Ga naar inhoud

DM800hd - disecq 8x1 probleem

Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

doe dat maar niet 

je moet je ontvanger goed instellen 

als ik nu zo ene had dan kon ik de juiste afbeeldingen plaatsen  ;)

2x Dreambox 900UHD   TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x Gigablue HD Quad Plus  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio 1x Zgemma H7 Cabel en Sat openATV7.4 Ncam 15.2

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

Geplaatst:

Nog eens heel close kijkend naar de plaatjes van deze switch:

Het lijkt bij de opschriften om een combi switch (diseqc 1.1 en 1.0) te gaan.

Heb je beeld op input 5 als je uncommitted op input 2 zet, en committed op 1 of AA (of hoe dat ook wordt aangeduid in jouw ontvanger?

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

• Moderator
Geplaatst:

Volgens mij heb je een externe programmer nodig om deze switch van mode te veranderen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Er staat het volgende bij:
INP 1: com A, uncom A, pos A, opt A
INP 2: com B, uncom A, pos B, opt A
INP 3: com C, uncom A, pos A, opt B
INP 4: com D, uncom A, pos B, opt B
INP 5: com A, uncom B
INP 6: com B, uncom B
INP 7: com C, uncom B
INP 8: com D, uncom B

Even de bijlage aanklikken.

post-60869-0-14040900-1478041059_thumb.png

aangepast door Sprietje

Dit is een screenshot van de instellingen.

LNB 1 = Astra 28

LNB 2 = Astra 19

LNB 3 = Astra 23

enz ......

Bij deze instelling (advanced) krijg ik bij geen van de LNBs signaal

post-103799-0-64103000-1478048714_thumb.jpg

aangepast door rohkis

probeer dit eens en altijd de volgende lnb zo instellen

LNB1
Satelliet : 13E
LNB : LNB1
Prioriteit : Auto
LOF : universele usb
Spanningsmodus : Polarisatie
Verhoogd Voltage = nee
Tone modus : Band
Diseqc-modus : 1.1
Toneburst : Geen
Committed Diseqc commando : Input1
Snelle Diseqc : ja
herhaal sequence : ja
Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst
Unicommited Diseqc commando : Input1
Diseqc herhaling : Geen

LNB2
Satelliet : 19.2E
LNB : LNB2
Prioriteit : Auto
LOF : universele usb
Spanningsmodus : Polarisatie
Verhoogd Voltage = nee
Tone modus : Band
Diseqc-modus : 1.1
Toneburst : Geen
Committed Diseqc commando : Input2
Snelle Diseqc : ja
herhaal sequence : ja
Commando volgorde : uncommitted, committed,toneburst
Unicommited Diseqc commando : Input2
Diseqc herhaling : Geen

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Geplaatst:

Als je bij dit scherm ook nog diseqc 1.0 command op A of 1 of AA (of hoe dat bij jouw ontvanger ook heet) zet (in plaats van 'None'), heb je dan ontvangst op poort 1?

Het is een beetje vreemd namelijk, dat je op die default poort 'normaal' wel beeld hebt, maar tijdens je testen niet.

Tijdens het testen zou ik 'snelle diseqc' altijd UIT zetten, en 'sequence repeat' op 1, voor de zekerheid dat daar niet ook een probleem zit.

In de advanced mode zou het zo moeten zijn, dat je bij het invullen van de bekende diseqc 1.0 commando's en diseqc 1.1-commando 'input 1', dat je dan dezelfde ontvangst hebt op de eerste vier poorten als in simple configuration. Is dat bij jou ook zo?

Ter info voor je testen:

com = committed = diseqc 1.0 command

uncom = uncommitted = diseqc 1.1 command

Vandaar mijn extra testvoorstel uit #17: Heb je beeld op input 5 als je uncommitted op input 2 zet, en committed op 1 of AA (of hoe dat ook wordt aangeduid in jouw ontvanger?

Als dit allemaal verder niks oplevert, zou ik ofwel een leverancier benaderen met een programmer, ofwel specifiek antwoord geven op mijn vragen uit #3:

Op welke poorten (1 t/m 8) heb je beeld? Met welke diseqc-instellingen benader je die satellieten? (Een foto toevoegen spreekt boekdelen!)

Op welke poorten heb je géén beeld? Ook hier graag foto van het instellingen-scherm.

Groet,

A33

Edit: Ah, @blackeyes was eerder met mijn eerste suggestie... :-)

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:

Het is nochtans vrij simpel, dit is een switch waarin het volgende zit.

2 x 4/1 diseqc (committed) en nog een 2/1  switch (uncommitted) die schakelt tussen de 4/1 switchen.

Een 4/1 committed switch kan maar 4 lnb’s schakelen, dus dat wordt hier opgesplitst in 2 groepen  

Groep 1: lnb 1-2-3-4 , groep 2 lnb: 5-6-7-8

Een  committed switch moet altijd ingevuld worden onder Diseqc 1.0 command, met A- B-C-D of 1-2-3-4

Maar dan werkt het nog niet, er is nog de 2/1 uncommitted switch die tussen de groepen schakelt

Die moet ook ingegeven worden bij elke lnb, daar moet de poort aangeduid waar groep 1 of 2 op zit.

uncommitted switchen staan altijd onder onder het Diseqc 1.1 commando, dan krijgen we voor:

groep 1

Lnb1 = Diseqc 1.0 command: A, Diseqc 1.1 command; input 1

Lnb2 = Diseqc 1.0 command: B, Diseqc 1.1 command; input 1

Lnb3 = Diseqc 1.0 command: C, Diseqc 1.1 command; input 1

Lnb4 = Diseqc 1.0 command: D, Diseqc 1.1 command; input 1

Groep 2

Lnb5 = Diseqc 1.0 command: A, Diseqc 1.1 command; input 2

Lnb6 = Diseqc 1.0 command: B, Diseqc 1.1 command; input 2

Lnb7 = Diseqc 1.0 command: C, Diseqc 1.1 command; input 2

Lnb8 = Diseqc 1.0 command: D, Diseqc 1.1 command; input 2

The key to happiness. Stay away from idiots

Heb enkel jaren geleden acht satellieten geconfigureerd op mijn DM800 bij "advanced" . Eerst had ik deze vraag gesteld voor een configuratie op een Dr.HD maar het werkt reeds enkele jaren ook perfect op de DM800. Ik werkt met :

twee switchen 4/1  ( johansson 9210) ( één voor 13°E,19,2°E,23,5°E en 28,2°E en één voor 7°E,1°W,5°W en 15°W)

één switch A/B  (johansson 9219) ( eerste switch op A , tweede switch op B en de "out" naar de ontvanger )

zie draadje :  https://www.sat4all.com/forums/topic/335145-acht-satellietten-via-2x-diseqc-41-switchen-en-1-diseqc-ab/?hl=%2Bacht+%2Bsatellieten

de instellingen op de DM800 zijn ( zie screenshot voor LNB1 - 13°E , enz.... met dezelfde instellingen voor de andere LNB's , enkel de inputs veranderen ) :

input 1 & 3 : Hotbird 13E - LNB1

input 5 & 7 : Astra 1  19,2E - LNB 2

input 9 & 11 : Astra 3  23,5E - LNB 3

input 13 & 15 : Astra 2   28,2E - LNB 4

input 2 & 4 : Eutelsat 7A  7E - LNB 5

input 6 & 8 : Thor/Intelsat   1W - LNB 6

input 10 & 12 : Eutelsat 8   8W ( of 5W) - LNB 7

input 14 & 16 : Eutelsat 12   12,5W ( of 15W) - LNB 8

post-37533-0-03071400-1478079659.gif

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:

groep 1

Groep 2

Bij deze Hama switch werkt het exact zo .

post-30993-0-53567000-1478129171.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Het is nochtans vrij simpel, dit is een switch waarin het volgende zit.

2 x 4/1 diseqc (committed) en nog een 2/1  switch (uncommitted) die schakelt tussen de 4/1 switchen.

Een 4/1 committed switch kan maar 4 lnb’s schakelen, dus dat wordt hier opgesplitst in 2 groepen  

Groep 1: lnb 1-2-3-4 , groep 2 lnb: 5-6-7-8

Een  committed switch moet altijd ingevuld worden onder Diseqc 1.0 command, met A- B-C-D of 1-2-3-4

Maar dan werkt het nog niet, er is nog de 2/1 uncommitted switch die tussen de groepen schakelt

Die moet ook ingegeven worden bij elke lnb, daar moet de poort aangeduid waar groep 1 of 2 op zit.

uncommitted switchen staan altijd onder onder het Diseqc 1.1 commando, dan krijgen we voor:

groep 1

Groep 2

Dank voor je bericht, dit lijkt te werken.

Goed nieuws, het is bijna opgelost.

LNB 1 = Astra 28 werkt

LNB 2 = Astra 19 werkt

LNB 3 = Astra 23 werkt

LNB 4 = Astra 4.8 werkt niet

LNB 5 = Hotbird werkt

Ik heb Astra 4.8 afzonderlijk getest en dat werkt, maar via de disecq nog niet. Ik heb ook het kabeltje van de switch naar Astra 4.8 lnb getest, daar is ook geen probleem mee. Maar in ieder geval bedankt tot zover, ben al lang blij dat ik al zover ben.

Geplaatst:

Het kan natuurlijk gewoon zo zijn, dat die poort van de switch defect is. Ik neem aan, dat dan meestal de eind-transistor van die poort de geest heeft gegeven.

Waarschijnlijk kan je je LNB dan gewoon op een andere poort aansluiten, en dan natuurlijk de diseqc-instellingen dienovereenkomstig wijzigen.

Zolang je maar 5 LNB's hebt, heb je de keus!

groet,

A33

Geplaatst:

Ja, ik ga dat proberen.

Alleen heb ik nu toch een andere issue.

Bij het switchen naar Astra 23 en Astra 19, zie ik wel dat er signaal binnenkomt met EPG maar het beeld komt niet meer.

Geplaatst:

Ik heb het gevoel alsof mijn dm800 ontvanger de spanning niet aankan. Het wordt heel snel heet en vervolgens krijg ik bij 2 satellieten 'Tune failed'. Gisteren even laten afkoelen en 20 minuten later werkte alles weer.

Kan ik een extra koel element of ventilator gebruiken voor mijn ontvanger

Geplaatst:

Dat kan. Ik heb dat in Spanje ook op mijn satellietontvangers.

Een 12V gelijkstroom ventilator laat je draaien op een 9V voedingsstekker zodat de ventilator onhoorbaar wordt.

Je moet wel een ventilator nemen met een laag toerental die heel weinig geluid maakt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen