Ga naar inhoud

Hoe Astra 1 en 3 (Canal Digitaal) en Hotbird (TiVuSat) ontvangen op Sony Bravia

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste leden,

Ik heb gezocht op deze combinatie, mijn probleem lijkt uniek te zijn, vandaar dat ik deze vraag durf te stellen (want ben nieuw)

Ontvang op dit moment (locatie Sardinië, Italië) het standaard HD pakket van Canal Digitaal via de ingebouwde tuner van de TV (Sony Bravia met CI module)  met 100 cm schotel + duo LNB 

Ik wil graag nu ook de Italiaanse kanalen ontvangen (HOTBIRD, gecodeerd dus TiVuSat card nodig) 

Dus 2 camcards.

Meest ideaal zou zijn:

-1 kabel van schotel naar binnen

- alle kanalen via DVB-S tuner van de TV te ontvangen (mogelijkheid om twee cards mbv adapter oid te plaatsen in CI slot?)

- secundair zou ontvangst van ASTRA 2 ook leuk zijn, als we dan toch bezig zijn :-)

Uiteraard heb ik de mogelijkheden gezien om met een multifeed met 3 of 4 lnb's alle door mij gewenste satellieten te kunnen ontvangen, echter begrijp niet hoe dat moet met 1 (of zo weinig mogelijk kabels) en 1 ontvanger (voorop gesteld dat dit kan!) 

Wie o wie kan mij helpen. Dank alvast!

Geplaatst:

Jouw probleem is niet de ontvangst, maar de decodering. De meeste TV's met CI(+) interface slot ondersteunen maar 1 CI module. Het is dus in de huidige configuratie TiVuSAT óf Canal Digitaal. Een (werkende) splitter voor CI heb ik nog niet gezien. Op zich zou je zelf een splitter kunnen (laten) maken. De voedingsspanning (+5V of +3,3V) zou je kunnen schakelen via de pin 8 van de SCART met een 7805 of andere rectifier.. De dubbele CI sleuven zijn los te koop of zou je uit een sloper kunnen halen..

Geplaatst:

de meeste TV's hebben met dvb-s2 tuner een eenvoudige Diseqc instelling voor een tot en met vier LNB's

als je er maar drie nodig hebt kan dat ook aan een Triple LNB voor 13-19,2-23,5 Oost met ingebouwde diseqc switch en dus een enkele Coaxkabel aan de TV

Mmaarrrr bepalend wordt of je twee CI-slots in de TV hebt voor canalDIGITAAL CI-cam en TiVuSat ci-cam, ander moet je telkens ci-cam wisselen en dat kan de levensduur van CI en slot drastisch beperken door slijtage

Dan is een externe receiver met twee slots prettiger.

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

de meeste TV's hebben met dvb-s2 tuner een eenvoudige Diseqc instelling voor een tot en met vier LNB's

als je er maar drie nodig hebt kan dat ook aan een Triple LNB voor 13-19,2-23,5 Oost met ingebouwde diseqc switch en dus een enkele Coaxkabel aan de TV

Mmaarrrr bepalend wordt of je twee CI-slots in de TV hebt voor canalDIGITAAL CI-cam en TiVuSat ci-cam, ander moet je telkens ci-cam wisselen en dat kan de levensduur van CI en slot drastisch beperken door slijtage

Dan is een externe receiver met twee slots prettiger.

Dank voor je reply. Ik heb zojuist deze gevonden: http://www.***geen-reclame***.nl/diablo/diablo-cam-2-twin-2x-kaartlezers

Hier kun je twee cam cards in doen. Zou dit moeten werken? Of moet ik nog letten op compabiliteit van de TiVuSat en de CD cams met specifieke CI module.

Ik zou dan alleen nog een 3 LNB met ingebouwde diseqc switch moeten vinden met LNB afstand geschikt voor mijn schoteldiameter.

Deze heb ik gezocht maar zie tot nu toe vooral varianten voor kleinere schotels.

Geplaatst:

Jouw probleem is niet de ontvangst, maar de decodering. De meeste TV's met CI(+) interface slot ondersteunen maar 1 CI module. Het is dus in de huidige configuratie TiVuSAT óf Canal Digitaal. Een (werkende) splitter voor CI heb ik nog niet gezien. Op zich zou je zelf een splitter kunnen (laten) maken. De voedingsspanning (+5V of +3,3V) zou je kunnen schakelen via de pin 8 van de SCART met een 7805 of andere rectifier.. De dubbele CI sleuven zijn los te koop of zou je uit een sloper kunnen halen..

Dank voor je antwoord. Ik had het hieronder ook al gevraagd: Zou dit dan de oplossing zijn?

diablo-cam-2-twin-2x-kaartlezers.

