Ga naar inhoud


openbox S9 HD


Guus

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Er is toch wel een quad LNB in gebruik en geen Quattro NB?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat ik het weet .

 heb met mijn sat zoeker op de uit gang van de antenekabel aan gesloten en toen op de box kanalen gaan zoeken toen ging hij naar de H en wil niet meer naar de V dus denk dat de antene aansliuting stuk is . nu mijn vraag is deze te vervangen ? zo ja waar koop ik deze .

mvr gr Guus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de antenne aansluiting op de ontvanger bedoelt ,dan zal je de tuner moeten vervangen

ik weet niet dat bij deze ontvanger ze los te verkrijgen zijn

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... toen ging hij naar de H en wil niet meer naar de V dus denk dat de antene aansliuting stuk is .

 

Ik geloof niet dat ik dit begrijp. Wie ging er naar de H, de ontvanger, de LNB, en waaraan merkte je dat?

 

En hoezo wil hij niet meer terug naar de V?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hij heeft de sat. zoeker aangesloten op zijn ontvanger i.p.v. zijn LNB.

 

Er is daardoor spanning vanuit de sat zoeker op de ingang van de ontvanger gezet.

Daarbij is de 13 - 18 volt omschakeling in de ontvanger overleden.

Er zal dus een schakel transistor of weerstand overleden zijn (in het gunstigste geval) of de schakel uitgang H/V van een processor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee zo is het niet , ik heb de satfinder aan gesloten op de lopp uit gang en daat kanalen gezocht . ik ook direct op des9 wat de resutaat is dat de s9 naar H ging en niet meer naar deV wil zoeken zij staan er wel op maar hij schakelt niet  du denk ik dat de sat aansluiting stuk is

mvr gr Guus

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik dacht dat ik het begreep, maar nu ben ik echt de draad kwijt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die Box mist kennelijk een bevbeiliging tegen verkeerd aansluiten van de antenne ingang.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

, ik heb de satfinder aan gesloten op de lopp uit gang en daat kanalen gezocht . ik ook direct op des9 wat de resutaat is dat de s9 naar H ging en niet meer naar deV wil zoeken zij staan er wel op maar hij schakelt niet  du denk ik dat de sat aansluiting stuk is

 

Ik kan je tekst niet volgen. Het is me echt niet duidelijk welke zenders je wel of niet ontvangt, onder welke (test-)omstandigheden.

Heb je een satfinder die zelf zenders op een schermpje weergeeft?

 

Omdat een ontvanger door een LNB 'gefopt' kan worden over welke satelliet of welke frequentie of welke polariteit hij nu daadwerkelijk ontvangt, en dat bleek bij jou tot nu toe het geval, is het erg belangrijk heel precies aan te geven welke zenders je nu wel of niet ontvangt, en als dat verandert om precies te beschrijven wat je precies veranderd hebt om dat voor elkaar te krijgen.

 

Voor mij wordt de situatie steeds warriger, en ik herken ook niet echt antwoorden op mijn eerdere vragen. Die vragen waren bedoeld om informatie te krijgen, die de boel wellicht wat kunnen ontwarren. Maar zo lukt het mij ook niet om te gaan snappen wat er bij jou (bij jouw ontvanger) aan de hand kan zijn...

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guus Je heb helemaal gelijk,weg met dat ding,en nog veel beterschap met de hand

heb je al een idee wat je nu zal kopen

aangepast door satencom

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik heb hier een  AB.IP box 910 satellit enigma mpeg 4 uit bouw baar dus er kan een hdd in en ook een 2e sat tuner in die heb ik hier gekocht  voor +/- 90 euro.met alles er op en aan zoals kaartlezers en ca in gang ook . hoop dat het wat is anders stuur ik hem terug  dat kan hier makkelijk . zo ook weer op de hoogte gr Guus

met mijn hand gaat het goed  geen pijn meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...