Ga naar inhoud


Nederlandse banken mbt internetoplichting


michaelangelo

Aanbevolen berichten

 

En waarom in hemelsnaam hebben de meesten van jullie een rekening geopend?

omdat het "sacreblue" verplicht is, zodat de roverheid onze rekeningen kan blokkeren.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben nog nooit opgelicht maar besloot enkele jaren geleden wel de risico's op eigen wijze te reduceren. Dat doe ik door een bankrekening speciaal voor internet bankieren te hebben waarop ik weinig geld op heb staan, en een andere bankrekening waarop alle grote bedragen (inkomen, maandelijkse en jaarlijkse afschrijvingen door gemachtigden en pinnen bij banken en winkels) die op geen enkele manier via internet te benaderen is omdat ik er zelf geen internet bankieren aan heb gekoppeld. Kost een fractie meer door de maandelijkse afschriften waarvoor je betaalt maar zo weet je zeker dat zowel je spaargeld als je geld voor steeds terugkerende betalingen absoluut veilig zijn waar het internet geboefte betreft. Misschien overdreven maar ik slaap graag rustig 's nachts en zoveel extra kost het niet.

 

Maar ja, wat me wel enorm stoort is het feit dat banken niet meer kijken of de naam en het kontonummer van een begunstigde met elkaar overeen stemmen. Ik vind dit crimineel gedrag, mede doordat die IBAN nummers zo absurd lang zijn geworden dat het voor de hand ligt dat iets minder jonge of iets minder geconcentreerde mensen zich daar vroeger of later gaan vergissen. Het is een kleine moeite om bij het inlezen van opdrachten te zien of naam, kontonummer en handtekening kloppen voordat de bank de gewenste transactie uitvoert.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je voorkomt de meeste problemen door gewoon met creditcard te betalen... dat kan je (in geval van fraude/problemen) altijd ongedaan maken...  

Paypal is een alternatief als je je identiteit wat wil versluieren...   maar dat kunnen anderen uiteraard ook, en dat kan een risiko zijn.

Nu heb ik gelukkig ook nooit problemen gehad, en ik bestel best veel via internet, in diverse landen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog nooit opgelicht maar besloot enkele jaren geleden wel de risico's op eigen wijze te reduceren. Dat doe ik door een bankrekening speciaal voor internet bankieren te hebben waarop ik weinig geld op heb staan, en een andere bankrekening waarop alle grote bedragen (inkomen, maandelijkse en jaarlijkse afschrijvingen door gemachtigden en pinnen bij banken en winkels) die op geen enkele manier via internet te benaderen is omdat ik er zelf geen internet bankieren aan heb gekoppeld. Kost een fractie meer door de maandelijkse afschriften waarvoor je betaalt maar zo weet je zeker dat zowel je spaargeld als je geld voor steeds terugkerende betalingen absoluut veilig zijn waar het internet geboefte betreft. Misschien overdreven maar ik slaap graag rustig 's nachts en zoveel extra kost het niet.

 

Maar ja, wat me wel enorm stoort is het feit dat banken niet meer kijken of de naam en het kontonummer van een begunstigde met elkaar overeen stemmen. Ik vind dit crimineel gedrag, mede doordat die IBAN nummers zo absurd lang zijn geworden dat het voor de hand ligt dat iets minder jonge of iets minder geconcentreerde mensen zich daar vroeger of later gaan vergissen. Het is een kleine moeite om bij het inlezen van opdrachten te zien of naam, kontonummer en handtekening kloppen voordat de bank de gewenste transactie uitvoert.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iban is juist beveiligd tegen het per ongeluk foutief invullen, checksum.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk niet waarom de banken niet zelf een soort PayPal methode activeren.

Dat hoeft toch niet zo moeilijk te zijn, ik zou denken aan een soort van depot waar het geld op gestort wordt, verkoper ziet dat het geld is overgemaakt en verstuurd de spullen, koper krijgt de spullen binnen en geeft een seintje zodat de verkoper het op zijn eigen rekening krijgt.

 

Kunnen ze zelf per transactie geld verdienen en kunnen dit wellicht ook goedkoper doen dan PayPal.

Slaan ze 2 vliegen in 1 klap, 1 je maakt niet zomaar lukraak geld over in de hoop dat je de spullen ook ooit een keer krijgt, 2 ze houden er zelf geld aan over en doen ze het goed extra klanten die ene rekening bij hun openen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die dienstverlening bestaat allang, kijk maar eens naar escrow.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...