Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij kan mij adviseren welke LNB ik aan moet schaffen voor het gebruik op mijn Triax schotel van 86 cm breed en 96 cm. hoog.

Deze gebruik ik in Zuid-Spanje in de buurt van Vera. Het afgelopen seizoen heb ik deze schotel daar gebruikt met een CD LNB Quatro. Het afstellen ging wel moeizaam maar als ik de schotel op de driepoot 10 cm. naar links uit het lood zette kreeg ik beeld op Astra 1 en 3.

Bij een regenbui uiteraard geen beeld op Astra 3 en soms in de avond ook blokken. 's Nachts na twaalf uur weer helder beeld. 

Onlangs is onze caravan gestolen met alle apparatuur, LNB 's  kabels, Satlink en TV er nog in. Alleen door de omvang van de grote schotel zat deze niet in de caravan en de tuner een M7 DSR8141 had ik er ook uit gehaald omdat we thuis nog wat opnames wilden bekijken. Welke LNB moet ik voor deze schotel aanschaffen om in Spanje ongecompliceerd Astra 1 en 3 te kunnen ontvangen. Astra 1 is ook gewenst daar we graag naar Melodie TV en Slagr TV kijken.  Welke vervanger voor mijn Satlink WS 6908 SE komt in aanmerking.

Gr. Jemie

Geplaatst:

Wat een pech dat je caravan gestolen is. Waarschijnlijk gedurende een periode dat je in Nederland was.
Ik heb over de disselkoppeling een stalen kap zitten met slot zodat ze hem niet zo makkelijk mee kunnen nemen.

Op een Triax 88 in Vera Playa past een duo-lnb voor een 80-85cm schotel het beste.
Als je voldoende hebt aan twee aansluitingen is dit een goede: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=253&cat=36
Deze koop je in Nederland al voor €29,-

Wil je vier aansluitingen hebben, dan kun je deze het beste gebruiken: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36

Ach, en heb je wel een satellietmeter nodig?
Als je afstemt op op de zender Slagr TV op de Astra 23,5, heb je heel sterk signaal en heb je de schotel zo afgesteld.

Geplaatst:

Satlink WS 6908 SE is nog prima te gebruiken hoor ,hij is niet geschikt voor de HD zenders

SD zenders zijn er nog genoeg ,om hem daar mee uit te richten

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen