Ga naar inhoud


Wel of geen nieuwe meterkast?


bartshit

Aanbevolen berichten

Ik loadde een paar jaar terug ieder 10 minuten mijn E-gegevens up op mijn site.

Ik werd op mijn vingers getikt omdat dat teveel datastroom kostte bij mijn

provider. (ieder uur een grafiek van 60 meetpunten)

 

Later was ik daardoor blij, je kon een duidelijk patroon zien. En ik weet

zeker dat er mensen zijn die patronen kunnen lezen.

 

Dus hoe minder er gemonitord wordt hoe beter.

 

Dit was het grafiek. Nu kan ik het alleen lokaal zien.

post-36489-0-18528400-1478199027_thumb.jpg

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik zie niet in, waarom de belastingdienst  het interessant zou vinden om te weten hoe laat een kerstborrel afgelopen is.

Tegenwoordig komt de belastingcontroleur met een stapel foto's met beelden van jou auto, opgenomen op allerlei punten in Nederland, zoals parkeer garages, controle camera's langs wegen etc. en vraagt je dan het zakelijk belang aan te tonen van de aanwezigheid van je wagen op die punten.

Wanneer jij dat niet kan aangeven, ook al is het maar van een foto, wordt de bewijslast omgekeerd en mag jij gaan aantonen.

 

Tot zover het "ik heb niets te verbergen".

Big Brother is watching you, of misschien moet men het boek eens (her)lezen om te beseffen wat er op dit moment gaande is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer je toch netjes je bijtelling betaald van je leasebak, maakt dat toch niets uit, en hoef je het zakelijk belang niet aan te tonen.

En met mijn prive auto, kan ik ook gaan en staan waar ik wil.

Ook mag ik met de auto van de zaak 500 prive kilometers rijden, zonder dat de belasting zich daar mee bemoeit, als ik het maar bij houd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, die "gehaaide" zakenlui die met hun dure leasebak ook gewoon prive rondknorren onder mom van klantenbezoek dat kunnen ze toch nooit aantonen en ondertussen maar rondflateren zijn zij nu zo dom of ben ik nu zo slim die mogen ze van mij keihard aanpakken.

Zodra de auto van de zaak ook een prive overeenkomst heeft boeit het meneer de inspecteur geen lor meer waar dat ding overal wel of niet opduikt dan wel gebruikt wordt.

 

En wat betreft slimme meter gegevens: de wet op privacy verbiedt elk gebruik van persoonlijke data waarvoor geen verwerkersovereenkomst bestaat. Sinds januari 2016 is het zelfs zo dat als gegevens in handen komen / kunnen zijn gekomen van "derden" dat er een datalek gemeld moet worden. Er kunnen zelfs boetes voor uitgedeeld worden. Dit om bedrijven te dwingen om die persoonlijke data afdoende af te schermen.

 

Het is onmogelijk dat de belastingdienst inzage in die gegeven kan krijgen zonder dat jij daar persoonlijk voor tekent.

Tenzij er wetten aangepast worden maar dat krijgen ze er niet door.

 

Zelfs die scheefwoon wet waarbij belastingdienst inkomsten deelde met woningbouw verenigingen blijkt illegaal te zijn.

De wet wordt vast gerepareerd maar reken maar dat er nog fors teruggestort en teruggedraaid moet gaan worden.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik loadde een paar jaar terug iedere 10 minuten mijn E-gegevens up op mijn site.

Ik werd op mijn vingers getikt omdat dat teveel datastroom kostte bij mijn

provider. (iedere uur 10 minuten een grafiek van 60 meetpunten)

 

Oops, foutje...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet zeker dat Enexis geen belang heeft aan Mien Dobbelsteen der wiet teelt in de wintertuin.

alsook datgene theparasol reeds aangeeft en ik ook schreef; moet er een bevel van de rechter liggen om inzage te kunnen krijgen

 

wat Enexis wil is duidelijk, nieuws over Enexis is een klik weg

en niet in het nieuws is er veel meer aan de hand bij de netbeheerder gezien de taakstelling overstap op duurzame energie.

 

maar het lijkt alsof een meter laten uitwisselen eerst door alle sociale media moet worden goedgekeurd om je eigen oordeel te vormen

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het lijkt alsof een meter laten uitwisselen eerst door alle sociale media moet worden goedgekeurd om je eigen oordeel te vormen

 

Je slaat de spijker op z´n kort.

Op FaceBook !!!!! vragen of een slimme meter een goede keus is vanewege de privacy. Hahahaha...... :D :D :D :D :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al is het maar een louche witteboordenmedewerker die de gegevens

"verkoopt". Het zou niet de eerste keer zijn dat medewerkers

gegevens van klanten doorsluizen.

 

Nee, ik heb (door mijn panelen) een verkeerde keuze gemaakt maar

nu kan ik niet meer terug. Omdat mijn gebruikerspatroon geen

"huisje-boompje-beestje" patroon is maak ik mij geen zorgen.

Anderzijds wordt je sowieso steeds meer gemonitord en dat is

inherent aan de huidige samenleving met bijbehorende ontwikkelingen.

 

Er zal zelfs een tijd komen dat wij mensen allemaal traceerbaar zijn,

nu is dat al zo als je in een auto zit en of een mobiel hebt. Maar

verplichte implementatie van gps in het menselijk lichaam is de

volgende stap...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, eerstvolgende stap is dat je gechipt wordt net als je huisdier. Is bewezen technologie. Geen gedoe meer met pasjes, wachtwoorden. Wat wil je nog meer!

 

Wat is het verschil dan tussen chippen en implementeren? :sick:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het over traceerbaarheid.

 

Het verschil is tussen GPS die zegt waar een object is (dat is een variabele), en NFC die alle vaste gegevens over een object bevat.

 

Ik had het (in de basis) over traceerbaarheid.

Dus dan wordt het GPS met NFC...?

Hoewel GPS al redelijk persoonsgebonden is.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een argument, met een oude meter kun je niet eens terug gaan leveren of alleen voor eigen gebruik, gelijk een nieuwe slimme meter erin laten zetten, nooit meer gezeur met meterstanden opnemen, krijg hier iedere maand een keurig overzicht van mijn verbruik.

das gek, ik lever al een paar jaar gewoon terug..... salderen dan.... sommige dagen draait dat ding vooruit en andere dagen achteruit......

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Vreest niet, Sjaak gaat je dat zeker nog uitleggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreest niet, Sjaak gaat je dat zeker nog uitleggen.

 

Ben ook benieuwd... menig wiel draait achteruit.

  • Like 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...