Ga naar inhoud


dubbele LNB houder 4,3°


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben hier al even aan het zoeken naar een LNB houder voor een Triax schotel waar 2 LNB's in kunnen en welke voor een 78 cm schotel onder 4,3° zouden staan.

Iemand een (toegelaten) tip?

  • Like 1

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Duo LNB komt spijtig genoeg niet als optie naar voor.

Ik dien de (4) aansluitingen per LNB die ik ga gebruiken aan te sluiten op een diseqc schakelaar vanwaar ze nadien naar aparte ontvangers moeten gaan.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enigste wat ik kan verzinnen is twee smalle lnb;s nemen en zelf een railtje te maken van een SAB-rail, zie de bijlage.

De SAB-rail is normaal voor 2 of 3 lnb's.

Als je nu zelf een stukje strip neemt en je zet één plastic klem aan de voorzijde van de strip en één plastic klem aan de achterzijde van de strip met dezelfde schroef in het midden, dan kun je ze op de juiste afstand zetten door de twee klemmen iets te laten kantelen t.o.v. elkaar. Hierbij bedoel ik dat je de middelste gezamenlijke bout iets hoger zet dan de twee buitenste bouten. Zo kun je ze precies op 45mm afstand krijgen.

Dus één lnb gewoon in de klem van de schotel en de andere lnb er naast.

post-60869-0-32348500-1478878973.jpg

post-60869-0-38187800-1478879026.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Sprietje, Maar de rails zoals je aangeeft heb ik liggen, de enige reden waarom ze niet weggegooid worden is omdat ik er misschien ooit eens iets anders mee kan dan voor wat ze gemaakt zijn.

Ik heb er de ervaring mee (verhaal Portugal) dat het maar wat aanmorren is. Ik had dit soort rail met z'n tweetjes gekocht met de bedoeling het hier thuis ook te gaan gebruiken, maar na mijn ervaring ermee in het zuiden, bleven ze onaangeroerd in de kist waar de Sat spullen liggen.

Ik hoopte deze:

 

post-68712-0-03912300-1478879671.jpg

 

Te vinden doch voor 4,3°.

 

Spijtig blijkt deze enkel voor 6° te bestaan.

 

Er zijn natuurlijk ook oplossingen als deze:

 

post-68712-0-12891100-1478879845.jpg

 

Maar ook dat probeer ik te vermijden, gewoon omdat ik meer vertrouwen heb in het bovenste voorbeeld.

 

Vandaar dat ik een poging deed om te weten hoe ik het zou moeten afstellen om 2 LNB's echt fix tov elkaar en aan elkaar.

 

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat absoluut niet lukken wat je aangeeft.
Als ze aangeven voor 4,3 of 6 graden, dan is dat voor op een schotel van 80cm breed en dat is een Triax 78 niet. Die is maar 70cm breed dus moeten ze veel dichter bij elkaar. Daar zijn gewoon geen lnb-houders voor met een nek van 40mm. Je kunt wel begrijpen dat als ze 45mm hart op hart van elkaar moeten staan er maar een tussenruimte is van 5mm. Bij de onderste afbeelding wordt dat dus al 10mm tussenruimte want die kunststof ringen zijn 5mm dik.

Geloof me nou, alleen met wat ik voorstel is 45mm hart op hart te bereiken met een nek van 40mm.
Anders toch maar een duo-lnb.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke lnb's ga je gebruiken?

En waarom geen duo-lnb?

Smart Titaniums Single Quad 0,1 dB (Zijn reeds aanwezig en in gebruik)

Geen duo omdat dat een extra kost zou zijn ( waar misschien niet nodig) maar ook omdat er reeds 2 Smart Titaniums Single Quad 0,1 dB op de schakelaar zijn aangesloten voor Astra 1 en Hotbird.

Deze zouden dus gewoon bij op de bestaande schakelaars bijkomen.

 

Het gaat hier eigenlijk nog over het verhaal met de "beschadigde opnames".

Ik wil daarom de LNB's die nu op de Big Bisat zitten voor Astra 1 en 3 daar vanaf halen en op hun beurt op een Triax 78 zetten.

Aan de rest van de installatie wou ik voorlopig niets veranderen.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey vroege jongen.

 

Zijn er dan DUo's die ik toch via de bestaande schakelaars kan gebruiken?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je zult twee smalle lnb's moeten nemen bijv. ALPS single. De twin uitvoering kan ook niet want de behuizing daarvan is ook 56mm breed of je moet ze laten loensen zoals ook op de Visiosat Bisat gebeurt.

Anders een ander merk.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar zou jij voor gaan?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er dan DUo's die ik toch via de bestaande schakelaars kan gebruiken?

 

Combinatie monoblock/duo-lnb en één of twee extra lnb's is al regelmatig aan de orde gekomen op dit forum.

 

Kan met een extra splitter of een option-schakelaar ook worden gecombineerd met een 4/1 switch (onder diseqc 1.0).

 

Zie bijvoorbeeld:

https://www.sat4all.com/forums/topic/109616-oplossing-komb-monoblockdiseqc-switch/

https://www.sat4all.com/forums/topic/331504-duo-lnb-en-2e-schotel-samen-op-maximum-4-1-switch-werkt-niet-op-homecast-8100/

https://www.sat4all.com/forums/topic/348569-dsr8141-met-duo-quad-lnb-en-extra-lnb-voor-bbc-mogelijk/

 

en zo zijn er nog wel een aantal.....

(NB Nodig is dan wel dat je ontvangers aan 'diseqc repeat' doen, anders schakelt het niet zo mooi.)

 

Misschien niet de koninklijke oplossingen, maar als je je oude 4/1 switches zo graag wilt handhaven kan dat dus wel.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Combinatie monoblock/duo-lnb en één of twee extra lnb's is al regelmatig aan de orde gekomen op dit forum.

 

Kan met een extra splitter of een option-schakelaar ook worden gecombineerd met een 4/1 switch (onder diseqc 1.0).

 

Zie bijvoorbeeld:

https://www.sat4all.com/forums/topic/109616-oplossing-komb-monoblockdiseqc-switch/

https://www.sat4all.com/forums/topic/331504-duo-lnb-en-2e-schotel-samen-op-maximum-4-1-switch-werkt-niet-op-homecast-8100/

https://www.sat4all.com/forums/topic/348569-dsr8141-met-duo-quad-lnb-en-extra-lnb-voor-bbc-mogelijk/

 

en zo zijn er nog wel een aantal.....

(NB Nodig is dan wel dat je ontvangers aan 'diseqc repeat' doen, anders schakelt het niet zo mooi.)

 

Misschien niet de koninklijke oplossingen, maar als je je oude 4/1 switches zo graag wilt handhaven kan dat dus wel.

 

groet,

A33

Zou mooi zijn als het goed werkt, maar vooral als men na de splitter ook nog eens naar meerdere schakelaars kon gaan.

Waaaaaaaaaaaaaant er zijn er hier vier te bedienen van signaal. Daar de splitters sowieso verlies opbrengen, en het me juist daarom te doen is dat ik dat NIET heb, is er spijtig genoeg in deze geen oplossing gevonden. Toch bedankt om mee te denken.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het hele traject is erop berekend, dat je na de LNB de nodige verliezen compenseert.

 

100 meter coax kavel is bijvoorbeeld geen enkel probleem.

Ik heb na de LNB 2 Spaun switchen achter elkaar zitten en heb daarna nog ongeveer 30 meter coax kabel, zonder probleem!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...