Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wie kan mij helpen met het herstellen van m'n Dreambox 800 hd se ????

Er Verschijnt steeds de vermelding ' No Cr Found'

Indien mogelijk in de ruime omgeving van Gent.

Geplaatst:

Dat valt te bezien... Wat is er gebeurd waardoor de fout is opgetreden?

Err 01 No CA found is een melding dat de security check van de SIM heeft gefaald... Dit betekend:

1. Je hebt een originele DM800-SE en je hebt daar een clone firmware ingeladen (hoop ik voor je)

2. Je hebt een clone DM800-SE en je hebt de originele firmware ingeladen.

Áls je een originele DM800-SE hebt ben je het snelst klaar door eerst de originele firmware van Dream te laden (deze installeert meteen de correcte second stage loader). Daarna kun je weer de correcte firmware van je keuze laden...

Heb je een clone gekocht, dan zit je op dit forum fout en zul je je heil ergens anders moeten zoeken..

Geplaatst:

@Mimisiku, je trekt weer  - zoals gewoonlijk - te snel conclusies. 

Ook als het chippie los zit krijg je die melding of de firmware kan simpelweg verminkt zijn.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

En jij klaagt -zoals gewoonlijk- ook meteen. Trek ik hier een conclusie dat hij een clone heeft?? Ik geef slechts de mogelijke opties die er zijn met de oplossingen... Je zeikt omwille van het zeiken en daar wordt ik ook langzamerhand ook een beetje sacho van...

Het is mijn ervaring (en die van anderen) dat het leeuwendeel van deze vragen gewoon handelt om clones en dat er wordt gehengeld naar een oplossing! Krijg ze regelmatig aan de deur en bijna zonder uitzondering betreft het toch weer een clone.. Dan komen de 'zielige' verhalen. Ben zelfs een keer verbaal bedreigd omdat ik zo'n heerschap niet wilde helpen...

Oké, ik mag dan beroepsmatig inmiddels 'gekleurd' zijn, neemt niet weg dat ik uit eigen ervaring weet (en ondervonden heb) dat een No CA error alleen op bovenstaande manieren voorkomt.

Een box geeft niet zomaar zonder gebruikersinterventie deze melding! De SIMs in een originele box zitten geharst in de voet en laat niet zomaar los. Wil daarmee niet zeggen dat het ooit een paar keer is voorgekomen, maar in elk geval in een idioot laag percentage...

Maar de TS mag hier uiteindelijk uitsluitsel over geven (als het überhaupt gebeurd)..

Geplaatst:

Vrienden,

In antwoord op jullie raad wil ik het volgende bijvoegen hoe dit juist is gebeurd, misschien is er dan meer zicht op de zaak.

Ik heb een image gedownload op de bekende site van Pli " openpli-4.0 beta - dm800se 20161108"

Na dit geinstalleerd te hebben ging de Dreambox een reboot doen, daar is het denk ik misgelopen.

Hij bleef hangen met de volgende vermelding "No Cr Found".

Als ik terug de kontakt uit en aanleg en het knopje van voor vasthoud blijft de zelfde vermelding komen, dus in feite kan ik niks meer doen.

Willen jullie helpen

Freddy

Geplaatst:

Dan komt helaas dus optie 2. als bewaarheid naar boven... Je hebt een clone en daar draait de officiële OpenPli niet op. Je zult dus te rade moeten gaan waar je je "dreambox" hebt gekocht. Zij kunnen vertellen welke firmware erop stond en wellicht kunnen ze die ook mailen naar je. Enige optie om jouw "dreambox" weer werkend te krijgen is via de "service" poort en een USB2Serial converter het correcte bestand serieel te laden. Dit is verder de enige hulp die je hier kunt afdwingen..

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...