Ga naar inhoud


bedenktijd na aankoop fiets


blitzteam

Aanbevolen berichten

Het voordeel is dan meestal al minimaal 36,5% en 36,5% van 2600 euro is toch al snel 949,00.

Dat is dus bepaald geen klein voordeel en weegt ruimschoots op tegen de 600 euro die TS nu moet laten vallen.

Betaald hij meer belasting dan is het voordeel 1045 of zelfs 1352 euro.

 

Gerrit

De ellende is altijd dat het een papieren regeling is. Met een papieren rekensommetje.

 

Je zit er jaren aan vast en ondertussen is de fiets die jij hebt gekocht mogelijk sowieso al in prijs gedaald.

En welke prijs wordt als uitgangspunt genomen bij aankoop? De scherpste dagprijs, of de adviesprijs?

 

Bij een fiets via de baas moet je ook nog aantonen dat je hem dagelijks gebruikt voor woon-werkverkeer.

Dus andere vervoerskosten woon-werk kun je dan moeilijk(er) declareren.

 

Koop gewoon dezelfde fiets via internet, en je kun ermee doen wat je wilt. En je kunt elke dag vrij kiezen hoe je naar je werk gaat.

 

 

.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

En wanneer je met een nieuwe fiets een week hebt rondgereden is die niet nieuw meer en zal je er niet de nieuwprijs voor terug krijgen.

 

Vraag jezelf eens af wat jij over hebt voor een fiets waar iemand anders een week op rond gereden heeft.

Betaal je dan ook de nieuwprijs?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, jij hoeft niet eens een week rond gereden te hebben.

Als je op de nieuwe fiets meer dan 5 á 10 km hebt gereden mag die fiets door de handelaar niet meer als nieuw verkocht worden en zal restitutie bij terugname navenant zijn.

Toen ik bij een van de grootste Internetaanbieders van fietsen op hun terrein een nieuwe fiets mocht uitproberen werd ik uitdrukkelijk verzocht om niet meer dan 2 rondjes te gaan rijden, dit om de hierboven genoemde reden.

 

Overigens zal een fiets die via een Internet leverancier is besteld nooit als nieuw teruggenomen worden als daarop is gereden en dat lijkt mij ook volstrekt logisch.

 

Ik vind trouwens als je een nieuwe fiets via een Internet leverancier wilt bestellen jij eerst VOORAF een proefrit (eventueel elders) gaat maken om te kunnen beoordelen of die fiets wel datgene levert wat jij beoogt.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik vind trouwens als je een nieuwe fiets via een Internet leverancier wilt bestellen jij eerst VOORAF een proefrit (eventueel elders) gaat maken om te kunnen beoordelen of die fiets wel datgene levert wat jij beoogt.

Ja de fietsenwinkel hier in het dorp ziet me al aankomen.

Hallo ik wil via een goedkope internet winkel een fiets kopen, net dezelfde als hier bij jou in de winkel staat, voor € 200, duurder.

Maar kan ik hier even een proefritje maken, op die fiets, zodat als hij bevalt ik hem bij die andere winkel via internet kan bestellen.

 

Ik denk dat ik heel hard de winkel uit moet lopen, onze fietsenmaker kennende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Maar de ervaring leert dat de gemiddelde klant komt en zegt dat hij een fiets zoekt, zich uitgebreid laat voorlichten en diverse proefritten maakt.

Vervolgens heeft hij in zijn hoofd een keuze gemaakt en zegt vervolgens dat hij er even over na wil denken en nog zeker terug komt.

 

Thuis gekomen wordt de bestelling op internet geplaatst voor de fiets van zijn keuze bij de goedkoopste aanbieder.

En de fietsenmaker maar wachten op die 12 klanten die allen beloofden terug te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En niet alleen bij de fietsenmaker!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk tijd bij aankoop, geld dat voor particulieren en bedrijven?
Die fiets is via een fiscaal plan aangekocht en ik vermoed betaald via de rekening van de werkgever.
Aankoop zou dan wel eens kunnen worden gezien als transactie tussen twee bedrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In dat geval is er geen bedenktijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis gekomen wordt de bestelling op internet geplaatst voor de fiets van zijn keuze bij de goedkoopste aanbieder.

En de fietsenmaker maar wachten op die 12 klanten die allen beloofden terug te komen.

 

Als ze dan ooit terugkomen om de fiets te laten maken dan pakt hij ze wel terug. Ik zou het in elk geval wel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thuis gekomen wordt de bestelling op internet geplaatst voor de fiets van zijn keuze bij de goedkoopste aanbieder.

En de fietsenmaker maar wachten op die 12 klanten die allen beloofden terug te komen.

 

 

Als ze dan ooit terugkomen om de fiets te laten maken dan pakt hij ze wel terug. Ik zou het in elk geval wel doen.

Maar terugkomen doen ze dus wel! :grin:

 

Maar een fietsenhandelaar zou wel van een aantal populaire modellen een aantal demonstratie/proefmodellen kunnen hebben die hij als zodanig in de boeken zet. Net als autodealers. Of electronicazaken.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze dan ooit terugkomen om de fiets te laten maken dan pakt hij ze wel terug. Ik zou het in elk geval wel doen.

.... en zelf dat is tegenwoordig niet meer nodig om daarna bij de fietsenmaker (op de biecht) te komen.

 

Er zijn mobiele fietsservices die met hun goed ingerichte service-auto's de service en / of reparaties aan huis verrichten, dus geen gesleep met de defecte fiets naar de fietsenmaker, uitstekende vakkennis en vaak nog voordeliger dan bij de fietsenmaker.

 

Ik weet, het is voor de locale fietsenmaker een slechte ontwikkeling maar het is van deze tijd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat heeft hij er aan als ze bij de internetconcurrent gaan kopen, kost hem alleen maar geld

Misschien dat de fietsenmaker de fiets marktconform aanbiedt.

Het scheelt op de aankoop van een een elektrische fiets al snel € 600,= dat je bij de fietsenmaker meer moet betalen.

Kom al sowieso bij hem niet met inruilen van een fiets aan want daar krijg al helemaal geen drol voor.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat de fietsenmaker de fiets marktconform aanbiedt.

Het scheelt op de aankoop van een een elektrische fiets al snel € 600,= dat je bij de fietsenmaker meer moet betalen.

Kom al sowieso bij hem niet met inruilen van een fiets aan want daar krijg al helemaal geen drol voor.

 

Natuurlijk kan een rijwielhandelaar zich maar beter aansluiten bij een inkooporganisatie of proberen kortingen te bedingen bij inkoop.

 

En wat het inruilen van fietsen betreft: je moest eens weten hoeveel handel daar in zit. Vooral in studentensteden.

Vergelijkbaar met een autodealer. Die zal het momenteel ook moeten hebben van tweedehands en reparatie/onderhoud.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...