Geplaatst:

Beste Jamezson

Van de Astra 28,2 kun je alleen de zenders ontvangen die op de Europabeam zitten, dus niet de zenders van de UK Spotbeam met o.a de BBC, ITV en Channel 4 zenders.

Welke schotel heb je precies want 100cm daar kan ik weinig mee.
Gaat het misschien om een Gibertini en zo ja welk typenummer precies?

Geplaatst:

Jamezson,

Diablo Cam / Dragon Modul (Rev. 4.1) / T-Rex
Dragon Modul

Systeme: Irdeto / Irdeto II, BetaCrypt, VIACCESS / VIACCESS II, TPSCrypt, Seca / Seca II, Nagravision, Conax, Cryptoworks, Dreamcrypt

werkt niet met seca3 en de twin ook niet

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst: (aangepast)

En daarnaast begrijp ik niet hoe je die i.c.m. een Sony Bravia zou willen laten werken. 

Een losse ontvanger met 2 ci-slots is de simpelste oplossing.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beste Jamezson

Van de Astra 28,2 kun je alleen de zenders ontvangen die op de Europabeam zitten, dus niet de zenders van de UK Spotbeam met o.a de BBC, ITV en Channel 4 zenders.

Welke schotel heb je precies want 100cm daar kan ik weinig mee.

Gaat het misschien om een Gibertini en zo ja welk typenummer precies?

Goedemorgen Sprietje, dank voor je reply. Waarom kan ik dan BBC dan niet ontvangen? 

Ik heb een Triax op het dak staan, dus dan is hij 110 cm 

Geplaatst:

En daarnaast begrijp ik niet hoe je die i.c.m. een Sony Bravia zou willen laten werken. 

Hoi Eduard07, dank, ik ook niet hoor, het lijkt allemaal zo simpel maar dat is het by far niet! Ik vrees dat een losse ontvanger idd het beste is. Maar...hoe gaat het dan met de kabels, diseqc's en splitters? Kan ik dan met een drie of vier LNB configuratie met 1 kabel naar binnen?

Daarnaast... : voldoet iedere ontvanger met 2 kaartlezers? Ik bedoel, zijn daar geen restricties als het gaat om de combinatie Canal Digitaal smartcard en de TiVuSat card?

Geplaatst:

Het enige wat verandert, is dat je de kabels voor sat, beeld en geluid via de ontvanger moet laten lopen.

En natuurlijk ontvangt een (goed merk) (Linux) ontvanger beide modules/kaartlezers tegelijk en kun je gewoon zappen tussen beide. Dus in  jouw geval tussen CD en Tivusat.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Uiteraard is een ontvanger met 2 CI slots gewoon de beste oplossing...

Maar nog even over twin modules. Vroeger had ik een Alphacrypt Twin (van Mascom) in gebruik...  De Premiere smartcard in de grote lezer, de Multichoice (CD) smartcard geknipt op het mini formaat, en daarmee keek ik naar het gratis FTV aanbod wat er toen nog was.  Dat werkt dus wel prima... de omschakeltijd is echter iets langzamer omdat er in de module blijkbaar ook nog gekeken wordt welke schacht aangesproken moet worden.

Een twin module die de beide coderingen aankan zou volgens mij dus een oplossing kunnen zijn... maar die combinatie bestaat volgens mij niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Hier in de bijlage de footprint van de UK Spotbeam.

En kijk op deze site: http://www.satandpcguy.com/uk-tv-astra-satellites/current-uk-tv-satellites/astra-2e-satellite/astra-2e-satellite-reception-reports-spain/

Op Sardinië zelfs met een schotel van 1,8m geen enkele ontvangst van de spotbeam.

Ah, jammer! Dus ik ga voor:

-4 lnb's op een rail. Aangezien er geen 4 koppige lnb is voor mijn schotelmaat moet ik even uitvogelen wat de onderlinge afstand wordt van deze lnb's. Is daar een site voor? Ik heb natuurlijk al de positie van Astra 1 en 3 nu uitgericht. Vanuit hier ga ik dan verder

-Dyseqc op het dak waar de 4 lnb's op worden aangesloten, 1 kabel naar beneden (so far so good?)

-Nieuwe goede HD Sat ontvanger (aanbevelingen welkom) met de mogelijkheid om 2 cards in te steken (CD en TiVuSat)

-HDMI naar TV en Dig-out naar receiver.

ALTERNATIEF:

-Ik koop een aparte ontvanger voor alleen de TiVuSat en hou voor de Canal Digitaal kanalen de TV instellingen

Maar: kan ik dan volstaan met 1 kabel vanaf de dyseqc en deze binnen in tweeën splitsen? 1 naar de TV en 1 naar de TiVuSat receiver?

Thx

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen