Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

yep eindtijd staat nog goed.Ingave begin om 23.00 en eindtijd 03.15 .Staat zelfs na uit en aanzetten box nog goed.

Raar want volgens velen is openvix gebaseerd op pli.

Je zegt eindtijd 03:15

Dat is niet het probleem.

Eindtijd tot 02:00 u werkt bij iedereen.

Het gaat om eindtijd tot 01:59 u

Probeer: start opname voor 00:00 instellen bijvoorbeeld 23:59

en stel einde opname voor 02:00 bijvoorbeeld 01:59

staat dan de eindtijd nog goed als je timer opent ?

aangepast door satmaat

Geplaatst: (aangepast)

Je hebt me verkeerd begrepen. Zet als eindtijd 01:35 in plaats van 00:35

Dit is feitelijk geen oplossing maar een tijdelijke Workarround.

Het heeft altijd goed gewerkt, de via EPG ingestelde start-/ eindtijd werd normaliter door de Timer overgenomen.

yep eindtijd staat nog goed.Ingave begin om 23.00 en eindtijd 03.15 .Staat zelfs na uit en aanzetten box nog goed.

Raar want volgens velen is openvix gebaseerd op pli.

Zoals ik al schreef is het geen sec OpenPli probleem want in VTI gaat het ook fout. aangepast door Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

zou kunnen want deze nacht had ik in EPG tijd tot 03.00 uur en daarna stond er weer 2.15 enzovoort.Kan dus goed daarmee te maken hebben.EPG was ook tot .4.00 een uurtje mis.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

Ingave start voor middernacht, en einde 02:35 is wel ok.

Dus voorlopig maar zo laten, en volgend weekend alles weer als voorheen zetten.

Wat us iets leek te zijn dat zich hier voordeed, bleek een algemeen voorkomend feit te zijn.

Dus, als er in de toekomst (waarschijnlijk zolang die brol van zomer- en winteruur blijft bestaan) nog zulks is kunnen derden er hun voordeel mee doen.

Misschien iets voor de mod''s om er een tip van te maken en ergens vast te pinnen.

Hopelijk vind ik hem dan zelf terug als ik er even niet meer aan denk volgend jaar rond deze tijd. LOL

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Geplaatst:

Het kan een wintertijd probleem zijn, gebeurt wel meer bij CD/TVV.

Ik programmeer altijd via de EPG, ergens kan je in het menu instellen hoeveel vroeger/later een opname moet beginnen en stoppen.

Dat doet ie dan bij alle! opnames.

Dit gebruik ik niet, want dat is bij ARD/ZDF niet! nodig, daar zij als zender zelf rekening houden met evt. andere tijden, nog nooit een misser gehad.

Maar..., bij NPO/VRT beginnen ze altijd te laat, soms zelfs te vroeg en zij houden géén rekening met de kijker.

Dus via EPG programmeren, laat ik de opname 5 min. eerder starten en soms tot 20 min. langer opnemen, zo mis ik niks.

Dit kan je moeiteloos aanpassen:

screenshot_2016-10-31_12-28-55.bmp

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

UPDATE:

Gisteravond, ook na 00.00 uur, zijn bij mij opnames goed verlopen.

Net zet ik de ontvanger aan, bleek dat de klok in eens een uur voor loopt.

Om in de maat te lopen met NL/B en Duitsland staat in de zomertijd mijn tijdzone op Athens/Istanbul.

Dat was met de wintertijd ook zo, maar de wintertijd is hier sinds dit jaar afgeschaft, dus de tijdzone veranderd naar Baghdad.

De EPG klopt met wat er uitgezonden wordt, maakt niet uit welke zender.

Maar, wanneer dit veranderd is?, de klok loopt in eens een uur voor op wat in de EPG lijst staat.

Gisteravond, jullie tijd, het 20.00 u. Journaal opgenomen via EPG en dat is voor mij dan 22.00 u. en de klok stond in overeenstemming met de EPG.

Hoe dat ik nu geprogrammeerd moet gaan opnemen, geen idee.

Resumé. EPG klopt, klok een uur voor op mijn tijd, zaken veranderen helpt er niet aan.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

misschien aardig om te weten of men de tijdinstelling van satelliet haalt of van een internet timeserver

en

misschien daarbij ook even nakijken welke soort EPG u gebruikt ( EIT of extern ingelezen rytec)

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Tijd van Satelliet, internet, ik weet het niet, gaat dat niet automatisch?.

Ik gebruik basic, EIT.

Was daar net verbaasd, had de ontvanger helemaal afgezet en de hoofdzekering  ook af, i.v.m. een klusje.

Zette daarna de ontvanger weer aan en klok stond weer goed, waarschijnlijk door een verkeerde Hot Bird zender gezapt te hebben.

Qua tijd gebeuren is dit een klote sat.

Geplaatst:

de tijd wordt van de transponder afgehaald bij opstart van de box. ;)

het is dus heel belangrijk dat je een "goede" zender hebt geselecteerd als "opstartzender"

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Geplaatst:

de tijd wordt van de transponder afgehaald bij opstart van de box. ;)

het is dus heel belangrijk dat je een "goede" zender hebt geselecteerd als "opstartzender"

grtz Philip

Daar ging ik ook van uit, maar in het menu kan je de tijd ook instellen met "Stel NTP Tijd in",  dat gaat wel via internet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...