Ga naar inhoud


Morgenavond is de Super-Super maan te zien !


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


50 000 km staat  de maan dichter bij de aarde, wellicht hier en daar een springvloed. En het was idd gisterennacht redelijk licht buiten.

Daarstraks zag ik die van Jehova van deur tot deur gaan. Ieder zijn brood.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Voor degene die het interesseert en Al Arabiya kan ontvangen, we hebben een camera met een tele-lens op het dak gezet en brengen er veel aandacht aan morgen.

 

Je bedoeld deze? http://www.lyngsat.com/tvchannels/ae/Al-Arabiya.html

 

En hoe laat wordt dat uitgezonden dan? Maar zal wel onverstaanbaar zijn...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 000 km staat  de maan dichter bij de aarde, wellicht hier en daar een springvloed. En het was idd gisterennacht redelijk licht buiten.

Daarstraks zag ik die van Jehova van deur tot deur gaan. Ieder zijn brood.

Zaterdag stonden ze hier weer aan de deur, heb ze toch maar, vind ik, op een nette manier gezegd dat mochten oprotten met hun fluwekul

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Sjaak(k), heb je vanochtend eigenlijk wel gekeken naar die maan of was je nog helemaal in je nopjes en in trance van die Verstappen?

 

De maan was vanochtend bij mij op weg naar mijn werk enorm groot en ik heb ervan genoten. Zo heb ik hem nog nooit gezien. Op een gegeven moment was ie helemaal oranje.

Helaas kon ik op Emirates Road niet stoppen voor een foto.

Afgelopen nacht was ie niet zo groot maar wel zo helder dat ie bijna verblindend was als je er naar keek. Zoveel licht heb ik nog nooit zien afstralen van de maan.

 

Vandaag, direct na zonsondergang moet ie op z´n grootst zijn.

 

En je hebt toch niet goed gelezen wat ik geschreven heb in de aanhef. Het gaat om een super-super-maan.

Dat betekent dat de maan, zon en aarde in één lijn staan terwijl de maan tergelijkertijd ook nog eens zijn laagste perigee heeft. Juist dat is heel zelden en komt in de regel maar één keer per mensenleven voor.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zullen mijn ogen me wel voor de gek hebben gehouden en kan ik ook die niet meer geloven.

 

http://www.hna.de/welt/heute-supermond-muessen-sie-zum-himmelspektakel-wissen-zr-6965204.html

 

het is een hype zei vanmorgen een astroloog en weerman op de radio.

 

Dat is dus echt puur gelul want het was wel degelijk fascinerend om te zien.

Kijk Sjaak(k), dat het in NL altijd bewolkt is, daar kan die maan dus niets aan doen hè... :P

 

Die weerman van je, zal wel á la Piet Paulusma van SBS6 die op de markt tussen de huisvrouwen (tante Miep & tante Sjaan) wat over het weer loopt te lullen, zijn geweest. Echt iets inhoudelijks heb ik daar nog nooit kunnen ontdekken. :D

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjaak, het is duidelijk dat dit niet aan jou besteed is, laat ons ervan genieten en en vergeet niet vanavond de gordijnen dicht te doen.

 

Er ontwikkelt zich hier weer een Sjaak discussie, stop daarmee!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er in eerste instantie niet door de media op attend gemaakt maar door mijn eigen dochter en Nanny die op de padvinderij zitten en er een heel weekend aan besteed hebben.

Die hebben het als thema genomen en Ibn Battuta erbij gehaald om die kinderen wat te leren. Ze hebben ´s nachts in een Beduinenkamp overnacht en met telescopen de maan bewonderd.

Toen ik ervan hoorde ben ik zelf gaan kijken en het viel me inderdaad op dat de maan anders dan normaal was.

 

Waarom trek ik alles in het belachelijke? Omdat jij wat op de radio hebt gehoord en dat meteen voor ware koek aanneemt en niet kritisch bent door eigen waarnemingen en daardoor een standpunt inneemt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is allemaal juist wat daar staat.

Maar...en dat heeft de weerman & astroloog van Sjaak(k) niet begrepen en wel dat het om 2 phenomen tergelijkertijd gaat.

Vanavond is niet alleen de maan zeer dichtbij de aarde maar ook staan de maan, aarde en zon in één lijn.

Dat heet: Syzygie. https://en.wikipedia.org/wiki/Syzygy_(astronomy)

Vandaar dat het dit keer bijzonder is.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-40400-0-34278000-1479136840_thumb.jpg

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier blijft het de hele nacht bewolkt, ik zal 16 jaar moeten wachten om het met eigen ogen te kunnen aanschouwen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die foto is niet overdreven. Ik zie hem ook zo. Een uur of 3 geleden op mijn terugrit naar huis. En ook die oranje kleur.

Nu is ie wit en hij geeft fel licht. Er stonden bij mij bij aankomst veel mensen aan de kant van de weg om het schouwspel te zien.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...