Ga naar inhoud


bedenktijd na aankoop fiets


blitzteam

Aanbevolen berichten

ik heb 10 dagen geleden een nieuwe e bike gekocht bij een fietswinkel.

 

deze fiets is toch niet wat ik ervan verwacht had ,omdat ik atrose in mijn knie heb en de ondersteuning niet brengt wat ik ervan verwacht had.

 

heb ik enig recht om deze fiets in te ruilen

 

heb inmiddels contact gehad met fiets winkel maar deze zegt dat mijn fiets ineens nog maar 2000 € waard is in plaats van de nieuw waarde van 2600 €

 

ik heb deze via een project gekocht nl via fiscfree

 

hij geeft aan dat dit mede door dit project van fiscfree komt dat de waarde van de fiets binnen een week met 600 € is gedaald.

 

wie weet hier meer over of wie kan me een goede tip geven wat te doen

aangepast door blitzteam
  • Like 1

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

als je hem online hebt besteld heb je recht op bedenktijd.

 

stukje van consuwijzer.nl:

 

 Koopt u een product op afstand? In de wet staat dat u dan veertien dagen bedenktijd krijgt. U kunt het product thuis bekijken. Dan kunt u bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen. U moet tijdens de bedenktijd laten weten dat u van de koop af wil. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn. U moet wel het product terugsturen.

 

 

klik hier voor de website.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je van dat fiscaalvrij project ook iets op schrift en misschien zelfs ondertekend?

indien dat niet duidelijk was direct de consumentenbond inschakelen

ik heb van dat fiscaalvrij project officiele papieren, loopt immers via mijn werkgever die een en ander met mijn 13 maand verrekend.

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je hem online hebt besteld heb je recht op bedenktijd.

 

stukje van consuwijzer.nl:

 

 Koopt u een product op afstand? In de wet staat dat u dan veertien dagen bedenktijd krijgt. U kunt het product thuis bekijken. Dan kunt u bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen. U moet tijdens de bedenktijd laten weten dat u van de koop af wil. Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn. U moet wel het product terugsturen.

 

 

klik hier voor de website.

nee, heb de fiets in fietswinkel besteld en gekocht, maar wel via fiscfree een gedeelte laten verrekenen

Vu+ duo2 Pli +Vti

it's to be or not to be

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij ook sterk dat de winkel hem terug moet nemen.

Die fiets is gebruikt, is op straat geweest.

 

Dat die fietszaak 600 € minder teruggeeft vind ik heel normaal. Dan heeft ie nog een reële kans om van die fiets af te komen.

 

Als je van je aankoop op voorhand niet zeker was geweest, dan had je misschien een fiets kunnen lenen of huren van die fietswinkel om het te proberen.

 

Ik zou het aanbod van 600 € minder met open armen aannemen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wat draagt deze informatie bij t.o.v. de vraag van ts?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarom zou ik nooit gebruik maken van een fiscfree regeling.

Beter tweedehands, indien gewenst bij een officiele dealer of anders via een site.

Zolang er nog garantie op zit, heb je sowieso geen risico miskoop.

 

En het allerbelangrijkste: je hebt volledige vrijheid tot handelen. In tegenstelling tot zo'n schijnbaar aantrekkelijke fiscfree met allerlei haken en ogen.

De winst ervan weegt niet op tegen de strop als je van zo'n artikel af wilt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt er maar helemaal vanaf.

Hier wordt het verrekend met een 13e maand hetgeen dus inhoud dat je minder loon krijgt en dat het waarschijnlijk met je bruto loon wordt verrekend.

 

Het voordeel is dan meestal al minimaal 36,5% en 36,5% van 2600 euro is toch al snel 949,00.

Dat is dus bepaald geen klein voordeel en weegt ruimschoots op tegen de 600 euro die TS nu moet laten vallen.

Betaald hij meer belasting dan is het voordeel 1045 of zelfs 1352 euro.

 

Er zit ook wel een nadeel aan deze regeling nl. trekt de werkgever volgende week de stekker er uit dan en sta je met z'n allen op straat dan wordt je uitkering berekend op je salaris minus het voordeel wat je nu hebt gehad.

 

Maar als je bij dezelfde winkel een andere fiets uitzoekt dan ben je misschien iets duurder uit maar dan lijkt het me toch sterk dat je alsnog 600 euro moet laten vallen immers het lijkt me sterk dat alleen deze fiets goedkoper is geworden maar dat ook een andere fiets goedkoper zal zijn geworden.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aankoop via een webshop heb je 14 dagen bedenktijd.

Genoeg tijd dus om er achter te komen of de fiets je bevalt.

De fiscfree regeling kan ook via een webshop overigens.

 

Een fysieke winkel heeft zo zijn voordelen maar in dit geval ben je het voordeel van de fiscale regeling al snel kwijt. 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...