Ga naar inhoud


De plannen van Canal Digitaal


Emekli

Aanbevolen berichten

Laten we nu eens alles op een rij zetten, bij CD zijn nu 2 zenders in iptv toegevoegd, waarvoor je zeker nu (nog) niet meer moet betalen, die twee zenders kunnen alleen bekeken worden in Nederland en als je in het bezit bent van een CD receiver. In de toekomst komen er nog meer, zo wordt in het artikel gewag gemaakt, maar beslissingen zijn er nog niet gevallen. Ik zie deze evolutie een beetje als de digitalisering bij de banken, de manier van bankieren verandert, maar banken blijven er. De manier van tv kijken verandert er maar het tv kijken blijft ,  dit ook via satelliet.

Nog even een rechtzetting bij het bericht van erwin05, Syfy en 13th Street verdwenen uit het aanbod van CD omdat de zenders zelf de Benelux markt niet meer interessant genoeg vonden, hetzelfde verhaal bij HBO, wat kan je als kleine provider hier tegen doen?

Dat antwoord heb ik al gegeven en is: niks kun je er aan doen en daarom zijn wij ook niet verwend.

 

Of je er het ook mee eens bent met die veranderingen leuk dat bankieren online gaat, maar het gevaar is nu wel groter en moet je oppassen dat je niet inlogt op een nep site, en dat je geen phishing email krijgt nu ligt de druk dus bij de klant echt leuk is dat niet.

 

bij een DDos aanval kunnen wij straks zeker geen tv kijken.

 

Maar gelukkig krijgen wij de consument straks bij meer dan 12 uur storing een compensatie.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, er is een mogelijkheid.

Het staat je vrij zelf een transponder te huren en het vak van provider te beoefenen.

 

Je zult versteld staan hoe snel je een andere kijk op de wereld krijgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv, ik hoop dat de volgende keer u naar de viswinkel gaat men u een rotte vis mee naar huis geeft, en als u dan gaat om te reclameren, te horen krijgt dat er toch wel ergere zaken in het leven zijn, en dat als het u niet aanstaat u zelf maar een vissersboot moet  kopen en uw eigen vis gaan vangen.

Waarschijnlijk zal uw kijk op de wereld dan helemaal veranderen...

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

En eventjes terug on topic (want we hebben met ceesv een moderator die zelf off topic gaat als het hem uitkomt), FOX is zo'n zender die enkel via IPTV te zien is in Vlaanderen.

Nu hoor ik in dat interview dat M7 dus nog meer die toer wil opgaan.

Vergelijking met de digitalisering bij de banken?

Ik zie daar totaal geen gelijkenis in.

Satelliet is al digitaal, en mocht die evolutie echt helemaal doorgetrokken worden, dan heb je dus gewoon IPTV, heb je dus iets gelijkaardis aan KPN of Proximus.

Kun je het wel vergeten op de camping in het buitenland.

 

Ik blijf het herhalen, die van M7 weten niet op welk been te dansen.

Hun marketingpraatjes spreken elkaar voortdurend tegen.

En als je daarop wijst, krijg je antwoorden als "jamaar, het is maar voor een paar zenders", "voorlopig is het gratis", ...

Allemaal voorlopig, nu nog niet, enz.

Als dat een strategie is, dan is het er een van mist spuien en verwarring zaaien.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het abonnement bij CD hebt opgezegd sta je er versteld van, hoe snel je een andere kijk op de wereld krijgt. HiHi

 

verwarring zaaien. ChaosDigitaal!!!!!!!!!!!!!!

 

De plannen van cd: alles gaat langzaam naar IPTV daarmee zijn er meer klanten te bereiken en krijg je een reciever van cd om te kunnen kijken.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ZZZZZZZZ,

 

je standpunt is duidelijk, Canaldigitaal dient de doorgifte van de nichezenders via IPTV te staken en de kijker deze zenders te ontzeggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ZZZZZZZZ,

 

je standpunt is duidelijk, Canaldigitaal dient de doorgifte van de nichezenders via IPTV te staken en de kijker deze zenders te ontzeggen.

Nichezenders?

Fox zit ook op de kabel, en dat zit erop als gewoon kanaal, hoef je niet op aanvraag te doen.

Bij TVV is dat dan opeens een nichekanaal?

En laat mij maar zelf zeggen wat mijn standpunt is, het is duidelijk dat jij er anders een karikatuur van maakt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De toekomst zal het uitwijzen, ik lig er niet wakker van. ik heb een zeer goed tv aanbod en gelukkig kan ik door mijn leeftijd vergelijken hoe het ooit was (jaren 60)  BRT en Rijsel hier in de Westhoek en wilde je zappen van de ene naar de andere dan moest je uit je zetel, de kanaal knop van 2 naar 12 draaien en de knop van de lijnen van 625 naar 819, die lijnen waren de handmatige omzetting van PAl (625) naar SECAM (819). Onze Nederlandse collega's zullen dat lijnen probleem niet gehad hebben want de Nederlandse omroep zond in PAl  625 uit en ook het naburige Duitsland.  Moesten velen onder ons dit hebben meegemaakt, dan waren ze nu meer dan tevreden.

 

Jawel, wij in Brabant die Vlaanderen en de Walen konden ontvangen hadden 3 mogelijkheden voor wat jij de "lijnen" knop noemt.

 

625 normaal voor NL en Duitsland, 625 voor een afwijking en 819 voor Rijsel, de ORTF, die in Breda ook te ontvangen was.

De 625 afwijking was omdat, ik ben de naam vergeten, België met een negatief beeld kwam als je op 625 normaal bleef.

Nam je een TV van het continent mee naar het VK, had je beeld maar geen geluid.

Gelukkig zijn we daar vanaf.

 

Maar nu on topic, als je via internet kijkt, dan verbruik je MB's, maar voor een HD film van 90 min., hoeveel is dat dan.

Ik heb geen limiet op mijn internet, dus hoef niet bij te betalen, maar krijg wel een vermindering van snelheid als ik een bepaalde MB verbruik limiet heb bereikt en houdt nog 2 MB aan snelheid over en dan is het gedaan met kijken.

Misschien zeg ik het verkeerd, want haal altijd bits en bytes door elkaar.

 

Maar M7 is de weg kwijt, hun dochters CD/TVV zijn toch SAT bedrijvers, straks kan je er ook nog schoenen kopen of een keuken.

 

Verder, tot nu toe zitten die IP zenders volgens mij niet in het basis pakket en als je ze wilt zien (en kan ontvangen),

moet je wél meer betalen, want je moet je pakket wijzigen naar een duurder.

 

Hoogste tijd dat er een SAT verspreider bijkomt, met pakketten waar je zelf kan kiezen, dan ben ik snel klaar, heb genoeg aan NPO/VRT,

Voor de rest kijk ik naar een van de meer dan 2200 zenders die ik GRATIS ontvang.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschuiven van zenders van SAT naar IPtv vind ik zeker geen goeie zet van M7.

Als basic+ kijker kan ik Fox niet bekijken via satelliet in België. Ook ben ik niet van plan om een van hun ontvangers te kopen wegens de rotslechte kwaliteit om zo dan toch te kunnen kijken naar die zender. 

 

Nu kan ik via mijn abonnement wel een app gebruiken om de TVV zenders te zien maar had ik liever gezien dat ze mijn abonnementsgeld gebruiken om de kwaliteit van de zenders te behouden en dus de bitrate op zenders zoals Natgeo Wild niet hoefden te verlagen. 

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze toch een beetje overgaan op iptv waarom dan geen integratie van de online tv decoder kunnen ze gelijk extra zenders toevoegen die niet te ontvangen zijn.

LG oled 65C16LA ,LG atmos soundbar DSP11RA , VU+ Duo 4K Bluetooth met VTI 15.0, Canal digitaal Cam-701, Cahors Big Bisat: 7W ,08W, 4.8E ,9E ,13E ,19E, 23.5E ,28.2E.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet van online is in veel regio's om te huilen, en als de tv decoders net zo goed zijn als nu de satteliet, dan zie ik daar ook niet veel hoop in

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen beter het IP gebeuren voor video on demand diensten gebruiken en lineare TV kanalen via de satelliet blijven uitzenden.  Dan dupeer je het minste aantal mensen.   Want zelfs  al zit er geen geo blokkade op of kun je die omzeilen, als je internet lijn te traag is heb je er niks aan en mis je dus een deel van je zender aanbod waarvoor je wel betaald.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als IPTV mogelijk is (als je voldoende snelheid haalt op jouw internet verbinding)  dan zouden velen KPN nemen (of Proximus in Belgie) en niet de halfslachtelijke oplossing van CDS en TVV.

 

Er is een reden waarom ze bij CDS een abbo nemen, en meestal is dit omdat alternatieven technisch niet voldoen.

CDS/TVV die dan die technisch manke technieken gaat gebruiken (voor degenen met een CDS abbo), benadeeld haar eigen klanten.

 

Schoenmaker blijf bij je leest!!!!!

 

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar verlies je dan niet uit het oog, dat velen hier ondertussen hun Linux ontvangers ook voorzien van zenderlijsten met URL's van internet tv programma's?

Er is dus vraag naar dit soort technieken.

 

Ik zelf heb er absoluut niets aan, ik ben afhankelijk van satelliet ontvangst voor de komende jaren, maar anderen gebruiken die mogelijkheid wel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...