Ga naar inhoud

DM800hd - disecq 8x1 probleem

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb een DM800hd met een 'Maximum disecq 8x1 switch'.

Ik kan deze niet geheel werkend krijgen.

Er zijn 5 lnbs aangesloten, maar ik krijg maar op 3 lnbs signaal.

Ik heb geprobeerd om de Advanced configuration in te stellen maar ik krijg helemaal geen signaal.

- LNB 1 Astra 19

- LNB 2 Astra 28

etc.

Als ik de simple configuration gebruik met Port 1,2,3,4 dan hebben de eerste 3 poorten alleen signaal.

Vraag 1, Hoe kan ik de Advanced configuration instellen ?

Vraag 2, Hoe kan ik testen of de switch niet goed werkt?

Groet Kishen

Geplaatst: (aangepast)

Zodra je meer dan 4 lnb's wilt aansluiten heb je diseqc-1.1 nodig op je satellietontvanger, t/m 4 lnb's kan met diseqc-1.0.

Heb je een 8/1 diseqc-switch op je satellietontvanger aangesloten terwijl die op diseqc-1.0 staat ingesteld, dan zullen alleen de eerste vier ingangen van de switch werken.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

Graag nog wat specifiekere info:

Is de maximum 8/1 switch een zuivere diseqc 1.1 switch? Of een combi diseqc 1.0 en 1.1? Wat zegt de manual, wat zegt het etiket?

Op welke poorten (1 t/m 8) heb je beeld? Met welke diseqc-instellingen benader je die satellieten? (Een foto toevoegen spreekt boekdelen!)

Op welke poorten heb je géén beeld? Ook hier graag foto van het instellingen-scherm.

Ik neem aan dat je zonder de switch ertussen gewoon goed beeld hebt op alle 5 LNB's. Klopt die aanname?

Is dit een nieuwe installatie? Of heeft het al gefunctioneerd, en is het nu kapotgegaan? Of is er iets veranderd (wat dan)?

Groet,

A33

• Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

ik denk dat hij deze heeft

Maximum 8-1 diseqc switch.

Om 8 lnb's te koppelen naar 1 coaxkabel.

TECHNICAL SPECIFICATIONS
Frequency range 950 - 2300 MHz
DiSEqC-control 1.1, 1.2, 1.0 (inputs 1-4)
Insertion loss 5 dB avg.
Isolation 30 dB avg.
Max. Current 50 mA
LNB current Max. 400 mA
Dimensions (WxHxD) 136 x 33 x 104 mm
Operating temperature -25º C ~ 60º C

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Zie afbeelding

Is de maximum 8/1 switch een zuivere diseqc 1.1 switch? Of een combi diseqc 1.0 en 1.1? Wat zegt de manual, wat zegt het etiket?

- Poort 1,2,3 hebben wel beeld als ik Simple configuration gebruik, Poort 4 heeft geen beeld

- Als ik de advanced confirguration gebruik met Disecq input 1 t/m 5 dan heb ik helemaal geen beeld

- Zonder switch heb ik beeld op alle 5 lnbs

- Nieuwe installatie, heb de switch van een buurman gekocht. Hij had maar 4 lnbs en gebruikte zelf een Disecq 4x1.

post-103799-0-13752800-1478008357_thumb.jpg

Geplaatst:

deze heeft deze mogelijkheden 

DiSEqC-control 1.1, 1.2, 1.0 (inputs 1-4)

1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Terug naar de buurman ,en kijken dat de alle 4 bij hem wel werken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

In welke modus staat deze switch op dit moment: diseqc 1.0, 1.1 of 1.2?

Is dit een switch met een schakelaartje voor de ingestelde modus, of is dit het type dat je met een aparte programmer moet instellen?

Default is vaak 1.1 bij dat soort switches, geloof ik.

Maar ik vind zo gauw geen manual op het internet.

Maar als je nu onder simple config beeld hebt op poort 1-3, reageert hij denk ik op diseqc 1.0-commando's. Al is het dan gek dat je op poort 4 geen beeld hebt. (Is de nummering op het etiket correct? Ik heb het wel eens meegemaakt dat die niet klopte...)

