Ga naar inhoud


Wel of geen nieuwe meterkast?


bartshit

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Niet bij slimme meters!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


verder;

Uw gas- en elektriciteitsmeter zijn eigendom van uw distributienetbeheerder, die mag een nieuwe plaatsen uit eigen belang.

bij mij hebben ze toen ik de meterkast heb laten verplaatsen ongevraagd een "slimme" meter geplaatst toen ik er niet was.... Daarop ben ik behoorlijk lastig geweest naar de netbeheerder en ondanks dat men met allerlei dreigementen kwam dat de meter niet geijkt was en niet zo goed was als de nieuwe, dat ze hem al vernietigd hadden en zo verder uiteindelijk hem toch komen terughangen...... Ze moesten want ik was zo "slim"geweest om op voorhand hun mij schriftelijk toe te zeggen dat de oude meter bleef hangen.......

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een meter die terug draait via de zonnepanelen en sinds ik de zonnepanelen heb is ineens mijn meter afgekeurd volgens nuon.

Mooi , maar ik laat deze zitten en wil geen moderne meter waar ze alles kunnen aflezen.

Een nieuwe meter is beter en meer te vertrouwen , ja dacht het niet , voor wie?

Meter blijft zitten , geen gezeur als het niet perse moet.

Dat excuus gebruikten ze bij mijn ook dat die oude meters onbetrouwbaar waren......  ( leugentje voor bestwil )

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet bij slimme meters!

 

Ik heb het inderdaad uiteraard over oude (bv Landis & Gyr) meters.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Oude meters onbetrouwbare meters?

 

Lijkt mij onzin, die meters worden geijkt door officiële instanties.

In Duitsland wordt elke 5 jaar de oude meter verwisseld om opnieuw geijkt te worden, waarom zouden slimme meters niet na 5 jaar opnieuw getest moeten worden?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoelingen van de stroomleverancier zijn helder, maar gegevens zijn tegenwoordig geld waard, en wie gaat er dan nog meer vandoor met jouw gebruiksgegevens.

was het niet zo dat google iets van een miljard of zo betaald heeft voor een slimme thermostaat fabrikant ....? dat zal niet voor niets zijn... die data is wat ze willen.....

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude meters onbetrouwbare meters?

 

Lijkt mij onzin, die meters worden geijkt door officiële instanties.

In Duitsland wordt elke 5 jaar de oude meter verwisseld om opnieuw geijkt te worden, waarom zouden slimme meters niet na 5 jaar opnieuw getest moeten worden?

yep, och ze kunnen het proberen en bij 9 van de 10 mensen lukt dat want die weten er weinig tot niets van..... bij mijn was het dan toevallig 1 van die 10 :D

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mapi,

je haalt mijn stelling aan in je bericht #49 over van wie die meter is, met je verhaal van een contract.

Mij werd een nieuwe meter gewijgerd toen LIANDER een nieuwe leiding kwam leggen voor Gas en nadien voor Stroom in 2014.

het kan dus verkeren

geweigerd? dus andersom.... je vroeg voor een nieuwe en kreeg er geen ?... dus beef zitten met die oude onbetrouwbare "draaimeter" ? :)  het kan idd verkeren

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je slaat de spijker op z´n kort.

Op FaceBook !!!!! vragen of een slimme meter een goede keus is vanewege de privacy. Hahahaha...... :D :D :D :D :D

haha en facebook is wel slim vanwege privacy haha welk van de 2 is erger :)

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, Cahors Big Bisat: 7W ,08W, 4.8E ,9E ,13E ,19E, 23.5E ,28.2E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
  • Moderator

ik heb ook slimme meters, maar zodra het ding geplaatst werd heb ik de netbeheerder verzocht de gegevens niet realtime uit te lezen. Na een uurtje ging het ledje wat aangeeft dat er geen gegevens worden verstuurd aan. En als ik het verbruik tot nog toe extrapoleer kom ik ongeveer uit op hetzelfde verbruik. Enige voordeel wat ik heb is dat ik hem zelf kan uitlezen, en ik heb nu een dag en nacht teller, omdat die slimme meter dat bijhoudt. En een keer per jaar stuur ik per mail de meterstanden op, net als toen ik geen slimme meter had. Mijn verbruikspatroon wil ik niet aan derden tonen. Jammer dat dat dan niet zo handig is voor de netbeheerder. Het zijn mijn gegevens.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een andere reden waarom men die slimme meter wil doordrukken.

Elektriciteiten prijzen schommelen per uur al naar gelang vraag en aanbod.

Bij een tekort dient er aangekocht te worden, de prijzen in de piekenuren kunnen extreem hoog oplopen, afhankelijk van vraag en aanbod. (zomer – winter)

In de winter gaan landen die capaciteit overhebben, verkopen aan de hoogste bieder.  

Wees er maar zeker van dat men dit op termijn wel in real time zal door rekenen.

Prijzen in daluren zullen vastliggen, prijzen voor piekuren gaan in de toekomst zeker schommelen, van duur tot peperduur.

Onze rekening zal flink de hoogte ingaan bij strenge vorst en de piekuren.

    

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-11-2016 om 07:52 zei Tonskidutch:

Dal en Piek belasting van het gehele net.

dat bepaald of er een centrale aan het net moet of niet

ciao

 

Wij zijn er uiteindelijk bij gebaat als ik er hernieuwd mijn mening over mag geven.

Het reguleren van het aanbod en de afname kan een grote kostenpost, namelijk die van de netwerkkosten, als bezuiniging opleveren.

Dat energie duurder wordt de komende jaren is een heel ander verhaal dat in een inhaalslag met betrekking tot de doelstellingen van de Parijs Milieu Top te maken heeft.

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-11-2016 om 07:56 zei Tonskidutch:

mapi,

je haalt mijn stelling aan in je bericht #49 over van wie die meter is, met je verhaal van een contract.

Mij werd een nieuwe meter gewijgerd toen LIANDER een nieuwe leiding kwam leggen voor Gas en nadien voor Stroom in 2014.

het kan dus verkeren

 

 

Ze hoeven dan ook geen nieuwe meter te plaatsen je komt vanzelf aan bod.

Misschien als je zonnepanelen krijgt kun je wel een nieuwe meter krijgen is wel afhankelijk van welke meter je al hebt.

Ene regio zijn ze vlotter dan de andere, ik weet niet hoe het in Maastricht of verder in Limburg gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...