Ga naar inhoud


Welke LNB Zuid Portugal


ErisLNB

Aanbevolen berichten

En Johan om alleen de kop van de Astra 19,2 van een CanalDigitaal duo-lnb te nemen is verre van ideaal. Je mist 2/3 van de feedhorn. Een losse single-

 

Dat is waar en daarom schreef ik ook dat de feedhorn van de Astra 23.5 in de houder gemonteerd moet worden.

Dat er betere lnb's te koop zijn is waar, echter is deze Maximum XO-31 voorhanden en voor een tijdelijke oplossing lijkt het me sterk dat daarmee geen ontvangst mogelijk is.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


... De ontvangst in Midden-Spanje was goed. Tot aankomst in Zuid-Portugal waar dus geen ontvangst meer was.

In midden Spanje werkte alles prima. Midden Spanje is een nogal ruim begrip. Wáár in Spanje was dat?

In Zuid Portugal geen ontvangst. Oók Zuid Portugal is een nogal ruim begrip. Wáár in Zuid Portugal is dat? Ik heb gezien dat Sprietje Portimão noemt maar heb niet kunnen vinden waar die info vandaan komt.

 

We weten dat de installatie in Spanje wel werkte. Alles dus goed uitgericht en met goede verbindingen.

We weten dat het in Portugal niet werkt.

Vóórdat het allemaal te ingewikkeld wordt even een paar heel basale dingen. Want het is van de gekke dat een schotel (welke dan ook) met een LNB (welke dan ook) en met een kabel en een ontvanger het op één plaats prima doen en dan na een reisje van pakweg 700 km helemaal niets meer.

Dus, voordat we het diepe induiken, wat is er veranderd?

1. De installatie is verplaatst. De schotel is ergens anders neergezet moet dus opnieuw uitgericht worden. Horizontaal, vertikaal en de LNB-skew. Ik heb in dit draadje niet gevonden dat dat (goed) gebeurd is. Ergens overheen gelezen?

2. Voor de verhuizing is hoogstwaarschijnlijk de kabel van de LNB en de ontvanger los gemaakt en daarna in Portugal weer vastgeschroefd. Zijn de f-connectoren daarbij losgeraakt en is er daarom ergens geen of een slecht kontakt?

Het regelmatig los en weer vast schroeven van de f-connectoren - en dat wil bij een reizende camping-installatie nogal eens gebeuren - veroorzaakt regelmatig dat de f-connector een beetje aan de kabel bungelt maar geen of nog nauwelijks kontakt met de afscherming in de kabel maakt.

Het niet los schroeven van de kabel van de LNB maar de kabel een beetje om de schotel en/of de arm wikkelen kan hetzelfde veroorzaken. Er komt mechanische spanning op het punt waar de kabel aan de f-connector vastzit en na verloop van tijd, opwikkelen, afwikkelen, opwikkelen, afwikkelen begeeft de verbinding het.

 

Voordat dus tot de conclusie gekomen wordt dat de LNB wel stuk zou zijn of dat voor Portugal een andere LNB nodig is dan voor Spanje even een paar hele simpele dingen controleren, lijkt mij.

aangepast door jwfw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja beste jwfw. Ik heb in bericht 3, 5 en 7 gevraagd waar in Portugal maar geen antwoord gekregen.
In bericht 9 en later ben ik er maar van uitgegaan dat het in de Algarve is want daar zitten bijna alle overwinteraars in Zuid-Portugal.
Blijkbaar is het erg geheim waar zijn ouders zitten maar wel belangrijk om te kunnen bepalen waardoor de problemen zijn ontstaan en hoe de zaak afgesteld moet worden.

Het signaal is daar natuurlijk nog een stuk zwakker dan in Midden Spanje en de skew moet ook nog een stuk schuiner ingesteld worden vandaar dat ik dat ook al in bericht 9 heb aangegeven.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of er een boom in de weg staat kun je zien aan de stand van de zon.
De Astra 23,5 staat in de Algarve in de richting waar de zon om 10:18uur staat voor de komende paar dagen. De satelliet staat echter wel 15 graden hoger aan de hemel dan de zon.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...