Of kiest deze schakelaar zelf zijn modus, door het type commando's dat hij (het eerst na een power OFF) ontvangt?

Als je voor deze switch een programmer nodig hebt, moet je terug naar een winkel waar ze die hebben, om 'm in diseqc 1.1 modus te zetten. Soms is het 'service' om de modus aan te passen voor een klant....

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Mijn buurman is een aantal maanden met vakantie :mellow: Hij gaat verzhuizen naar het buitenland.

Er is geen schakelaar. De nummertjes lijken wel correct te zijn.

Ik begrijp niet waarom bij de Simple config 3 poortjes wel werken en bij de advanced geen 1.

Zit al een tijdje te spelen met de instellingen, maar nog geen succes.

De Maximum diseqc 8/1 1225 V1 en de Vantage DiseqC Schalter VT DS 8 in 1 HQ 8/1 en de HDbox HD-DS 8/1 en de Viper goto switch S.168 zijn volgens mij allemaal een EMP Centauri S8/1PCN-3 (P.168) met exact dezelfde maatvoering van 136 x 104 x 33 mm
Zie voor de specificaties: http://www.emp-centauri.cz/index.php?lang=en&page=prodview&id_kateg=1&id_pkateg=21&id=63
Zie hier ook de pdf-file Product datasheet en Instuction Manual.

Zoals je zie gebruiken bekende merken als Maximum en Vantage gewoon spullen van een ander merk en plakken er hun eigen sticker op.

post-60869-0-67264800-1478024091.jpg

post-60869-0-08103000-1478024104.png

post-60869-0-76305800-1478024119_thumb.jpg

post-60869-0-95978800-1478024132_thumb.jpg

post-60869-0-79888700-1478025465.jpg

aangepast door Sprietje

Zit al een tijdje te spelen met de instellingen, maar nog geen succes.

Ja, soms is het trial and error als je de specs van een switch niet kent...

Houd ons op de hoogte van wat je ondekt!

Ik begrijp niet waarom bij de Simple config 3 poortjes wel werken en bij de advanced geen 1.

Als de switch geen commando's krijgt die hij begrijpt (dus commando's van het type diseqc, waar de switch op is ingesteld), dan blijft/switcht hij normaliter automatisch op/naar poort 1.

Als je dus zelfs op die poort niets ontvangt, is er iets raars aan de hand, of doe je echt iets verkeerd.

Groet,

A33

Edit, na het bericht van Sprietje:

@Sprietje: enig idee waar dan de modus-schakelaar zit bij deze maximum?

De EMP heeft namelijk twee dip-switches; zie: http://www.emp-centauri.cz/pdf/1003227.pdf

aangepast door a33

Geplaatst:

OK.

@rohkis: Kan je echt geen schakelaartjes ontdekken?

Of kan je de switch misschien eenvoudig openmaken, en daar een schakelaartje ontdekken?

Bij sommige switches zit een schakelaartje namelijk binnenin (zoals in de Televes 4/1-switch met een 'brugje van @trust', bijvoorbeeld, als ik me niet vergis).

groet,

A33

• Moderator
Geplaatst:

Er zijn merken diseqc switches waarvoor je met behulp van een losse programmer de switch in de gewenste modus kunt zetten.

De programmer kost rond de 13 euro.

Programmer für DiSEqC-Schalter  ermöglicht das Programmieren der 6 Modi für DiSEqC-Schalter 10/1 und 8/1.

• Modus 1: normales DiSEqC 1.0 oder 2.0 (ABCD), max. 4 LNB
  • Modus 2: normales DiSEqC 1.1 oder 2.1, max. 10 LNB
  • Modus 3: DiSEqC 1.0 oder 2.0 + Toneburst A/B, max. 6 LNB
  • Modus 4: Benutzer definiertes DiSEqC, bis zu 10 LNB
  • Modus 5: DiSEqC 1.1 oder 2.1 uncommitted, max. 10 LNB
  • Modus 6: DiSEqC 1.2 oder 2.2, bis zu 10 LNB
  • Modus 7: Modus 5 + Modus 6

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen