Ga naar inhoud


Nederlandse banken mbt internetoplichting


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Wat is dat toch met de Nederlands banken. Hoe vaak lees je nu niet dat er mensen zijn opgelicht omdat ze een product via Marktplaats of een andere site hebben gekocht, geld hebben overgemaakt en uiteindelijk de dupe zijn van oplichting, omdat het product maar niet aankomt. Ik doe veelal zaken via Paypal en dat doe ik al enkele jaren. En ik koop tegenwoordig haast blindelings, omdat ik weet dat ik gedekt ben. Bij het kleinste geschil wordt het koopbedrag uitgekeerd. Waarom kan dit niet met de Nederlands banken? Als je een bedrag overmaakt naar een persoon, dan moet dit toch ook terug te boeken zijn, lijkt me. In de praktijk ligt het echt anders. Ze kunnen namelijk niets doen. Gewoon domme pech. Hoe denken jullie hierover??

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Simpel! Ze zijn dol op geld, jouw geld. Net als verzekeringsmaatschappijen. De credo's zijn: "pakken wat je pakken kan", en "hebbe, hebbe, hebbe!". Het zijn rupsjes nooitgenoeg die (beschermd door de wet) bijna overal mee weg komen.. Als je eenaal een bancaire vergunning hebt mag je "legaal" stelen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij zegt het al genoeg dat je in Nederland altijd moet betalen om überhaupt een bankrekening te hebben... het zijn inhalige aasgieren, en dit gedrag van deze banken moet afgestraft worden. Als het in andere landen wél kan zonder de klant te strippen van zijn geld, moet het in NL ook kunnen lijkt mij...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen PayPal account, wil het het niet en ik moet het ook niet.

 

Betalen doe ik gewoon per bank overmaken of Lastschrift, of creditcard.

Ik doe alleen zaken met serieuze aanbieders en geen vage internet boeven. Nog nooit ooit een probleem mee gehad.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is dat toch met de Nederlands banken. Hoe vaak lees je nu niet dat er mensen zijn opgelicht omdat ze een product via Marktplaats of een andere site hebben gekocht, geld hebben overgemaakt en uiteindelijk de dupe zijn van oplichting, omdat het product maar niet aankomt. Ik doe veelal zaken via Paypal en dat doe ik al enkele jaren. En ik koop tegenwoordig haast blindelings, omdat ik weet dat ik gedekt ben. Bij het kleinste geschil wordt het koopbedrag uitgekeerd. Waarom kan dit niet met de Nederlands banken? Als je een bedrag overmaakt naar een persoon, dan moet dit toch ook terug te boeken zijn, lijkt me. In de praktijk ligt het echt anders. Ze kunnen namelijk niets doen. Gewoon domme pech. Hoe denken jullie hierover??

 

Sorry, maar vind je dat niet een beetje naïf ?

Wat heeft een bank met jouw aankoop te maken.

Jij geeft een bank opdracht om geld aan een oplichter over te maken en dan moet de bank bij onenigheid de boel weer rechtbuigen?

Wat heeft een bank daarmee te maken?

 

Waarom kan dit niet met de Nederlands banken?

 

Dat geen met geen enkele bank voor zover ik weet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 Als je een bedrag overmaakt naar een persoon, dan moet dit toch ook terug te boeken zijn, lijkt me.

Realiseer jij je dat wat jij wilt aan 2 kanten werkt?

Het betekent namelijk, dat wanneer jij iets verkoopt en de goederen stuurt en nadat het geld op je rekening staat, de tegen partij daarna het geld weer van je rekening zou kunnen halen.

 

Dat gaat een gezellige wanboel worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel al een hele tijd geleden

kon je ook de bank bellen tot 20:00 uur en een overwijzing ongedaan maken na opgave van reden(en)

ook

kun je nu nog steeds een betalen per online-banking terugboeken

maar je bent daarmee vaker zelf fout dan dat je in je recht staat !

 

Verzekerde aankopen gelden overigens bij creditcard en paypal en soortgelijke geldinstituten altijd maar U heeft wel bij een dispuut over second hand goederen / waren een probleem.

Want ook dat Geldinstituut stelt voorwaarden.

-a

Indien er geen pakketdienst is en/of wordt gebruikt is het bewijs van versturen en levering ontvangen namelijk niet mogelijk.

-b

Als ook de documentatie van de staat waarin het koop-object verkeert is voorwaarde.

 

Op diverse Second-Hand verkoopsites wordt NIET aan die voorwaarde voldaan en is uw eigen verantwoording aangaande de plicht zorgzaam om te gaan met uw geld niet gewaarborgd.

Dus dan zal een betaling niet verzekerd zijn.

 

Overigens erover lezen zoals je in bericht #1 schrijft kan geen argument zijn dat je de Nederlandse Banken ook al schuldig verklaard van iets waar ze niet eens over gaan.

Painted Moon

The Silencers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik als kleine Belg merk wel bij fraude, dat dit meestal via een Nederlandese bank gebeurd.

 

In Belgie staat ( normaal ) gezien elke rekening op naam. Regelmatig moet je dan ook je paspoord laten uitlezen in het bankkantoor.

 

Bij een eerste aankoop op internet bij een mij onbekende aanbieder betaal ik meestal ook via PayPal.

Met een beetje geluk krijg je je geld dan toch terug bij problemen.

 

Omgekeerd geld ontvangen via PayPal geeft wel een risico.

Als Paypal geen geld ontvangt, dan jij ook niet.

Meestal merk je dat pas als het te laat is.

 

Mcg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen PayPal account, wil het het niet en ik moet het ook niet.

 

Betalen doe ik gewoon per bank overmaken of Lastschrift, of creditcard.

Ik doe alleen zaken met serieuze aanbieders en geen vage internet boeven. Nog nooit ooit een probleem mee gehad.

Dan doe jij zeker zaken met familie/vrienden. Wie kan je tegenwoordig nog vertrouwen.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, maar vind je dat niet een beetje naïf ?

Wat heeft een bank met jouw aankoop te maken.

Jij geeft een bank opdracht om geld aan een oplichter over te maken en dan moet de bank bij onenigheid de boel weer rechtbuigen?

Wat heeft een bank daarmee te maken?

 

Waarom kan dit niet met de Nederlands banken?

 

Dat geen met geen enkele bank voor zover ik weet.

 

Naïf? Niet zo zeer kerel. Als ik ze een opdracht geef, dan moet het ook terug te draaien zijn. En ik snap ook wel dat daar weer misbruik van gemaakt kan worden. Maar dan zouden ze een afdeling in het leven moeten roepen die dit soort fraude zaken onderzoeken. Je moet eens weten hoe vervelend het voor iemand is die per vergissing geld overmaakt naar een ander rekening en geloof het of het niet, maar dat komt geregled voor. Deze klanten zien hun geld nooit meer terug.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Overigens erover lezen zoals je in bericht #1 schrijft kan geen argument zijn dat je de Nederlandse Banken ook al schuldig verklaard van iets waar ze niet eens over gaan.

 

Neuh, het is mij ook weleens overkomen en weet ik waar over ik praat.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Naïf? Niet zo zeer kerel. Als ik ze een opdracht geef, dan moet het ook terug te draaien zijn.

 

Waarom moet de bank dit terug draaien?

Jij hebt ze de opdracht gegeven en zij voeren dit uit.

 

De bank kan toch niet nagaan of er fraude mee gemoeid is

 

Dat is voor de politie en die kunnen (in België) aan de bank vragen om vrij te geven van wie de rekening is.

Als de fraude bewezen wordt dan wordt de rekeninghouder voor het gerecht gebracht.

 

Onlangs is er op het tv programma de rechtbank, nog een gelijkaardig geval geweest.

Een vrouw had ter goeder trouw haar bankrekeningnummer aan een vriendin gegeven zodat er geld kon opgestort worden want dan had ze dit sneller.

Het geld werd gestort en nog diezelfde dag van de rekening gehaald.

De vriendin kwam er mee weg.

Maar de vrouw van wie de rekening was, werd opgepakt en kwam voor de rechter. de vrouw moest alles terug betalen aan het slachtoffer.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee de bank kan idd niet nagaan, maar als de rek. houder dit aangeeft dan kan het op z'n minst worden uitgezocht. Of is dat te veel werk.

 

En waar in hemelsnaam hebben de meesten van jullie een rekening geopend?? Ik bij de ING jaren geleden en toen heb ik mij al moeten legitimeren. Dat zal dan ook voor een ander gelden die bij ING aangesloten is. Dus één en ander moet wel degelijk kunnen worden uitgezocht, maar dat doen ze of willen ze niet. Mijn visie!!

  • Like 1

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat mogen ze niet, is wettelijk geregeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...