Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Raar probleem wat ik hier even wou voorleggen ter oplossing.

Ik heb dit voordien nog niet ervaren.

Als ik via de timer een programma wil opnemen, waarbij de eindtijd na middernacht is en de begintijd ervoor wil mijn Solo² dat niet aanvaarden.

Wat ik ingeef:

(Ik kies eerst het gewenste kanaal)

Menu, timer, dan opname herhalen, dagelijks, ik geef in voor de start 23:00, en voor de eindtijd 00:35. Dat wil maar niet in de lijst komen te staan.

Wat kan ik daar aan doen?

Indien meer info, vraag maar.

PS, openPLI software.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

heel waarschijnlijk is dat, omdat je bij de eindtijd geen andere dag kan ingeven.

je kan toch veel gemakkelijker een timer ingeven via de epg. ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

Het heeft tot nu toe steeds gewerkt hoor.

Het enige wat ik wou veranderen was dat voordien de bedoelde opnames op de VU + Duo² werden gemaakt. Nu probeerde ik die opnames ook opnieuw in die Duo² in te geven en ook die wil het niet meer aannemen.

PS EPG opnemen is geen optie.

Niet dat dat niet zou werken, maar, ik kan er niets mee aan.

Ik verklaar me nader.

Opnames die (in deze) gemaakt dienen te worden hebben de bedoeling nadien te worden bewerkt, en opgeslagen.

De zaken die worden opgenomen zijn telkens elkaar overlappende blokken van 1u35min.

Deze beginnen steeds op het volle uur en stoppen dus op 35 minuten na het volgende volle uur.

Voorbeeld en meteen ook daar waar het nu niet gaat, start om 23u00 en einde om 00u35.

Ik geef in deze via de AB in bij start 23:00, bij einde 00:35.

Er is geen melding van enig conflict, en toch komt er niets, hetzij 23:35 als einduur.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

ik ga ff testen (is wel op mijn duo2) ;)

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Geplaatst:

inderdaad, er is een probleem.

timer maakt er 23u30 van in plaats van 00u30.

ik heb voor alle zekerheid een software update gedaan, maar het

probleem is er nog steeds.

ik leg dit ff voor op het pli forum. ;)

grtz Philip

Geplaatst: (aangepast)

Inderdaad, ook in VTI wil het mij niet lukken om deze tijdsperiode gescheduled te krijgen.

Ik kan weliswaar 00.35 in de Timer ingeven maar het resultaat blijft op eindtijd 23.35 staan.

Helaas kan ik niet bevestigen of het voordien wel heeft gewerkt want ik deed mijn opnames altijd via de EPG programmeren en dat gaf nooit een probleem.

Nu gaat het programmeren ook niet goed via de EPG.

Als ik daar een de starttijd 23.00 en eindtijd 00.35 ingeef wordt dit weliswaar zonder meldingen geaccepteerd maar de weergave in de Timer is duidelijk fout, zie bijlagen.

Schijnbaar toch een bug, ik gebruik nu VTI 9.0.3 met laatste update van 20.10.2016

Zoals je in de bijlagen kunt zien gaat het programmeren prima maar het eindresultaat is fout, laatste screenshot.

Het vreemde is dat in de eerste 3 plaatjes de EPG selectie wel goed staat maat in de Timer foutief wordt weergegeven.

post-37183-0-93695300-1477823963_thumb.jpg

post-37183-0-27963300-1477824011_thumb.jpg

post-37183-0-87650300-1477824025_thumb.jpg

post-37183-0-59222900-1477824040_thumb.jpg

post-37183-0-70070700-1477824056_thumb.jpg

aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Menu, timer, dan opname herhalen, dagelijks, ik geef in voor de start 23:00, en voor de eindtijd 00:35. Dat wil maar niet in de lijst komen te staan.

Wat kan ik daar aan doen?

Zolang er geen oplossing voor is.

Voorlopig een uurtje aan de eindtijd bij doen.

aangepast door satmaat
Geplaatst:

At satmaat, van 00:35 naar 01:35 is er geen probleem hoor, het is vanaf het moment dat de overgang van de ene naar de andere dag dient te worden gemaakt dat het fout loopt.

Dus als je een startuur voor 00:00 ingeeft en een einduur na 00:00.

Geplaatst:

ik ga ff testen (is wel op mijn duo2) ;)

grtz Philip

Hier op alle VU+'s, zowel de Solo² als de Duo²

Geplaatst:

At satmaat, van 00:35 naar 01:35 is er geen probleem hoor, het is vanaf het moment dat de overgang van de ene naar de andere dag dient te worden gemaakt dat het fout loopt.

Dus als je een startuur voor 00:00 ingeeft en een einduur na 00:00.

Je hebt me verkeerd begrepen. Zet als eindtijd 01:35 in plaats van 00:35

Geplaatst:

Ha, op die manier, ik zal het eens proberen.

Alle, als mijn madam ingedommeld is, dan kan ik wat prutsen LOL.

Ttz, ze kijkt momenteel naar de nieuwsberichten.

Geplaatst:

net geprobeerd op mijn duo2 met openvix en geen enkel probleem.Tijd blijft mooi bewaard.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

@satmaat, neen, juist daar kan ik zien dat hij het niet doet. Ik heb momenteel even het volgende gedaan.

Bij het ingeven van een opname (via timer menu) heb ik gekozen om de datum van morgen in te geven.

Ik denk, en hoop, daar ik toch alle dagen van de week hetzelfde schema opneem, ik daardoor de opnames wel zal hebben.

Ik ga voor de zekerheid misschien toch op de 2e VU deze opnames ook ingeven via looptijd.

Zou één en ander nu te maken hebben met de aanpassing van zomer- naar winteruur?

aangepast door Denisdaf

Geplaatst:

yep eindtijd staat nog goed.Ingave begin om 23.00 en eindtijd 03.15 .Staat zelfs na uit en aanzetten box nog goed.

Raar want volgens velen is openvix gebaseerd op pli.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...