Ga naar inhoud


De plannen van Canal Digitaal


Emekli

Aanbevolen berichten

Mijn situatie: ik heb thuis een vlotte internet lijn. Daar geniet ik dus van iptv en satelliet aanbod van o.a. canaldigitaal.

Op vakantie neem ik het kaartje mee en kijk ik op de camping satelliet only.

Dat is voor mij een extra reden om bij canaldigitaal te blijven. Als ze hun iptv aanbod uitbreiden kan ik dat enkel maar toejuichen.

Met Ziggo kabel wat ik ook kan afnemen heb ik nog bevredigende geen oplossing voor de camping.

Maar dan ga je ervan uit dat het uitbreiden is.

Dat een zender dus zowel via IPTV als via sat beschikbaar zal zijn.

Het kan ook anders, zoals Fox aantoont.

Enkel nog via IPTV, dus dan kom je op die camping, en heb je niet extra, maar minder zenders.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die geoblocking zal verplicht worden door de content provider.

Dat is geen eigen initiatief van Canal Digitaal.

 

Waarom met begonnen is met verspreiding via iptv? geen idee.

Canaldigitaal is ook actief met Digitenne, internet en telefoon, een verklaring kan zijn dat ze hun bedrijf een bredere basis willen geven.

 

Sinds wanneer bied Canal Digitaal diensten van digitenne (kpn) aan? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Googel maar eens op Canaltenne

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik herinner me dit nog.. was zo'n dom marketing trucje, heeft niet lang bestaan.  En scarlet bestaat ook al niet meer.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geoblocking slaat nergens op, je moet namelijk persoonlijk inloggen, het is dus een prive aangelegenheid en je kunt maar 3x een IP veranderen. Er wordt dus voor jou als klant in het buitenland persoonlijk een block gezet op het content?

 

Het is en blijft Klant pesten, en ik wens hier niet voor te betalen. Gratis bestaat namelijk niet en zeker niet bij CanalDigitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De geoblocking slaat nergens op, je moet namelijk persoonlijk inloggen, het is dus een prive aangelegenheid en je kunt maar 3x een IP veranderen. Er wordt dus voor jou als klant in het buitenland persoonlijk een block gezet op het content?

 

Het is en blijft Klant pesten, en ik wens hier niet voor te betalen. Gratis bestaat namelijk niet en zeker niet bij CanalDigitaal.

Het zelfde geldt voor de publieke omroepen.

 

Uitzending gemist laat ook regelmatig zien dat het programma niet in mijn regio beschikbaar is.

Ze doen dat zelfs bij sommige eigen producties.

 

Het klant pesten is dus duidelijk afkomstig van de content provider, niet van Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal doormiddel van een VPN misschien wel werken, maar deze jongens beginnen ook de boel steeds meer uit te kleden omdat ze geld ruiken, ze beperken daardoor je snelheid waardoor je duur moet gaan upgraden om toch nog te kunnen kijken, affijn je betaald dan 2x voor je abonnement, dat zal de bedoeling toch niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oorspronkelijk waren de programma's die per satelliet uitgezonden werden ook al niet bedoeld voor de buurlanden.

en vice versa

Fysiek kon men dat echter niet voorkomen gezien de footprint c.q. beams en daarmee is het grijze gebied ontstaan dat men in het buitenland ueberhaupt ontvangst heeft. Kaarten bestellen en of registreren voor paytv was niet mogelijk met een buitenlands adres en of bankrekening.

 

Dat er toen het heel belabberd ging met CanalDIGITAAL vacantie abonnementen werden aangeboden is nog steeds onduidelijk binnen de Europese regelgeving.

Daar het de locale providers benadeeld betreffende hun inkomsten.

Idem Dito het deel dat men IPTV noemt in het buitenland.

Naast het feit dat CanalDIGITAAL enkel de rechten heeft van de licentiehouders voor verspreiding in Nederland.

 

Bij kabel is het veel duidelijker, maar ook nog niet optimaal qua netbeheer monopolie.

 

Maar de vakantiegangers overwinteraars en/of in het buitenland werkende en wonende Nederlanders is geen oplossing aan te bieden, totdat de Tv-providers inderdaad Europees Internationaal worden zoals in Amerika de netwerken Staten overkoepelend kunnen ageren.

I Hope I Never

Split Enz

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het hier altijd zo grappig eigenlijk waar ik ook van sat alles wil weten , maar de meeste klanten begrijpen niet wat geoblokking , Linux , cardcharing , iptv , enz enz.........., laat staan op een forum te lezen he mannnen

Die kopen gewoon hun bakske om via de schotel te kijken en zijn content , meer hoeft niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Julli wonen alle twee in het buitenland.

Inschrijven gebeurd dus met een buitenlands ip adres waardoor het vrij simpel is een geoblok te zetten.

Wat ik me dus afvraag of er ook een geoblok aanwezig is als je met een nederlands ip hebt geregistreert.

Degenen die dit best kunnen weten zijn de Nederlanders die in buitenland verblijven en een abonnement op CD hebben met adres in Nederland en met de officiële ontvangers van hen werken. Er moet wel ergens iemand zijn op deze lijst zeker?

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...