Moost Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 (aangepast) Hallo, Ik heb een Mut@nt HD500C (kabel dus), met OpenPli 4.0, en probeer daarbij HbbTV aan de gang te krijgen. Afgelopen weekend ermee gestoeid, maar helaas niet werkend gekregen. Nu heb ik dus handmatig Openopera 1.0-r0 (mips32el) geïnstalleerd, maar bij openen van de applicatie krijg ik direct een groen scherm en de decoder start na 10 seconden opnieuw op. HbbTV plug-ins via de Pli-feed heb ik niet kunnen vinden. (menu, applicaties, groene knop) Ook opnieuw de nieuwste versie OpenPli (29-10-2016) gedownload op het forum, en geïnstalleerd. Nu dacht ik dat het werken van HbbTV afhankelijk is van het besturingssysteem, en niet van het model. Zou het kunnen dat deze HbbTV plug-in, of HbbTV algemeen, gewoon niet werkt op deze kabel decoder ?? 31 oktober 2016 aangepast door Moost
Gast Mimisiku Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 Werkt ook niet in OpenPli 4.0 op deze STB.. ziggo biedt sinds kort wel HBBtv aan, maar of het nu al uitgezonden wordt...
Moost Geplaatst: 31 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2016 Misschien weet je of HbbTV wel werkt met andere besturingssoftware ?? Ik kan buiten OpenPli ook nog OpenAtv en OpenVix installeren. Of werkt HbbTV sowieso niet op dit model ?? Op internet kom ik bij Google dit tegen: •Broadcom MIPS 750 MHz processor•Besturingssysteem Linux OS E2•128 MB NAND Flash-geheugen•256 MB DDR3-geheugen•DHCP Optioneel•H.264 / MPEG4 - HD / DVB-C tuner•1GHz DVB-C tuner met loopthrough•1 x kaartlezer•USB PVR functie•4-cijferig display•HDMI - uitgang beeld en geluid•Video en stereo audio uitgang•SPDIF optische uitgang•Ethernet-poort (LAN 10/100 Mbit)•Zappen in minder dan 1 seconde•Kinderslot•EPG - Elektronische Programma Gids•OSD in verschillende talen•Teletekst en ondertiteling ondersteuning•HBBTV ondersteuning (openopera)•Netwerk ID simpel installeren van provider zenderlijst•Zenderlijst eenvoudig herindelen•Extern 12V-1A adapter voeding•Zeer laag energie verbruik ~ 10Watt
Gast Mimisiku Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 Net even geprobeerd om OpenOpera te installeren (is alleen de HbbTV browser). In OpenPli 4.0 installeert hij niet eens! Geeft Collected errors Could not install OpenOpera blablabla..... Een losse HbbTV applicatie is er niet voor deze box. OpenVix nooit geprobeerd. OpenATV 5 geeft wel de OpenOpera Browser (maar géén losse HbbTV functie). HbbTV is één grote farce voor de meeste OpenPli gebaseerde ontvangers. STB's zijn veel te traag. HbbTV en met name de Duitse Mediathek variant werkt prima maar dan wel met een 1300Mhz + STB. Bijvoorbeeld VU+, Mutant, DM7080...
Moost Geplaatst: 31 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2016 Ah, oke bedankt. Dan stop ik met proberen. Kleine nadeel dus van het aanschaffen van een goedkope box, maar voor de rest werkt het perfect.
-verwijderd- Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 (aangepast) Met openATV zou het moeten werken. HBBTV Plugin für viele !!! openopera 1.0 Das Plugin wurde getestet auf folgende Boxen:Dreamboxen alle Modelle mit Kernel 3.2 (DH800HD geht nicht)Xtrend alle ModelleAtemio alle ModelleGolden Interstar alle ModelleEvoFormuler alle ModelleGalaxy innovation alle ModelleMaxdigitalMixos alle ModelleOctagon alle ModelleIxuss alle ModelleMiracle Box alle ModelleMK-DigitalMutant alle ModelleOdin/maraOpticum alle ModelleSezam alle ModelleVenton nur HDX ModelAxas alle ModielleTelestart-rexhttp://www.opena.tv/allgemeine-image-informationen/10058-hbbtv-plugin-fuer-viele.html 31 oktober 2016 aangepast door satmaat
Gast Mimisiku Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 Zoals gezegd... Huidige OpenPli op Mjoetant HD500C OpenOpera uit de feeds installeert niet. Breekt af met fout.... Vandaag even nieuw geflashed...
-verwijderd- Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 (aangepast) Dan installeer je die handmatig.En de screenshots waren enkel ter illustratie, om te laten zien dat HbbTV ook werkt zonder dat je op een zender met HbbTV hoeft af te stemmen.Je kan steeds de standaard en eigen HbbTV bookmarks oproepen. 31 oktober 2016 aangepast door satmaat
Moost Geplaatst: 31 oktober 2016 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2016 @satmaat: Zoals je in mijn 1ste bericht hebt kunnen lezen heb ik de HbbTV plug-in gedownload en handmatig erin gezet. Probleem is echter dat als ik de applicatie opstart ik direct een groen scherm krijg, en de ontvanger gaat uit na 10 seconden. (opstart) HbbTV werkt dus niet, ook niet na een volledige nieuwe flash.. Enigste wat ik nog kan doen is OpenATV erop te zetten, en het opnieuw proberen met de HbbTV plug-in. Maar toch bedankt met het meedenken.
-verwijderd- Geplaatst: 31 oktober 2016 Geplaatst: 31 oktober 2016 (aangepast) Zonder crashlog is de oorzaak niet te achterhalen. Er is ook een nieuwere versie op het internet te vinden. Misschien dat die het wel doet. enigma2-plugin-extensions-openopera_1.0-r0-20160229_mips32el.ipk Update 29.02.2016- Fix plugin.py (Startprobleme behoben) Anders toch maar eens openATV uitproberen. 31 oktober 2016 aangepast door satmaat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen