Ga naar inhoud


Trump nieuwe president


Psychosammie

Aanbevolen berichten

Jongens de Brexit heeft de gemoederen hoog doen oplopen. Des te opvallender is de windstilte op Sat4All nu de uitslagen van de verkiezingen in Amerika bekend zijn.

 

Persoonlijk ben ik niet verrast. Ik heb niet naar al die discussie programma's op TV gekeken maar ik heb wel een aantal interviews gezien met de man of vrouw op straat.

 

Mij vielen een paar dingen op

  • Obama heeft toch niet gebracht wat men er van verwacht had;
  • Trump's mening werd door veel mensen gedeeld maar iedereen vond wel dat hij veel te ver ging in het brengen van de boodschap;
  • Clinton is niet te vertrouwen;

Dus veel mensen wilden wel op hun partij stemmen maar de kandidaat stond ze niet aan. Zal best een dilemma geweest.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat de 'beste' gewonnen heeft... ik ging er ook vanuit dat het Trump zou worden.

Of hij het waar zal maken is een ander verhaal.... destijds dacht ik dat Obama ook de betere keuze was, maar dat is dus een tegenvaller geworden.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag duidelijk zijn dat ook hier weer de peilingen er helaas compleet naast zaten.
Durfen de mensen bij een peiling soms niet hun ware standpunt te zeggen?

Of beinvloed een peiling mensen om wel of niet naar een stembus te gaan? Mijn kandidaat staat op verleis, dus wellicht kan mijn opkomst wat betekeken of Mijn kandidaat staat al op winst dus mijn stem is niet meer noodzakelijk.
Hoop niet dat de negatieve verwachtingen die men over Trump hier heeft uitkomen, geen idee hoeveel absolute macht een president daar echt heeft.
De beursen en valuta koersen reageren heftig. Maar het is de keuze van de Amerikaan en die moeten we respecteren 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clinton had wel meer stemmen, maar zo werkt het Amerikaanse systeem niet. Daar wordt - begrijpelijk- per staat gekozen.

Alleen het gewicht van kiesmannen moet het aantal inwoners per staat wel goed weerspiegelen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Trump heb ik me niet verdiept.

 

Een door mij hoog geachte volkswijsheid zegt:

 

"Holle vaten klinken het hardst" En daarnaast het geruststellende: "Blaffende honden bijten niet".

 

Ik schat de gevolgen van deze verkiezing ongeveer even ernstig als die van het millenniumprobleem.

 

In de Clintons heb ik me wat meer verdiept. Typische politici. Het veinzen van een politiek geloof is daarbij slechts een middel om macht en inkomen te vergaren. Ik denk dat die Amerikaanse kiezers niet zo dom en sneu zijn als menigeen ons wil doen laten geloven.

aangepast door kwetal

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Arte HD, was de laatste weken elke avond de verkiezingscampagne in America te volgen, met bijzonder veel interviews van de normale burgers en diverse wetenschappers en politicologen.

 

Ook daar bleek dat het merendeel van de kiezers het gekonkel en de schandalen van Clinton beu te zijn ofschoon ze wel van politiek veel kaas gegeten heeft.

 

Van iets veel kaas hebben is wegens de economische malaise de hoop bij Trump gezien zijn zakelijke en economische kennis.

ciao ciao

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, die Trump is echt een man met een fijn karakter. Een gentleman. Vooral tegenover vrouwen. Om over z´n andere zienswijze het maar niet te hebben.

 

Ik had echt gehoopt die vent niet meer te hoeven zien.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

zouden ze hier ook moeten doen gevestigde orde eruit kegelen en een gehele nieuwe koers varen.

We zitten te "vitten"op amerika maar hier is het net zo versprekingen en NIETS nakomen.

Laat ze hetzelfde hier volgend jaar ook maar voelen.

Wie het word???????? maar hopelijk niet pinokkio en garde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...