samenleving ervan uitgaan dat slimme types hier munt uit gaan slaan.

En of je daarvan zelf beter wordt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach waarom zou je geen nieuwe meter willen hebben, als het allemaal past.

Als je je telefoon aanzet, of op internet gaat, dan komen ze meer van je te weten als van de meter.

 

Kijk of je moet iets te verbergen hebben, of de zaak willen flessen dan kun je beter geen nieuwe meter laten plaatsen.

Want er zijn genoeg foefjes met die oude meters uit te halen, om wat minder verbruik te hebben.

 

de werkelijke reden ligt toch wat anders.

De kans is groot dat als je zonnepanelen hebt dit nu nog verrekend wordt met je eigen gebruik

dus je gebruikt stroom voor 19 cent per KW en je levert stroom voor 19 cent per KW.

Op zich niet eerlijk (vinden veel energie opwekkers) want elders in Nederland staat een grote energiecentrale die dezelfde stroom op moet wekken voor goed 7 cent.

Vandaar dat de kans groot is dat je straks met een slimme meter gebruikte stroom af mag tikken voor 19 cent per kw en stroom mag gaan leveren voor 7 cent per KW en de investering voor zonnepanelen nooit of veeeel later terug kunt verdienen.

 

Ander punt is dat als je een slimme meter hebt er dus ook signalen via het lichtnet, GPRS, of ander medium worden verstuurd.

Signalen die eigenlijk alleen voor de energie leverancier zijn bedoelt maar natuurlijk ook opgepikt kunnen worden door een handige Harry met als hobby inbreken als er niemand thuis is.

Heb ik toegang tot dit soort info dan kan ik dus op afstand in een gehele wijk zien waar iemand thuis is of niet en weet ik vooraf of ik iemand thuis kan verwachten of dat ik de woning rustig kan doorzoeken omdat men toch op vakantie is.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een meter die terug draait via de zonnepanelen en sinds ik de zonnepanelen heb is ineens mijn meter afgekeurd volgens nuon.

Mooi , maar ik laat deze zitten en wil geen moderne meter waar ze alles kunnen aflezen.

Een nieuwe meter is beter en meer te vertrouwen , ja dacht het niet , voor wie?

Meter blijft zitten , geen gezeur als het niet perse moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een meter die terug draait via de zonnepanelen en sinds ik de zonnepanelen heb is ineens mijn meter afgekeurd volgens nuon.

Mooi , maar ik laat deze zitten en wil geen moderne meter waar ze alles kunnen aflezen.

Een nieuwe meter is beter en meer te vertrouwen , ja dacht het niet , voor wie?

Meter blijft zitten , geen gezeur als het niet perse moet.

 

En wel volop op Facebook, Google, WhatsApp, Android zitten te surfen? Of doe je dat dan ook niet?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel dit een discussie is die al vaker is geweest

wijs ik toch graag naar http://ccvd.eu/Energie.html

en zie het kopje "slimme meter 2".

 

En wat piek en dal betreft (Tonsk), dit is puur voor

de belasting van de centrales af te vlakken.

 

De overheid heeft zonnepanelen gepromoot,

die lossen de problemen dan maar op met de

capaciteit van de centrales.

Maar goed, dan probleem leggen ze toch bij

"zongebruikers" neer als je het hebt over de

tarieven van terugleveringen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con,

je zult er heel veel over weten, dat geloof ik je graag.

 

Maar de tarieven en de mogelijke belasting voor teruglevering is zeer zeker niet op de mesthoop van ENEXIS geboren.

Dat heeft uw regering uitgevonden en de volksvertegenwoordiging  goed gevonden.

 

Net zoals alle andere belastingOPcenten die men verzonnen heeft om de verspilling van overheidswegen te nivelleren.

Maar wacht maar dat die E-auto echt gaat boomen! Dan hebben we een dramatisch tekort!

 

De "domme meter" kan door de bewoners ook anders uitgelezen worden. (mijn broer doet dat op zijn laptop aan de tafel)

Als je de Europese in en doorverkoop van energie kent zoals dat vooral tijdens de wintermaanden voorkomt is het niet meer dan logisch dat de stroomnetbeheerder en de stroomproducent(en) de kosten laag willen houden. Dat kunnen ze enkel als ze vroegtijdig kunnen handelen.

Daarbij is de gebruiker met zonnepanelen belangrijk!

Ja, geloof me maar ENEXIS heeft geen belang erbij om te weten of men de hele nacht een SM setje gebruikt heeft.

Ze willen beter en sneller inzicht in de FLOW.

 

Als gebruikers dat gaan blokkeren door de meters te weigeren krijg je precies hetzelfde als in Duitsland waar windmolens staan die niet eens aangesloten kunnen worden omdat huisje weltevree de aanleg van Stroomleidingen blokkeren in de vergunning-procedure.

Ergo Geld in het Zand gezet.

Slimme gebruikers die "domme meters" weigeren blokkeren innovatief energiebeheer, dat op zich een welkome bijdrage is aan ons milieu beheer.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De bedoelingen van de stroomleverancier zijn helder, maar gegevens zijn tegenwoordig geld waard, en wie gaat er dan nog meer vandoor met jouw gebruiksgegevens.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je normale dingen doet heb je niks te vrezen, zelfs niet al liggen je verbruiksgegevens op straat, als je een wiet plantage hebt, dan moet je idd geen slimme meter pakken, alhoewel ik gehoord heb dat ze die ook gewoon terug kunnen zetten, via het illegale circuit.

Het is zo, als ze je willen pakken of wat  ook, komen ze toch wel, wie dat het ook is....

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je normale dingen doet heb je niks te vrezen, zelfs niet al liggen je verbruiksgegevens op straat,

Praat eens met mensen van wie het leven totaal ontwricht werdt, na identiteitsdiefstal.

 

Als ik een brood koop bij de bakker heeft hij er niets mee te maken wanneer ik hoeveel sneden brood eet.

En wanneer ik electriciteit afneem plotseling wel?

 

Een van de grootste fouten die je kunt maken is om te denken dat je niets verkeerd doet je de gegevens gewoon publiek kan maken.

 

Op de zaak hebben we ook een slimme meter, en ik kan aan de verbruikscijfers precies herkennen hoe laat de kerstborrel verleden jaar afgelopen was.

De belastingdienst vindt die gegevens zeker interessant.

Denk eens aan de eis van de belastingdienst dat alle kentekens van de betaald parkeren plaatsen dienen te worden overgedragen aan de belasingdienst, en niet alleen die van leasewagens.

 

Let op mijn woorden, wanneer er goenoeg klanten zijn uitgerust met een slimme meter komen er ineens onvermoede toepassingen, die inbreuk gaan plegen op jouw persoonlijke levenssfeer.

 

Uit de gebruiksvoorwaarden van een slimme meter informatie vergaarder, geen energie leverancier:

 

Uitlezingsvoorwaarden slimme meter
  • De klant is ermee bekend en stemt ermee in, dat **** de slimme meter- en gebruiksdata opslaat, verzamelt, verwerkt en gebruikt om persoonlijke bespaaradviezen te geven. Deze persoonlijke informatie wordt niet gedeeld met derden zonder toestemming van de klant.
  • De klant is ermee bekend en stemt ermee in, dat zijn slimme meter data geanonimiseerd wordt en wordt gebruikt voor marketing en andere doeleinden door ****.

 

en

 

Toestemming tot gebruik gegevens
  • De klant is ermee bekend en stemt ermee in dat **** de (energie)data, foutcodes, gebruiksinformatie en andere diagnostische informatie opslaat, verzamelt, verwerkt en gebruikt om persoonlijke adviezen te geven op het energieplatform. Deze informatie wordt niet gedeeld met derden zonder toestemming van de klant.
  • **** verstrekt pas informatie aan derden na uitdrukkelijke toestemming van de klant (bijvoorbeeld voor offerteaanvragen, of andere aankopen bij bespaarpartners).

Je bent maar een vinkje verwijderd van de toestemming om jouw gegevens commercieel te (mis)/(ge)bruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie niet in, waarom de belastingdienst  het interessant zou vinden om te weten hoe laat een kerstborrel afgelopen is.

En de belasting mag gerust van mij weten, waar ik met mijn auto rij of waar ik geparkeerd sta.

En als je bijtelling betaald voor je leasebak, dan .mag je die toch gewoon prive gebruiken, daar is de bijtelling voor.

Ik gebruik de auto van de zaak niet, om even boodschappen te doen, of om prive ritjes te maken dus betaal ik ook geen bijtelling.

 

Maar iedere keer dat je online gaat, of je telefoon aan hebt staan, komen ze al meer van je te weten, als van je slimme meter in huis.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...