rohkis Geplaatst: 7 november 2016 Auteur Geplaatst: 7 november 2016 Sprietje, Heb je enig idee waar ik zo een ventilatortje kan kopen, kun je er 1 adviseren? Thx
smetje limb.BE Geplaatst: 7 november 2016 Geplaatst: 7 november 2016 (aangepast) Sprietje, Heb je enig idee waar ik zo een ventilatortje kan kopen, kun je er 1 adviseren? Thx in een pc zaak of een electronica shop je zou het zo kunnen doen https://www.sat4all.com/forums/topic/266891-dm800hd-koeler-inbouwen-in-de-dm800hd/?p=1783709 https://www.sat4all.com/forums/topic/334171-originele-dm800-ventilator-inbouwen-of-aan-usb/ 7 november 2016 aangepast door smetje limb.BE 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Oplossing Sprietje Geplaatst: 7 november 2016 Oplossing Geplaatst: 7 november 2016 (aangepast) Beste rohkisIk gebruik bij al mijn satellietontvangers in Spanje deze ventilator:Sunon HA80251V4-0000-999 Axiaal ventilator.Als bijlage een afbeelding en de specificaties.Vroeger waren de satellietontvangers ruim van afmetingen en was het vaak mogelijk een ventilator binnen de behuizing aan te brengen. Tegenwoordig lukt dat bijna niet meer omdat de afmetingen van de satellietontvangers zo klein zijn geworden vaak zelfs nog zonder voeding omdat ze een losse netvoedingsstekker gebruiken.Deze axiaal-ventilator is zeer geruisloos door zijn lage toerental en bladen met grote spoed. Maakt maar 22dB geluid.Om hem nog minder geluid te laten maken, heb ik deze 12V= ventilator aangesloten op een voedingsstekker van 9V=. Hierdoor is hij extreem geruisloos en onhoorbaar ook als het muisstil is in de kamer.Het is op zich niet erg dat deze ventilator altijd draait ook als je de satellietontvanger niet gebruikt. Ik heb het echter anders opgelost.In Spanje wordt in het buitengebied nog hoofdzakelijk met bovengrondse stroomvoorziening gewerkt. Het komt dan ook regelmatig voor dat je met een zwevende nul te maken hebt waardoor je geen 230V maar wel tot 400V spanning krijgt.Ik heb daarom op al mijn elektrische apparaten een verdeelblok met overspanningsbeveiliging waar de TV, de satellietontvanger, de dvd-speler ventilator enz. op zijn aangesloten.Met deze verdeelblokken heb je de mogelijkheid dat als je het meest verbruikende apparaat met de afstandsbediening uit zet, alle overige aangesloten apparaten ook m.b.v een relais spanningsloos worden gezet.Het mooie is dat als je de tv uit zet, ook de satellietontvanger wordt uitgeschakeld maar ook de ventilator die ik gebruik.Op deze manier stopt de ventilator automatisch als je de tv uit zet.Zo'n overspanningsbeveiligingsverdeelblok zijn regelmatig voor ongeveer €10,- bij een Duitse grootgrutter in de aanbieding.En vernoemde ventilator is gewoon te koop bij een hele grote online onderdelenzaak die in heel Europa actief is voor slechts €8,84.Maar als jij het typenummer van deze ventilator bij Google intoetst, krijg je voldoende adressen.Het beste is de ventilator te monteren boven de processor.Natuurlijk niet zo dat de lucht omlaag de satellietontvanger wordt ingeblazen maar juist zuigend zodat de warme lucht uit de satellietontvanger wordt gezogen. Je moet immers niet tegen de stroom inroeien want warme lucht uit de satellietontvanger gaat van nature omhoog en die natuurlijke beweging moet je niet willen omkeren maar juist bevorderen door de lucht omhoog af te zuigen. Het scheelt ook een stuk in het stof dat je minder in je ontvanger krijgt. 7 november 2016 aangepast door Sprietje
rohkis Geplaatst: 7 november 2016 Auteur Geplaatst: 7 november 2016 Sprietje, heel erg dank voor de uitgebreide reactie.
reynaertdevos Geplaatst: 9 november 2016 Geplaatst: 9 november 2016 Ik heb eenvoudig een laptopkoeler onder mijn ontvanger staan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen