Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn ouders zitten via telfort met de telefoon nou hebben ze hun netwerk geupgrade maar nu kunnen ze met hun fritzbox niet meer bellen.

We hebben van alles geprobeerd zelfs op het forum gezet van telfort maar wij krijgen de gegevens niet om de telefoon aan de gang te krijgen, daaromhet idee om een aparte sip provider te nemen.

Wie kent een goede sip provider (Naam is goed genoeg google is your friend anders pm) want ik heb al even gezocht maar kom er niet uit.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor


Geplaatst:

Als je kunt Googlen kun je zelf van alles vergelijken.. Gewoon kijken welke het meeste bied voor het minste geld.... Handig om te kiezen voor een provider die ook VOIP inbellen biedt...

  • Like 2
Geplaatst:

Ik gebruik Budgetphone en CheapConnect voor inbellen. Je kunt naar een dergelijke provider je nummer porteren en bent bereikbaar.

 

Om te bellen gebruik ik 2 Betamax providers. Sommige nieden freedays, andere zijn weer goedkoper naar mobiel. Die kun je hier vergelijken: http://backsla.sh/betamax

 

Je moet opletten: een enkele heeft een starttarief per gesprek; soms worden prijzen in dollars getoond.

In een pm kan ik je sturen welke volgens mij het voordeligst zijn, nu. Want tarieven veranderen wel eens.

Geplaatst: (aangepast)

Een erg stabiele en voordelige sip provider is DUS.net uit Duitsland. Ikzelf gebruik het Dustel60 tarief. Altijd prima verbindingen, goede geluidskwaliteit... Ook onderling gratis bellen met andere dus geregistreerden (die geen tarief nodig hebben, en ook geen geld op het account hoeven te hebben).  Het is prepaid, en je kan instellen dat je saldo automatisch bijgeladen wordt als je onder een bepaald bedrag komt.

Een gratis duits telefoonnummer krijg je alleen als je een duits adres hebt. 

 

Voordeel van Dus is ook dat hun interne nummer wat je standaard krijgt, een gewoon nummer is, en geen "naam" zoals bij betamax providers het geval is. Je kan dus in je handset gewoon een nummer intoetsen om verbinding te maken met een ander... dat werkt altijd.

 

Mijn nederlandse nummer voor inkomende gesprekken heb ik ondergebracht bij Budgetphone... Uno abonnement, kost 1.25 per maand...   

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst: (aangepast)

Momenteel een tig stuks van DELLMONT 

 

https://www.discountcalling.com/rates/calling-rates#/#letter-N

 

Deze is toevallig ook goedkoop naar het buitenland welke ik vaak nodig heb.

 

Via Paypall te betalen ook automatisch mogelijk, doe er steeds 10 euro automatisch bij.

 

Netherlands (Landline)   € 0.006 Netherlands (Mobile)   € 0.022

 

Kan je de verschillen zien met Dus.net b.v. Nederland

 

https://www.dus.net/en/index.php?option=com_pricelist&Itemid=&search=N

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Geplaatst: (aangepast)

Mijn ouders zitten via telfort met de telefoon nou hebben ze hun netwerk geupgrade maar nu kunnen ze met hun fritzbox niet meer bellen.

We hebben van alles geprobeerd zelfs op het forum gezet van telfort maar wij krijgen de gegevens niet om de telefoon aan de gang te krijgen,

 

Wat ik begrijp is, dat je een abo hebt bij Telfort internet & bellen?

Ze hebben nu een ander Telfort modem gekregen, waardoor de fritzbox niet meer werkt om mee te bellen?

 

WAS de opzet deze?

Kabel in huis -> Fritzbox -> Telefoontoestel

 

IS het nu deze opzet?

Kabel in huis -> Modem Telfort -> Fritzbox -> Telefoontoestel

 

Hoe heeft dat vroeger dan gewerkt, want je SIP gegevens moeten dan toch in de Fritzbox staan?

 

Zou zeggen dat alleen een netwerk upgrade bij eenzelfde provider niet tot gevolg zou moeten hebben dat hun SIP van de VoIP provider veranderd.

 

Is het probleem dat hij zich niet kan aanmelden, dan zou je kunnen kijken of er een SIP ALG setting in het Telfort modem zit en deze op disable zetten.

Dat voorkomt ruzie bij aanmelden via poort 5060.

 

Maar ik loop denk ik iets te hard van stapel, eerst maar even je reactie afwachten.

 

Trouwens mijn uitbel provider is PowerVoip (pre-pay), met starttarief, dat wel, maar bellen binnen NL €0,002 p/m

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Sverige schreef

Voordeel van Dus is ook dat hun interne nummer wat je standaard krijgt, een gewoon nummer is, en geen "naam" zoals bij betamax providers het geval is. Je kan dus in je handset gewoon een nummer intoetsen om verbinding te maken met een ander... dat werkt altijd.

 

Dit kan ook via CheapConnect. Je krijgt 2 gratis nummers die beginnen met 77. Die bel je alleen via hun netwerk, maar dat zal met DUS ook zo zijn?

Geplaatst:

Ja abmg, dat interne nummer is om op die manier iemand gratis te bellen die ook klant is bij Dus.

12voip heeft dat ook, en dat werkt ook prima.

 

Ik meldde dit omdat je bij justvoip of andere dellmont/betamax providers een gebruikersnaam hebt en geen nummer.  Heb je als handset bv een Gigaset, kan je niet naar naam/woord bellen, maar moet dit naar een nummer. Dat is iets waar mensen vaak niet bij stilztaan als ze met sip bellen willen beginnen, en dan voornamelijk nog om gratis met een familielid (ev. in het buitenland) te bellen.

 

peper, in een aantal gevallen is Dellmont inderdaad goedkoper. Dat geef ik toe, en als extra provider heb ik zelf ook een dellmont provider, al gebruik ik die niet vaak.  De kwaliteit van Dus is uitstekend, en met sommige bestemmingen heb ik in het verleden erg matige verbindingen via Dellmonts Justvoip gehad.  Als je gewoon wat wil kletsen maakt het niet altijd uit, maar als het telefoongesprek belangrijk is, en vaak in vreemde talen gevoerd wordt, heb ik altijd graag een verbinding die zo helder mogelijk is.

Bellen naar NL kost bij Dus inderdaad 1.2 cent per minuut...  dat is in percenten veel duurder dan bij jouw provider...  maar ik vind het nog behoorlijk voordelig.  Het hangt er ook vanaf hoe lang je belt... als dat echt meerdere uren per week is, tikt het aardig door...  bel je niet al te veel, en wil je hoge kwaliteit, is dus te overwegen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

@donpedro de fritzbox zit rechtreeks op de dsl lijn zonder tussenkomst van telfort modem.

Het heeft gewerkt alleen telfort is naar een nieuw systeem gegaan en nu willen ze ons de gegevens niet geven

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst: (aangepast)

Sevrige, we hebben het geluk dat je bij Ziggo altijd een vast nummer krijgt. Dus inbellen dan geen probleem, anders wel, alleen uitbellen. Je geeft gewoon je vaste nummer op bij je gegevens en dan ziet de gebelde er niks van dat je via voip belt. Het Ziggo nummer wordt getoond.

Nederland valt wel mee, maar bij andere landen kan het verschil oplopen tot 9 cent per minuut. Dat gaat wel meetellen dan. Inderdaad familie is niet zo spannend, je kan altijd opnieuw later bellen.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

@donpedro de fritzbox zit rechtreeks op de dsl lijn zonder tussenkomst van telfort modem.

Het heeft gewerkt alleen telfort is naar een nieuw systeem gegaan en nu willen ze ons de gegevens niet geven

 

Ik zit ook bij Telfort en had vast bellen, na de aankondiging dat de gegevens om in het modem in te stellen niet meer beschikbaar zullen worden gesteld ben ik ook overgestapt naar cheapconnect, ik gebruik namelijk ook een Fritz!Box 7360.

 

Cheapconnect is een prepaid VOIP voor 8,95 per jaar, nummerbehoud kost eenmalig € 5,00

Je kunt ook een 085 nummer of zelfs een buitenlands nummer nemen.

Gesprekskosten zijn redelijk laag (ik dacht zo'n 2 ct per minuut voor vast en mobiel weet ik zo even niet.

Werkt goed, minstens net zo goed als Telfort vast bellen destijds

Geplaatst:

@donpedro de fritzbox zit rechtreeks op de dsl lijn zonder tussenkomst van telfort modem.

Het heeft gewerkt alleen telfort is naar een nieuw systeem gegaan en nu willen ze ons de gegevens niet geven

 

Dan is er natuurlijk niets aan te doen.

Zit hier ook bij een provider die diverse zaken binnen hun geleverde modem heeft weggestopt voor de gebruiker, zo ook de SIP/VoIP gegevens.

Ze willen ze ook niet afgeven, met de reden dat als je het in eigen SIP toestellen zou gebruiken, hun niet garant kunnen staan voor een storingvrije werking.

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Geplaatst:

Muppet,

wat heeft uzelf

bij enkele providers krijgt men twee nummers voor VOIP

 

met uw eigen SIP kunt u dan ook op een tweede locatie bellen indien dat tweede VOIP nummer

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

 

Geplaatst:

Als de Experiabox en/of FritzBox van Telfort is dan moet dat gewoon werken lijkt me.... Je hebt die gegevens zelf ook niet nodig omdat deze SIP gegevens automatisch naar het modem gepushed worden (naar ik lees op http://teusensimone.nl/ict/telfort/telfort-sip-getest-met-glasvezel/). Mocht je zelf een eigen modem/router willen gebruiken om daar de SIP gegevens in te zetten, pas dan heb je de SIP gegevens nodig zoals ik begrijp. En inderdaad, Google is your best friend, als ik zoek op de problemen die je meldt dan is er vast wel een oplossing voorhanden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...