Ga naar inhoud


berekening B.P.M


Gast peterp

Aanbevolen berichten

ik wil een motorfiets in belgie kopen ,ik heb al ontdekt dat ik geen invoerrechten hoef te betalen omdat belgie tot de Europese unie behoort ,maar ik ben wel de B.P,M verplicht te betalen , ik heb daar bij de belastingdienst op de site een rekenmodel gezien maar daar begrijp ik totaal helemaal niks van , ja je kan niet overal kennis van hebben , wie kan dat voor mij doen of het in eenvoudig Nederlands uitleggen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is het niet zo moeilijk. De te bepalen BPM is naar de leeftijd van de auto. Na ieder jaar gaat er een deel vanaf.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat hier om een motorfiets bouwjaar 2012   maar u zegt dat er ieder jaar iets vanaf gaat hoeveel is dat iets , waar gaat dat vanaf dan , stel dat de motorfiets nieuw € 9.00.00 kost en de vraagprijs is € 3.500.00 wat moet ik dan als  B.P.M betalen ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry de motor kost € 9.000.00 nieuw en de vraagprijs is € 3.500.00 waar gaat er dan een beetje vanaf en hoeveel is dat beetje ik denk dat dat beetje wat er vanaf gaat dat dat van de nieuwwaarde is , stel dat het 19% is dan gaat er  4 x 19% = 76 % van de nieuwwaarde af,, motor is van 2012 en nu is het 2016 dus 4 jaar 19% = 76% van € 9.000.00 = 6840 wat zou ik dan moeten betalen als het 19% is ??? €2.160.00 ??????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je hier iets mee doen?

Even de catalogusprijs ingevuld; en het bouwjaar. Dan op 'Bereken' klikken, en dan zie je de waarden. Zou zo rond de 1.100€ liggen.

 

Of anders via google zelve verder zoeken.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is de tabel volgens de belastingdienst:

2016-11-09 20_52_09-Bpm-tarief motor.png

 

Deze heb ik hier gevonden.

 

Dus in jouw voorbeeld, de fiets van 3.500 zou het je dus 3.500 x 19,4% - 210 = 469 euro aan bpm kosten. Het gaat dus om de catalogus prijs. Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat je in jouw geval de aankoopsprijs kan nemen, of kijken op de koerslijst wat die aangeven als waarde voor de motorfiets. Anders even navragen bij de belastingdienst, dan weet je het zeker.

 

Hetzelfde staat vermeld in het formulier berekenen en betalen op de belastingdienst voor wat betreft motoren.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 ik heb hierover de belastingdienst hier over op gebeld en die zeggen ze dat niet mogen zeggen er wordt verwezen naar hun web site belastingdienst.nl en daar krijg ik de reken module  van de perre  en daar kan ik de catalogus waarde niet ingevuld krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...